رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • سه شنبه 5 دی 1396 - 14:14
  • کد خبر : 14878
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “زمستان ۶۶” ؛ تکرار خود …

“زمستان ۶۶” به قلم محمد یعقوبی بار دیگر به روی صحنه رفت و اینبار در سالن گوشه فرهنگسرای نیاروان. نمایشی که علی جعفری کارگردانی آن را بر عهده داشته است. نمایشنامه تازه ای نیست و در طول سال های گذشته بارها به روی صحنه رفته است. طراحی صحنه ها و میزانسن ها بسیار مشابه اجرای […]

“زمستان ۶۶” به قلم محمد یعقوبی بار دیگر به روی صحنه رفت و اینبار در سالن گوشه فرهنگسرای نیاروان. نمایشی که علی جعفری کارگردانی آن را بر عهده داشته است. نمایشنامه تازه ای نیست و در طول سال های گذشته بارها به روی صحنه رفته است.

طراحی صحنه ها و میزانسن ها بسیار مشابه اجرای سال ۱۳۹۳ است. از اینرو، ضعف برای کارگردان محسوب می شود زیرا خلاقیتی تاریخ گذشته را به نمایش می گذارد و اینکه مرسوم است وقتی نمایشی برای دومین بار بعد یک وقفه چند ساله روی صحنه می آید، از خیلی جهات تغییر رویکرد نسبت به متن و اجرای گذشته داشته باشد تا تماشاگر را مشتاق تماشای چندین باره یک اثر خاص نگه دارد.

بازی بازیگران در سطح معمولی بود و همه فقط بازی مدنظر نویسنده نمایشنامه را ارائه داده بودند و نکته ظریفی در بازی ها قابل مشاهده نبود. نمایشنامه محمد چرمشیر از دو اشکال عمده رنج می برد: ۱- اینکه دیالوگ های رد و بدل شده بین مادر و ناهید آنقدر زیاد است که مخاطب کسل می شود و روی پرداخت شخصیت مادر و زهره بسیار مانور داده می شود و دیگر شخصیت ها زیر سایه آنها می مانند؛ ۲- شخصیت پروانه بیانیه های شخصی نویسنده را صادر می کند از اینرو،بهتر بود دغدغه ها و حرف های نویسنده به طور مساوی میان شخصیت ها تقسیم می شد جدا از اینکه حضور پروانه در صحنه آخر، تمام توجهات را از دیگر بازیگران می گیرد.

زمستان ۶۶ محمد یعقوبی جدا از بحث های مطرح شده در بالا، نمایشنامه ای است که قسمتی از تاریخ معاصر کشور را روایت می کند. از اینرو، تماشای زمستان ۶۶ ساخته یک گروه جوان می تواند شما را با خاطرات یا گذشته شما رو به رو سازد.

زمستان ۶۶ به کارگردانی علی جعفری از جمعه ۱ دی ماه ۱۳۹۶ تا ۲۹ دی ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

بازیگران و دیگر عوامل این نمایش عبارتند از : بازیگران: معصوم احمدزاده، رزمریم کاظمی، ایمان عبادیان، خشایار شمشیر گران، پریا طاهری، هیراد ترک زاده، حامد عزیزی، مریم جلینی؛ طراح صحنه: سالار حسینی فر؛ طراح لباس: سارا حجت؛ طراح گریم: مینا فتحی پور؛ طراح پوستر: ساغر رادنژاد؛ عکاس: رامین زمین پیما؛دستیار کارگردان: امید امیدپور؛ منشی صحنه: مهسا شمس؛ مدیر صحنه: حامد حقانی؛ مدیر اتاق فرمان: زهرا طراحی؛ طراحی و مهندسی صدا: حسین مطمئن زاده؛ ضبط نریشن: استودیو کوالیما؛ مشاور رسانه‌ای: امین کردبچه.

سینماخانه / خبرنگار و عکاس: فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار