رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
مدیرعامل انجمن سینمای جوان مطرح کرد:

فیلم های ۹۰ ثانیه ای راه آهن، اقتضای جامعه مجازی امروز است

سیدصادق موسوی، تعریف شدن بخش فیلم های ۹۰ ثانیه ای را در جشنواره فیلم و عکس راه آهن با توجه به سرعت تندی که در دنیای مجازی امروز وجود دارد، نیاز مبرم خواند. به گزارش سینماخانه؛ سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوان در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، […]

سیدصادق موسوی، تعریف شدن بخش فیلم های ۹۰ ثانیه ای را در جشنواره فیلم و عکس راه آهن با توجه به سرعت تندی که در دنیای مجازی امروز وجود دارد، نیاز مبرم خواند.

به گزارش سینماخانه؛ سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوان در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، رویکرد مسئولان جشنواره در تقدیر از زنده یاد احمدی که سهم بزرگی را در گسترش  فرهنگ فولکلور ایران داشت، ارزشمند دانست و گفت: به نظرم توجه به پیشکسوتان، توجه به تاریخ معاصر کشور است. میراث فرهنگی حتماً نباید برای گذشته باشد بلکه بسیاری از آثار و هنرمندان معاصر که در کنار ما هستند را باید هر چه بهتر شناخت و آن ها را ارج نهاد.

وی تعریف شدن بخش فیلم های ۹۰ ثانیه ای را با توجه به سرعت تندی که در دنیای مجازی امروز ما را فرا گرفته است، نشان از هوشمندی برگزار کنندگان آن عنوان کرد و بیان داشت: تقریباً بیشتر مردم ساعت زیادی از عمر خود را در دنیای دیجیتال صرف می کنند و نقش زمان در زندگی امروزه ما بسیار معنا پیدا کرده است. به همین خاطر جشنواره ها هم از این قاعده نباید مستثنی باشند. جشنواره فیلم و عکس راه آهن می تواند با بهره گیری درست از ظرفیت های مجازی و انتشار فیلم های خود در شبکه های اجتماعی در میان فیلمسازان هر چه بهتر دیده شود.

موسوی، مشخص کردن اینکه مردم و هنرمندان چه جایگاهی را در برگزاری جشنواره دارند، می تواند مسئولان را در رسیدن به سر منزل مقصود یاری کند و در این خصوص گفت: نقشه راه و ترسیم افق هایی که از یک جشنواره می خواهیم در ادامه مسیر نیاز مبرم است. چه بسا بسیار جشنواره هایی آمدند ولی چون برنامه نداشتند به سرعت حذف شدند. بنابراین برای رسیدن به یک جایگاه و برجسته شدن، بیش از هر چیز نیازمند برنامه ریزی منظم هستیم و این را باید در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان، تجمیع جشنواره های متفرقه را در جشنواره های معتبر راهی برای مؤثر دانستن آن ها خواند و اظهار داشت: در طول سال ارگان های مختلفی هستند که بودجه های بسیاری را برای اجرای جشنواره ها و برنامه های فرهنگی خرج می کنند ولی آن طور که باید خروجی چندانی ندارند. حال اگر این جوایز و  اطلاع رسانی را در قالب ایجاد بخشی در جشنواره های بزرگ که مخاطبان خاص خود را دارند، انجام دهیم نه تنها هزینه ها کاهش می یابد بلکه جشنواره هم بسیار دیده می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار