رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

نخستین قسمت از فصل پنجم مسابقه سینمایی “چهار،سه،دو،یک” روز پنج شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۳ روی آنتن رفت. مسابقه سینمایی “چهار،سه،دو،یک” همانند آخرین فصل آن که مربوط به پنج سال قبل می شد و در میان مخاطبان تلویزیون از استقبال خوبی برخوردار شده بود؛ به جز هدف اصلی که برگزاری یک مسابقه تلویزیونی […]

نخستین قسمت از فصل پنجم مسابقه سینمایی “چهار،سه،دو،یک” روز پنج شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۳ روی آنتن رفت.

مسابقه سینمایی “چهار،سه،دو،یک” همانند آخرین فصل آن که مربوط به پنج سال قبل می شد و در میان مخاطبان تلویزیون از استقبال خوبی برخوردار شده بود؛ به جز هدف اصلی که برگزاری یک مسابقه تلویزیونی با محوریت سینما است؛ بار آموزشی نیز برای مخاطبان هنردوست و هنرجویان رشته های مختلف هنرهای نمایشی دارد.

شرکت کنندگان مسابقه تلویزیونی چهار نفر هستند که در بخش های گوناگونی از جمله: بازیگری، خلاقیت نمایشی، کارگردانی، تحلیل فیلم، پانتومیم، نمایشنامه خوانی و تدوین به رقابت می پردازند و عملکرد آنها به وسیله یک هیأت داوری سه نفره شامل یک منتقد، یک بازیگر و یک کارگردان مورد قضاوت قرار می گیرد. میکائیل شهرستانی همانند فصل قبل که در جایگاه داور مسابقه سینمایی چهار،سه،دو،یک را همراهی می کرد؛ در فصل اخیر نیز حضور دارد. البته یک نکته قابل ذکر است که چهار،سه،دو،یک هیأت داوران ثابتی مانند مسابقه تلویزیونی قندپهلو ندارد و هنرمندان شاخصی از جمله؛ مسعودآب پرور، ابوالفضل جلیلی، عزیزالله حاجی مشهدی، دکتر شهرام خرازیها، دکتر حمید دهقانپور، دکتر مهرداد رایانی مخصوص، صدرالدین شجره، جابر قاسملی، دکتر محمدهادی کریمی، پرستو گلستانی، دکتر لیلا گله داران و دکتر سهیلا نجم؛ در جایگاه داور روی صندلی هیأت داوران این مسابقه تلویزیونی می نشینند.

برگزاری اینگونه مسابقات سینمایی باعث می شود دانش مخاطبان از سینما افزایش یابد و با دید بهتر و تخصصی تری آثار تلویزیونی و سینمایی را تماشا کنند. مسابقه سینمایی چهار،سه،دو،یک با فرمتی قابل اعتنا، سطح مسابقات رایج سینمایی در تلویزیون را ارتقاء می دهد. در سالیان گذشته، مسابقات سینمایی تنها به پرسش و پاسخ های سینمایی از طریق مسابقه تلفنی محدود می شد و اغلب به جز تکرار اسم چند فیلم و کارگردان مشهور که برای مخاطبان قابل شناسایی باشد؛ هیچ گونه بار آموزشی نداشته است. از اینرو، باید شروع دوباره مسابقه سینمایی چهار،سه،دو،یک را مغتنم شمرد و امیدوار بود چراغ این برنامه دوباره به خاموشی نگراید.

مسابقه سینمایی «چهار سه دو یک» با اجرای جواد مولانیا و به تهیه کنندگی حسین مروی کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است و به صورت هفتگی در روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۳ پخش و روز بعد ساعت ۱۳ بازپخش می شود.

سینماخانه/ فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار