رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • پنجشنبه 3 اسفند 1396 - 07:27
  • کد خبر : 17309
  • تئاتر
  • چاپ خبر : محک عشق در چهل سالگی

نمایش “خرده جنایت های زن و شوهری” نوشته اریک امانوئل اشمیت با ترجمه شهلا حائری و به کارگردانی رضا رمضانی از ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه رفته است. “خرده جنایت های زن و شوهری” داستان مردی را روایت می کند که بر اثر یک حادثه فراموشی گرفته است […]

نمایش “خرده جنایت های زن و شوهری” نوشته اریک امانوئل اشمیت با ترجمه شهلا حائری و به کارگردانی رضا رمضانی از ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه رفته است.

“خرده جنایت های زن و شوهری” داستان مردی را روایت می کند که بر اثر یک حادثه فراموشی گرفته است و همسر وی با مرور خاطرات و گاهی امیال خودش در بازیابی حافظه شوهرش می کوشد.

تبسم هاشمی حائری که چندی قبل در سریال “لیسانسه ها” نقش آفرینی می کرد، در “خرده جنایت های زن و شوهری” در نقشی به طور کامل متفاوت ظاهر می شود و مخاطبان را مسحور بازی خودش می سازد. رضا رمضانی بازیگر نقش “ژیل” در ارائه تصویر یک نویسنده عملکرد موفقی دارد و بده بستان های دو بازیگر روی صحنه به عالی ترین شکل ممکن صورت می گیرد.

رضا رمضانی در مقام کارگردان تماشاگران را به خوبی با شخصیت ها آشنا می کند و آنها را را تا به آخر همراه داستان و شخصیت ها نگه می دارد. از دیگر نقاط قوت کارگردانی می توان از بازی خوب با نورها سخن گفت که همانند کلاویه های پیانو بر حسب اتفاقات صحنه بالا و پایین می روند و یک آهنگ درونی در اثر ایجاد می کنند. از سوی دیگر، وقتی در قسمتی از صحنه نور می رود و در قسمتی دیگر از صحنه نور می آید، استعاره از برجسته سازی بخش های مختلف زندگی دو شخصیت اصلی در طول صحنه مذکور است. و نکته دیگر اینکه بازیگران و کارگردان در بازی ها و میزانسن ها به درستی تاکیدات مورد نظر نویسنده را به نمایش می گذارند؛ اتفاقی که در برخی آثار به دلیل تحلیل نادرست نمایشنامه به وقوع نمی پیوندد. فقط یک نقطه ضعف در کارگردانی پرده نخست قابل مشاهده است : پرده اول از ریتم خیلی پایین رنج می برد و باید ریتم صحنه افزایش یابد تا حوصله تماشاگران سر نرود.

درسا رمضانی در مقام طراح صحنه با بهره گیری از یک طراحی صحنه کلاسیک یک خانه را نمایش می دهد که با وجود تابلوهای نقاشی، کتاب ها و نوع چیدمان صحنه مخاطبان در اولین نگاه در می یابند خانه به اشخاصی با ذوق هنری تعلق دارد و از سوی دیگر، طراحی صحنه با طراحی نور هماهنگ است و یکی از دلایلی که بازی با نور به خوبی شکل می گیرد، طراحی صحنه درسا رمضانی است از اینرو، باید به وی خسته نباشید گفت. در ادامه، طراحی لباس هدا نوری زاده و طراحی گریم سهیلا جوادی به کمک طراحی صحنه و نور می آیند و در مجموع، تمامی عناصر مربوط به شخصیت پردازی در هماهنگی با یکدیگر قرار دارند که از دیگر نقاط قوت اثر به شمار می رود.

“خرده جنایت های زن و شوهری” به ویژه در پرده دوم به چهل سالگی و تاثیر چهل سالگی بر روابط انسان ها در زندگی مشترک می پردازد و از لزوم بازنگری در روابط انسانی در بازه های زمانی مختلف به ویژه در مقاطع حساس سنی سخن می گوید. “خرده جنایت های زن و شوهری” اثری است که به طور حتم روی نگاه شما به زندگی تاثیر می گذارد.

“خرده جنایت های زن و شوهری” نوشته اریک امانوئل اشمیت با ترجمه شهلا حائری و به کارگردانی رضا رمضانی و با بازی تبسم هاشمی حائری، رضا رمضانی از ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ تا ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۸ در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه خواهد رفت.

سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار