رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

این مستند ساز، برگزاری کارهای فرهنگی و هنری از قبیل جشنواره را در ایجاد مطالبه گری از مسئولان و حرکت رو به جلو مثبت خواند. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، حبیب احمد زاده مستند ساز و فیلمنامه نویس کشورمان در توسعه حمل و نقل ریلی […]

این مستند ساز، برگزاری کارهای فرهنگی و هنری از قبیل جشنواره را در ایجاد مطالبه گری از مسئولان و حرکت رو به جلو مثبت خواند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، حبیب احمد زاده مستند ساز و فیلمنامه نویس کشورمان در توسعه حمل و نقل ریلی را در کاهش مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی تأثیرگذار خواند و گفت: برای گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی باید علاوه بر فرهنگ سازی این موضوع، سعی شود تا  بر تعداد خطوط ریلی و قطارها افزوده شود و ناوگان حمل و نقل ریلی  که سرمایه ملی است، گسترش پیدا کند.

وی برگزاری کارهای فرهنگی و هنری از قبیل جشنواره را در ایجاد مطالبه گری از مسئولان و حرکت رو به جلو مثبت خواند و تأکید کرد:  هنرمندان که چشم و گوش جامعه هستند با درک درست موضوع، شناخت و  خلاقیت خود می توانند با پرداختن به موضوعاتی که در آن ها با کم توجهی و غفلت مسئولان روبرو هست؛ خواسته های خود را با زبان نرم از مسئولان مطالبه کنند.

فیلمنامه نویس “اتوبوس شب”، نقش قطار را در کاهش تصادفات جاده ای و امنیت بالای جان مسافران، بسیار مفید خواند و گفت: نگاهی به آمارهای منتشر شده که در رسانه ملی اعلام می شود می تواند ایده های خیلی خوبی را به فیلمساز بدهد. همین که قطار به عنوان امن ترین سیستم حمل و نقلی شناخته شده و ارزانی سفر با آن و مشاهده خرده فرهنگ های مختلف، هر کدام قدرت سوژه شدن برای ساخت یک فیلم رادارند به شرطی که فیلمساز در ساخت آن کمی خلاقیت به خرج دهد.

این مستند ساز سیاست‌گذاری جشنواره ها، اهداف و آینده نگری آن ها را در موفقیت و استمرار آن ها لازم دانست و اظهار داشت: اگر جشنواره ای بر مبنا و اصول درست پایه ریزی شده باشند و ترکیبی که در رأس آن ها حضور دارند افرادی کار بلد و آشنا به هنر باشند و هدفگذاری که در برگزاری جشنواره است، درست واصولی باشد و نه نمایشی، می توان امیدوار بود که جشنواره نیز موفق شود.

گفتنی است؛ دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن دی ماه ۹۶ در تهران برگزار می شود و هنرمندان تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایتrailway90.rai.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار