رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

جمعه ۱۴ مهر پخش سریال سرزمین کهن از شبکه ۳ سیما آغاز خواهد شد کمال تبریزی؛ کارگردان سریال تلویزیونی «سرزمین کهن» از آغاز پخش این سریال از جمعه؛ ۱۴ مهر ماه خبر داد. «سرزمین کهن» نام یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی کمال تبریزی که به بررسی وقایع سیاسی- تاریخی – اجتماعی ایران از سال […]

جمعه ۱۴ مهر پخش سریال سرزمین کهن از شبکه ۳ سیما آغاز خواهد شد

کمال تبریزی؛ کارگردان سریال تلویزیونی «سرزمین کهن» از آغاز پخش این سریال از جمعه؛ ۱۴ مهر ماه خبر داد.

«سرزمین کهن» نام یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی کمال تبریزی که به بررسی وقایع سیاسی- تاریخی – اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ خورشیدی تا انقلاب ۱۳۵۷ و در بستر زندگی یک پسر نوجوان می‌پردازد.

بنابر زمان‌بندی اعلام‌شده، پخش سریال قرار بود ۵ دی ۱۳۹۲ از تلویزیون شبکه سه ایران انجام شود که با استدلال‌هایی همچون بازنگری در پوشش بازیگران زن و همچنین آنچه که نارضایتی مسئولان صدا و سیما از کم‌رنگ بودن نقش جریانات اسلامی در پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ خواندند، با تأخیر روبرو شد تا برخی صحنه‌های آن دوباره فیلمبرداری شود؛ که نهایتا ۳ بهمن ۱۳۹۲ روی آنتن رفت. اما پس از پخش چهار قسمت از سریال، توهین و تحریف تاریخ ایل بختیاری از آن برداشت شد و موجی از اعتراضات در مناطق بختیاری‌نشین، در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و لرستان و همچنین شخصیت‌های تأثیرگذار این قوم را در پی داشت.

پس از این اعتراضات، پخش ان توقیف شد تا سریال اصلاح شود قرار است دوباره این سریال پخش شود و به گفته کمال تبریزی قرار است از چهاردهم ماه مهر پخش آن آغاز شود.

شهاب حسینی، علی شادمان، آرش مجیدی، حسین محجوب، بیتا فرهی، جعفر دهقان، ثریا قاسمی، پرویز پورحسینی، هنگامه قاضیانی، محسن تنابنده، الهام حمیدی، فرهاد قائمیان، امیر آقایی و… از بازیگران این سریال تلویزیونی هستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار