رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

اردیبهشت ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

ریما رامین فر:

تعصب ندارم اما حساب «پایتخت» از سریال های دیگر جداست

ریما رامین فر با اعتقادی راسخ، تا هر وقت «پایتخت» ساخته شود در این مجموعه بازی می کند. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، ریما رامین فر بازیگر سریال «پایتخت» در گفت و گو با آی فیلم در باره عشق و انگیزه اولیه اش برای ورود به عالم نمایش یعنی […]



مهناز افشار از «گلشیفته» جدا شد

تصویربرداری نقش مهناز افشار در مجموعه «گلشیفته» به کارگردانی بهروز شعیبی به پایان رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پروژه؛ کار مهناز افشار که نقش راحله گلشیفته را در این مجموعه شبکه نمایش خانگی ایفا می‌کرد، با تصویربرداری سکانسی در بیمارستان گاندی به پایان رسید و از مجموعه عوامل سریال «گلشیفته» […]


بازیگر ۱۵ سال پیش برنامه عموپورنگ عاشق تئاتر است؛

فاطیما بهارمست: مخاطب میلیونی صداوسیما دیگر بازنگشت

فاطیما بهارمست می‌گوید: امروز نگاهی به تلویزیون می‌شود که انگار مقوله بازیگری تلویزیون از سینما و تئاتر جداست. یعنی آدمی که در تلویزیون کار می‌کند انگار به نوعی از بقیه هنرها کنار گذاشته می‌شود. این خیلی بد است چون بازیگر می‌تواند در هر مدیومی بازی کند. فکر می‌کنم با شرایط فعلی که تلویزیون نمی‌تواند کاری […]


بازیگر فیلم «آهنگ برنادت» درگذشت

پاتریشیا موریسون بازیگر کهنه‌کار آمریکایی در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت. به نقل از آسوشیتدپرس، پاتریشیا موریسون بازیگر فیلم‌هایی چون «آهنگ برنادت» و نمایش‌هایی چون «مرا ببوس، کیت» که از بازیگران محبوب هالیوود بود به دلیل کهولت سن درگذشت. موریسون در صحنه تئاتر در برابر یول برینر در نمایش «پادشاه و من» بازی کرده بود و […]


رئیس شورای صنفی نمایش انتخاب شد

امروز رای گیری برای انتخاب رئیس جدید شورای صنفی نمایش برگزار و محسن امیریوسفی به ریاست این شورا منصوب شد. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره آخرین مصوبات گفت: امروز رای گیری برای انتخاب رئیس جدید شورا برگزار شد که محسن امیریوسفی رئیس شورا، محمود رضوی نایب رئیس و بنده هم به عنوان سخنگوی […]



گزارش تصویری نمایش “آنتی گون”

نمایش “آنتی گون” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی علی راضی از ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تا ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “جوجه تیغی”

نمایش “جوجه تیغی” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهرام افشاری از ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تا ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی  


جایزه جشنواره کن برای فیلم پناهی

در هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی اهدا شد. فیلم «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی جایزه بهترین فیلمنامه را به صورت مشترک با فیلم «لازاروی خوشحال» ساخته آلیس رورواچر دریافت کرد. این فیلم با بازی جعفر پناهی و بهناز جعفری در بخش رقابت اصلی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...