رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» تاکید کرد حمایت مالی ۲۵ درصدی از فیلم «ماجرای نیمروز» به عنوان اثری که به یکی از اتفاقات تاریخی انقلاب اسلامی در شهر تهران می‌پردازد، تصمیم درستی بوده است. سیدعلی احمدی مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» در پاسخ به انتقادات بعضی از اعضای شورای شهر به تولید فیلم «ماجرای نیمروز» و موضوع لزوم تولید […]

مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» تاکید کرد حمایت مالی ۲۵ درصدی از فیلم «ماجرای نیمروز» به عنوان اثری که به یکی از اتفاقات تاریخی انقلاب اسلامی در شهر تهران می‌پردازد، تصمیم درستی بوده است.

سیدعلی احمدی مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» در پاسخ به انتقادات بعضی از اعضای شورای شهر به تولید فیلم «ماجرای نیمروز» و موضوع لزوم تولید فیلم در زیرمجموعه نهادهای عمومی یا دولتی گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها توجه به توسعه فرهنگ و هنر شهرها است و تا زمانی که سینمای ایران چون دیگر هنرها آسیب‌پذیر باشد و این هنر- صنعت نتواند خود را اداره کند باید نهادهایی مانند شهرداری‌ها به بهتر شدن این روند کمک کنند به همین دلیل و در راستای همین نگاه موسسه «تصویرشهر» سال گذشته همانند سال‌های قبل، سعی کرد که در این عرصه وارد شود و که یکی از مصادیق آن تولید ۱۵ مستند سینمایی توسط کارگردانان شاخص سینمای مستند در حوزه شهر تهران است.

وی درباره انتقادهای اخیر به تولید فیلم‌ها در این موسسه و همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وظایف ذاتی «تصویرشهر» در حوزه تولید فیلم، بیان کرد: امیدوارم اعضای محترم شورای شهر به نکاتی که در ادامه عرض می‌کنم توجه ویژه کنند؛ اول اینکه اگر اساسنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و موسسه توسعه «تصویرشهر» را مطالعه کنند می بینند طبق اساسنامه، این موسسه موظف به حمایت از سینمای ایران در چارچوب‌های مشخص است، نه تولید فیلم مرتبط با شهرداری تهران. البته این می‌تواند یک نقیصه در اساسنامه باشد که در آینده با تصمیم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قابل اصلاح است. ضمن آن که سوابق تولیدات این موسسه در طول ۱۴ سال گذشته نیز کاملا مشخص و روشن است.

مدیرعامل تصویرشهر در درباره وضعیت پیگیری پرسش چند عضو شورای شهر تهران درباره تولید یک فیلم مشخص گفت: به نظرم بهتر است اعضای محترم شورای شهر تهران ارتباطشان را با یکدیگر بیشتر کنند چراکه پیش از این، افشین حبیب‌زاده یکی از اعضای این شورا درباره سهم موسسه «تصویرشهر» در تولید فیلم «ماجرای نیمروز» درخواست ارایه اسناد و مدارک داشتند که این موارد ارایه و پس از آن هم نظرات وی در رسانه‌ها منعکس شد، ولی دوباره شاهد هستیم که ۲ نفر از اعضای دیگر شورا نسبت به این مورد مشخص که اتفاقا درباره یکی از اتفاقات مهم تاریخی انقلاب اسلامی در حافظه تاریخی شهر تهران است، اعتراض دارند.

احمدی سپس درباره این اعتراض که «ماجرای نیمروز» فیلم شهری نیست هم بیان کرد: ژانرها و مفاهیم حرفه‌ای سینما به اقتضائات سیاسی تغییر نخواهند کرد. ضمن آن که فیلم شهری، لزوما فیلم درباره شهرداری نیست. این که «ماجرای نیمروز» فیلمی شهری است یا خیر، قابل بحث و بررسی است اما این فیلم در چند مقطع توسط کارشناسان سینمایی بررسی شده است.

مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» با دفاع از تولید این اثر به عنوان فیلمی که از سوی مقام معظم رهبری، وزیر امور خارجه و افراد شاخص دیگر مورد تمجید قرار گرفته است، گفت: سابقه بررسی تمامی فیلمنامه‌های ارایه شده به این موسسه مشخص است و صرفا نمی‌توان با یک جمله و بدون بررسی سوابق موجود، همه چیز را زیر سوال برد. موسسه «تصویرشهر» با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری در «ماجرای نیمروز» به عنوان یک فیلم شهری مرتبط با مردم شهر تهران که روزگاری توسط منافقین کوردل در کوچه‌های این شهر به خاک و خون کشیده می‌شدند، سرمایه‌گذاری ۲۵ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: تولید «ماجرای نیمروز» در شورای فیلمنامه هر سه مجموعه بررسی و هر سه شورا و مدیران عامل آن در سرمایه‌گذاری روی اثر به دلیل فیلمنامه قابل دفاع و منطقی در ارایه تصویر واقعی و درست از شهر تهران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی و صد البته موضوع بسیار مهم آن که تاکنون کمتر در سینما مورد توجه قرار گرفته است، اتفاق نظر داشتند.

مدیرعامل موسسه «تصویرشهر» در پایان با ابراز خرسندی از مشارکت این مجموعه در سرمایه‌گذاری «ماجرای نیمروز» و حمایت از محمدحسین مهدویان به عنوان یک کارگردان جوان و بااستعداد بیان کرد: مشارکت در تولید این فیلم باید باعث مسرت و خوشحالی اعضای شورای شهر تهران باشد و چه بسا اگر سال گذشته شرایط مالی موسسه مساعد بود، با افتخار و با پرداخت سهم ۱۰۰ درصدی از تولید این اثر دفاع می‌کردم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار