رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۰
  • 2019 Wednesday 19 June

اردیبهشت ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

ریما رامین فر:

تعصب ندارم اما حساب «پایتخت» از سریال های دیگر جداست

ریما رامین فر با اعتقادی راسخ، تا هر وقت «پایتخت» ساخته شود در این مجموعه بازی می کند. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، ریما رامین فر بازیگر سریال «پایتخت» در گفت و گو با آی فیلم در باره عشق و انگیزه اولیه اش برای ورود به عالم نمایش یعنی […]



مهناز افشار از «گلشیفته» جدا شد

تصویربرداری نقش مهناز افشار در مجموعه «گلشیفته» به کارگردانی بهروز شعیبی به پایان رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پروژه؛ کار مهناز افشار که نقش راحله گلشیفته را در این مجموعه شبکه نمایش خانگی ایفا می‌کرد، با تصویربرداری سکانسی در بیمارستان گاندی به پایان رسید و از مجموعه عوامل سریال «گلشیفته» […]


بازیگر ۱۵ سال پیش برنامه عموپورنگ عاشق تئاتر است؛

فاطیما بهارمست: مخاطب میلیونی صداوسیما دیگر بازنگشت

فاطیما بهارمست می‌گوید: امروز نگاهی به تلویزیون می‌شود که انگار مقوله بازیگری تلویزیون از سینما و تئاتر جداست. یعنی آدمی که در تلویزیون کار می‌کند انگار به نوعی از بقیه هنرها کنار گذاشته می‌شود. این خیلی بد است چون بازیگر می‌تواند در هر مدیومی بازی کند. فکر می‌کنم با شرایط فعلی که تلویزیون نمی‌تواند کاری […]


بازیگر فیلم «آهنگ برنادت» درگذشت

پاتریشیا موریسون بازیگر کهنه‌کار آمریکایی در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت. به نقل از آسوشیتدپرس، پاتریشیا موریسون بازیگر فیلم‌هایی چون «آهنگ برنادت» و نمایش‌هایی چون «مرا ببوس، کیت» که از بازیگران محبوب هالیوود بود به دلیل کهولت سن درگذشت. موریسون در صحنه تئاتر در برابر یول برینر در نمایش «پادشاه و من» بازی کرده بود و […]


رئیس شورای صنفی نمایش انتخاب شد

امروز رای گیری برای انتخاب رئیس جدید شورای صنفی نمایش برگزار و محسن امیریوسفی به ریاست این شورا منصوب شد. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره آخرین مصوبات گفت: امروز رای گیری برای انتخاب رئیس جدید شورا برگزار شد که محسن امیریوسفی رئیس شورا، محمود رضوی نایب رئیس و بنده هم به عنوان سخنگوی […]



گزارش تصویری نمایش “آنتی گون”

نمایش “آنتی گون” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی علی راضی از ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تا ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “جوجه تیغی”

نمایش “جوجه تیغی” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهرام افشاری از ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تا ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی  


جایزه جشنواره کن برای فیلم پناهی

در هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی اهدا شد. فیلم «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی جایزه بهترین فیلمنامه را به صورت مشترک با فیلم «لازاروی خوشحال» ساخته آلیس رورواچر دریافت کرد. این فیلم با بازی جعفر پناهی و بهناز جعفری در بخش رقابت اصلی […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نگاهی به فیلم سرخ پوست ساخته نیما جاویدی از منظر فیلمنامه

خاکستری

فیلمنامه سرخ پوست، توانسته با استفاده توامان از یک الگوی داستانی ساختارمند و فضاسازی های بصری تأمل برانگیز، به ترکیبی متوازن از عناصر روایی و اجرایی برسد که منجر به یک خروجی قابل قبول شده اند. طی روایت پرتعلیق سرخ پوست با داستانی الگومند مواجهیم که حادثه محرک و نقطه عطف اولش، کاملاً مبتنی بر ایده جاه طلبی و انگیزه تکیه زدن بر مسند قدرت یک قهرمان خاکستری پیش می رود. هم زمان با این ساختار روایی منسجم، طراحی عجیبی برای ترسیم موقعیت زمانی و مکانی داستان به کاررفته تا از خلال آن، فیلم با تعریف جزئیات ساکن و آکنده از بوی مرگ این فضای کسالت بار، پله به پله اهمیت عملیات جستجو برای شناسایی محل اختفای احمد سرخ پوست را در فضای زندان تبیین کند و فرجام این کنکاش معمایی و سفر خود شناسانه را با نحوه بروز رستگاری و پیروزی نعمت جاهد (نوید محمد زاده) به مثابه پروتاگونیست نامتعارف داستان پیوند بزند. فیلم برای تحقق این مهم، لحظه به لحظه مخاطب را با کشمکش های درونی جاهد برای ختم به خیر کردن غائله همراه می سازد تا با یافتن سر نخ هایی از محل حضور احمد، عطش قهرمان برای رسیدن به قدرت را مرحله به مرحله با ویرانی و ناامیدی عوض کند. سرخ پوست البته می توانست فیلم بسیار بهتری باشد، اگر زمان و دقت بیشتری را صرف طراحی کشمکش های بیرونی جاهد با شخصیت های تخت فرعی می کرد و از این طریق، دلیل بروز تصمیم نهایی شخصیت را قوت می بخشید و کمتر برعنصر اتفاق در گره گشایی ماجرا تاکید می ورزید. اما بازهم در شمایل فعلی، تجربه ای موفق در خلق یک روایت سینمایی کلاسیک ، ساختارمند و قهرمان محور است که برای سازنده اش گامی بلند به پیش محسوب می شود. سینماخانه / حمید عبدالحسینی