رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷
  • الأربعاء ۱۰ ربيع ثاني ۱۴۴۰
  • 2018 Wednesday 19 December

اردیبهشت ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “پُک”

نمایش “پُک” نوشته فاطمه مکاری و به کارگردانی حسین احمدی قاجاری از ۲۶ اردیبهشت تا ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


«در وجه حامل» به اکران عید فطر رسید

فیلم سینمایی «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار و تهیه کنندگی مصطفی کیایی از عیدفطر با سرگروه جوان در سینماهای تهران و شهرستانها اکران خواهد شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، اکران فیلم سینمایی «در وجه حامل» که دومین اثر بلند بهمن کامیار در مقام کارگردان محسوب می‌شود، […]


گزارش تصویری نمایش “مائو بودن”

نمایش “مائو بودن” با دراماتورژی علی حیدری و به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حامد سلیمان زاده از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


آغاز اکران “ناخواسته” از چهارشنبه

پوستر فیلم سینمایی «ناخواسته» ساخته برزو نیک‌نژاد با طرحی از بهزاد خورشیدی در آستانه اکران عمومی رونمایی شد. به گزارش سینماخانه به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم، «ناخواسته» به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده محصول سال ۱۳۹۲ است که از روز چهارشنبه ۲ خردادماه در گروه «زندگی» اکران می‌شود. «ناخواسته» […]


گزارش تصویری نمایش “یرماغ”

نمایش “یرماغ” نوشته مریم محمدی و مهیار احمدی و به کارگردانی مریم محمدی از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


باراک اوباما برای نتفلیکس برنامه‌های تلویزیونی می‌سازند

با امضای یک قرارداد چند ساله، میشل و باراک اوباما برای شبکه نتفلیکس برنامه تلویزیونی می‌سازند. به نقل از آسوشیتدپرس، رییس جمهوری سابق و همسرش برای شبکه آنلاین نتفلیکس برنامه‌های تلویزیونی و فیلم می‌سازند. اوباماها با قراردادی چند ساله به نتفلیکس پیوستند. آنها یک کمپانی تولید فیلم با عنوان «Higher Ground Productions» تاسیس کرده‌اند تا […]


گزارش تصویری نمایش “یک مهمانی باشکوه”

نمایش “یک مهمانی باشکوه” نوشته احسان بدخشان و به کارگردانی محمد محقق منتظری از ۲۶ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


«تکیه بر باد» از آی فیلم پخش می شود

مجموعه تلویزیونی «تکیه بر باد» از کانال انگلیسی شبکه آی‌فیلم به روی آنتن می‌رود. به‌گزارش سینماخانه به نقل از روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، مجموعه «تکیه بر باد» با اتمام مجموعه «زمانه» از پنجشنبه سوم خرداد روانه آنتن کانال انگلیسی این شبکه می‌شود. بر اساس این گزارش، «تکیه بر باد» عنوان سریالی است به کارگردانی محمود معظمی […]


تحلیل و بررسی «برجام و عواقب خروج آمریکا» در شبکه پرس تی وی

«برجام و عواقب خروج آمریکا» عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، در این برنامه ضمن تاکید بر نقض عهد آمریکا در برجام و برخی دیگر […]


گزارش تصویری نمایش “چشم ها”

نمایش “چشم ها” به کارگردانی حمید دادگر و با بازی شهرزاد علیمحمدی، ملینا سامی زاده، آرزو صراف رضایی، حمید دادگر از ۱۶ اردیبهشت تا ۹ خرداد ماه ۱۳۹۷ در تماشاخانه شانو به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : لیلا محرم پور


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست!

خانم یایا فیلم پرانتقاد عبدالرضا کاهانی این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است. نظرات مخاطبان در شبکه های اجتماعی و موج انتقاداتی که به بازیگران و کارگردان فیلم شده است واکنش های مختلفی از سوی عوامل فیلم نیز به دنبال داشته است. حمید فرخ نژاد با دو پست مختلف در صفحه اینستاگرامش به انتقدادها واکنش نشان داده است. در اولین پست در روزهای اولیه اکران فیلم چنین  نتیجه گیری می کند که این فیلم طنز نبوده و توقع طنز برای مخاطب موجبات نارضایتی را برای تماشاگر به وجود آورده است و البته اشاره می کند که متاسفانه بدلیل نوع تبلیغات، توقع فیلم طنز برای مخاطب به وجود آمده است. سوال اینجاست که مسئولیت نوع تبلیغات به عهده مخاطب است یا عوامل سازنده فیلم؟ آیا وقتی تمام عناصر تبلیغاتی از صدای نریتور تا صحنه های انتخاب شده برای تیزر، موسیقی و دیالوگ ها ساختار طنز دارد مخاطب نباید توقع فیلم طنز داشته باشد؟ فرخ نژاد در پست دوم این فیلم را نو و تجربه گرایانه معرفی کرده و عنوان می کند فیلمهای با رویکرد خاص نباید در سینمای رایج اکران شوند و جاهایی مانند سینمای هنر و تجربه با تماشاگران خاص برای این قبیل فیلمها مناسبتر است و البته اشاره می کند که اکران نامناسب ربطی به خود فیلم و عوامل سازنده آن ندارد. سوال اینجاست که آیا عوامل سازنده فیلم هم پیشنهاد اکران در سینمای هنر و تجربه را مطرح کرده بودند یا هدف آنها اکران در سینمای رایج بوده است؟ آیا در صورت اکران در سینمای هنر و تجربه این فیلم مورد توجه مثبت مخاطبان خاص قرار می گرفت؟   آیا مخاطبی که بارها از بازی رضا عطاران، حمید فرخ نژاد و امین حیایی در پرده سینما لذت برده است نباید انتظار بازی خوب از آنها داشته باشد؟ آیا مخاطبی که سینمای کاهانی را با "اسب حیوان نجیبی است"، "هیچ" و "بیست" دوست دارد نباید انتظار فیلمی قابل قبول از کارگردان داشته باشد؟ اینکه تاکید می شود فیلم کمدی نیست می تواند نشان دهنده این باشد که کارگردان قصد ساخت فیلمی اجتماعی سیاسی داشته است که در پس اتفاقات فیلم پیامهای اجتماعی سیاسی را به مخاطب متنقل کند اما چه میزان فیلمساز در این هدف موفق بوده است حائز اهمیت است. اینکه تعدادی از مخاطبان فیلم تصمیم به ترک سالن می گیرند و نارضیاتی عموم مخاطبانی که فیلم را کامل تماشا کرده اند می تواند مورد توجه عوامل فیلم قرار گیرد. مخاطب، خانم یایا و بازیگرش را نمی شناسد. خانم یایا به سینمای ایران بدهکار نیست. اما وقت مخاطبی که شما عوامل اصلی فیلم را می شناسد و به اعتبار شما به سینما آمده است ارزشمند است. شما به مخاطب و سینمای ایران بدهکارید. سینماخانه/ حامد بهجتی

تبلیغات