رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی “کوپال” ؛ این فیلم که به عنوان تنها نماینده‌ی آسیا در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم بوگوتا پذیرفته شده بود، شب گذشته توانست در مراسم اختتامیه‌ی این رویداد به عنوان بهترین فیلم این جشنواره‌ی قدیمی آمریکای لاتین برگزیده شده […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی “کوپال” ؛ این فیلم که به عنوان تنها نماینده‌ی آسیا در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم بوگوتا پذیرفته شده بود، شب گذشته توانست در مراسم اختتامیه‌ی این رویداد به عنوان بهترین فیلم این جشنواره‌ی قدیمی آمریکای لاتین برگزیده شده و “حلقه‌ی زرین پره‌کلمبین”، جایزه‌ی اصلی این جشنواره را بدست آورد.

جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم بوگوتا یکی از معتبرترین جشنواره های رقابتی فیلم آمریکای جنوبی است که از سال ۱۹۸۴ در کشور کلمبیا تاسیس شده و هر ساله در ماه اکتبر در شهر بوگوتا پایتخت این کشور برگزار می شود. با تصویب” فیاپف” که جشنواره‌ها را به عنوان «جشنواره های تخصصی با عملکرد جدید» تأیید می‌کند، جشنواره‌ بوگوتا جایگاه معتبری در میان جشنواره‌های بین المللی بدست آورده و مهمترین هدفش ارتقای سینمای جهان با نمایش کارگردان‌های خلاق نوظهور می‌باشد.

«کوپال» پس از کسب جوایز بهترین فیلم جشنواره‌های Around آمستردام و براشوف کانادا، توانست سومین جایزه‌ی بین‌المللی خود را از این رویداد بدست آورد. در کنار فیلم کوپال به عنوان بهترین فیلم سینمایی این جشنواره، فیلم «زیر گل سرخ» به کارگردانی “یوسو راموس” از اسپانیا توانست حلقه‌ی نقره‌ای پره کلمبین به عنوان دومین فیلم جشنواره و فیلم «هفتم مارس» به کارگردانی “مارسلو آدریان سانچز” از آراژانتین حلقه‌ی زرین پره‌کلمبین به عنوان بهترین کارگردانی جشنواره را بدست آورند.

کوپال اولین فیلم سینمایی کاظم ملایی است که اولین نمایش آن مربوط به حضور در بخش مسابقه‌ی “سی و پنجمین جشنواره‌ی فیلم فجر” بوده و آخرین نمایش آن نیز بزودی در بخش اصلی “بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی کلکته” می باشد تا به عنوان تنها نماینده‌ی ایران برای کسب جایزه‌ی ۷۲ هزار دلاری با ۱۳ فیلم از کشورهای دیگر رقابت کند. قصه‌ی این فیلم یک هفته از زندگی دکتر احمد کوپال با بازی «لوون هفتوان» می باشد که درست قبل از تحویل سال نو دچار چالشی غریب در زندگی‌اش شده است. طبق گفته‌ی تهیه کننده‌ی این فیلم، کوپال بزودی در سینماهای سراسر کشور به نمایش درمی‌آید.

بعضی از عوامل اصلی این فیلم عبارتند از نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: کاظم ملایی / مجری طرح: سیامک کاشف آذر / مشاور هنری و طراح صحنه: محمد اکبری / مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان / طراح چهره ‌پردازی: محمود دهقانی / مدیر تولید: میترا مهتریان / مدیر صدابرداری: حامد صمدزاده / طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان / موسیقی متن: بابک میرزاخانی / تدوین: عماد خدابخش- کاظم ملایی / دستیار اول و برنامه ریز: مهرنوش حسینی / طراح لباس: میترا آسیایی / منشی صحنه: صفورا برسان / جلوه‌های تصویری و عنوان بندی: امیر مهران / بازیگران: لوون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، شارون.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار