رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • جمعه 28 مهر 1396 - 09:43
  • کد خبر : 12958
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “لوسیا” نمایش برادرکشی در تالار مولوی

تلخ شدی باهام… روزگار تلخ شده باما… به گزارش سینماخانه؛ نمایشِ لوسیا به کارگردانی شهاب مهربان و نویسندگی سپهر زمانی و شهاب مهربان در مهر و آبان سال امسال هر شب در تماشاخانه ی مولوی ساعت ۱۸ به روی صحنه می رود. شهابِ مهربان درباره ی روند نوشتن و اجرای این نمایش از ابتدا تا […]

تلخ شدی باهام…

روزگار تلخ شده باما…

به گزارش سینماخانه؛ نمایشِ لوسیا به کارگردانی شهاب مهربان و نویسندگی سپهر زمانی و شهاب مهربان در مهر و آبان سال امسال هر شب در تماشاخانه ی مولوی ساعت ۱۸ به روی صحنه می رود.
شهابِ مهربان درباره ی روند نوشتن و اجرای این نمایش از ابتدا تا انتها به سینماخانه گفت : به اتفاق سپهر زمانی حدود دو سالِ پیش تلاش کردیم تا برای جشنواره  دانشگاهی نمایشی را به روی صحنه ببریم و در ابتدا قرار بود که این کار به صورت مونولوگ باشد ولی کم کم به این نتیجه رسیدیم که موضوع این قابلیت را دارد که به صورت نمایشنامه ای با تعداد پرسوناژهای بالا دربیاید.
به این ترتیب شروع به نوشتن کردیم و حدود ۲۰ دقیقه از آن را برای جشنواره آماده کردیم که خب در بازبینی اولیه پذیرفته شد و در جشنواره هم حضور پیدا کرد. همین نمایش را برای جشنواره فجر فرستادیم که در جشنواره ی فجر هم جایزه گرفت و در حال حاضر هم در سالن مولوی در حال اجرا می باشد.
کارگردان نمایش لوسیا در ادامه ی گفتگوی خود به موضوعِ این نمایش یعنی مبحث برادر کشی چنین اشاره کرد: داستانِ برادر کشی در کتاب های اسطوره ای همیشه وجود داشته و به خاطر همین احساس کردم که این قصه کشش و جذابیت لازم را دارد. به همین خاطر داستان را در دل یک خانواده ی امروزی روایت کردیم و بحران ها و چالش هایی که موضوع اصلی برای آنها به وجود آورده بود و چگونگی مواجهه آنها با این اتفاق را در صحنه به نمایش درآوردیم.
مرادی از تمهیداتی که در شیوه ی کارگردانی خود به کار گرفته بود به سینماخانه گفت: با توجه به اینکه نمایشنامه داستانِ رئالیستی را بیان می کند و با در نظر گرفتنِ فرمِ تألیفی آن؛ در کل سعی کردم که یک فرم روایتی برای کار در نظر بگیرم ولی معیار من به عنوانِ کارگردان این بود که جنون، تنش و استرسی که در درامِ این اثر وجود دارد به مخاطب القا شود و سعی شد که تمامی این معیار ها را با استفاده از میزانسن ، طراحی صحنه ، نور و لباس عینیت بخشم.
شهابِ مهربان در انتهای صحبت های خود افزود : سالنِ مولوی یکی از بهترین و قدیمی ترین سالن های تئاتری است که در دوران های مختلف، اجراهای بسیار خوبی در آن به روی صحنه رفته است ولی به عنوان یک دردِ دل شاید می خواهم بگویم که ای کاش دانشجوها به تماشای تئاتر می رفتند. این بسیار غم انگیز است که استقبال دانشجوهای دانشکده هنر و معماری به نسبت کمتر از دانشجویان دیگر رشته ها است . ولی خدا رو شکر تاکنون استقبال از کار خیلی خوب بوده.
و در آخر تشکر می کنم از آقای حریری مدیریت تماشاخانه ی مولوی که همه ی تلاشِ خود را می کنند تا با به اجرا درآوردنِ نمایش های شریف این سالن را به دوره های اوجِ خود بازگردانند.

سینماخانه/ مژگان آقاداودیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار