رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های تهیه فیلم‌های مستقل هالیوودی از آکادمی اسکار بیرون انداخته شد، چند زن دیگر او را متهم کردند و برادرش او را «فاسد» خواند.  آکادمی علوم و هنرهای سینما هاروی واینستین غول رسواشده تهیه‌ فیلم‌های هالیوودی را از جمع اعضای خود اخراج کرد. هیات مدیره ۵۴ نفره این آکادمی که شامل بزرگانی […]

یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های تهیه فیلم‌های مستقل هالیوودی از آکادمی اسکار بیرون انداخته شد، چند زن دیگر او را متهم کردند و برادرش او را «فاسد» خواند.

 آکادمی علوم و هنرهای سینما هاروی واینستین غول رسواشده تهیه‌ فیلم‌های هالیوودی را از جمع اعضای خود اخراج کرد.

هیات مدیره ۵۴ نفره این آکادمی که شامل بزرگانی مثل استیون اسپیلبرگ، تام هنکس و ووپی گلدبرگ می‌شود، دیشب یک ملاقات اورژانسی داشت و رای بر لغو عضویت مادام‌العمر واینستین داد که مشخص شده طی سال‌ها، سوءرفتار جنسی خود را بر ده‌ها زن تحمیل کرده است.

آکادمی اسکار در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این کار را فقط برای این نمی‌کنیم که خود را از کسی دور کنیم که استحقاق احترام همکارانش را ندارد، بلکه می‌خواهیم این پیغام را بفرستیم که عصر جهل خودسرانه و همدستی شرمسارانه در سوءرفتار جنسی و آزار در محیط کار، در صنعت ما به پایان رسیده است.

تنها یک نفر در تاریخ ۹۰ ساله آکادمی از آن اخراج شده بود؛ کارماین کاریدی، بازیگری که از سیاست به اشتراک نگذاشتن فیلم‌های فصل جوایز تخلف کرده بود و فیلم‌هایی را که برایش فرستاده شده بود به صورت آنلاین منتشر کرد.

در مورد واینستین این تصمیم بسیار دراماتیک‌تر است چون خود او استاد راه‌اندازی کمپین‌های فصل جوایز بود و تا به حال از طریق کمپانی‌های میرامکس و واینستین توانسته بود بیش از ۳۰۰ نامزدی جوایز اسکار کسب کند، پنج بار فیلم‌هایش اسکار گرفته بودند و خودش هم به عنوان تهیه‌کننده «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۹ روی صحنه اسکار رفت.

اضافه شدن نام زنان دیگر به لیست قربانیان واینستین

اخراج شدن او از آکادمی اسکار در حالی به وقوع پیوست که چند چهره شناخته‌شده دیگر هم جلو آمدند تا نام خود را به لیست رو به رشد زنانی که مورد آزار او قرار گرفته‌اند اضافه کنند.

ایوا گرین، بازیگر و مدل محبوب فرانسوی که در فیلم‌هایی مثل «کازینو رویال» و «پادشاهی بهشت» نقش‌آفرینی کرده، گفت در ابتدا می‌خواست حریم خصوصی خود در مورد واینستین را حفظ کند، اما بعد از این که صحبت‌های زنان دیگر را شنید می‌خواست صدایش را به آنها اضافه کند.

او گفت در یک ملاقات کاری در پاریس واینستین رفتار ناسالمی داشت و او مجبور شد واینستین را هل بدهد تا از دستش فرار کند. گرین اضافه کرد که «باید این را درک کنیم که این نوع رفتار همه جا موجود است. سوءاستفاده از قدرت فراگیر است. این نوع رفتار غیرقابل قبول است و باید از بین برود.»

سارا پولی که به خاطر کارگردانی فیلم‌هایی مثل «دور از او» و نقش‌آفرینی در «طلوع مردگان» شناخته می‌شود در مقاله‌ای برای نیویورک تایمز نوشت که یک بار قرار بود با واینستین در دفترش ملاقات کند و در مسیر،‌ منشی او گفت من هم با تو می‌آیم و ترکت نمی‌کنم. همان جا پولی هر چیزی را که لازم بود فهمید و آمادگی داشت.

واینستین در دفترش جلوی منشی و یک همکار دیگر گفت اگر پولی «رابطه‌ای خیلی نزدیک» با او داشته باشد می‌تواند موفق شود و جوایز مختلف ببرد. پولی گفت:‌ «خیلی واضح به او گفتم که دارد وقتش را تلف می‌کند.»

اما اتهامی که بازیگر بریتانیایی لیسِت آنتونی به او وارد می‌کند بسیار جدی‌تر است و او می‌گوید واینستین چند دهه پیش به او در خانه خودش تجاوز کرد. او این را در مصاحبه‌ای جدید با یک روزنامه بریتانیایی گفت و اضافه کرد که سال‌ها پیش هم این مساله را گزارش کرده بود، اما وقتی دوباره این مساله پیش آمد رسما آن را به پلیس هم اعلام کرد.

برادر واینستین از رفتارش می‌گوید

به مدت نزدیک به ۳۰ سال، باب واینستین در سایه برادر بزرگترش زندگی کرده و در حالی که هاروی چهره عمومی کمپانی در همه جا از ساندنس و کن گرفته تا هالیوود بود، باب که حالا ۶۲ سال دارد در هیات مدیره کمپانی واینستین خدمت می‌کرد و از طریق لیبل دیمنشن مجموعه‌ فیلم‌هایی مثل «جیغ» و «فیلم ترسناک»‌ را می ساخت.

با وجود تمام اتفاق‌هایی که افتاده، پنج نفر از اعضای هیات مدیره استعفا کرده‌اند و بقیه هم نگفته‌اند می‌خواهند با کمپانی بمانند، باب واینستین بر این باور است که می‌تواند از این قضیه جان سالم به در ببرد و می‌گوید «برنامه‌ای برای بیرون آمدن از آن سوی ماجرا وجود دارد.»

او گفت در پنج سال گذشته تقریبا هیچ صحبتی با برادرش نکرده بود و ادعا می‌کند که با وجود این که می‌دانست او به همسرش جورجینا چپمن خیانت می‌کند، هیچ ایده‌ای نداشت که او تا این حد فاسد است و از پشیمان نبودن او احساس انزجار می‌کند.

باب واینستین اعلام کرد: من برادری دارم که غیرقابل دفاع و دیوانه است. می‌خواهم عدالتی را بگیرد که کاملا استحقاقش را دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار