رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 - 19:46
  • کد خبر : 20423
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اعلام برنامه های جشن شب بازیگر

نشست خبری “پانزدهمین دوره جشن شب بازیگر” به دبیری بهزاد فراهانی، روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس ساختمان جدید خانه تئاتر با حضور مسعود رحیم پور؛ دبیر اجرایی جشن شب بازیگر، سروش طاهری؛ نماینده هیئت داوران، پرستو کرمی؛ کارگردان مراسم جشن شب بازیگر و همچنین، اصحاب رسانه برگزار شد. همانند نشست […]

نشست خبری “پانزدهمین دوره جشن شب بازیگر” به دبیری بهزاد فراهانی، روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس ساختمان جدید خانه تئاتر با حضور مسعود رحیم پور؛ دبیر اجرایی جشن شب بازیگر، سروش طاهری؛ نماینده هیئت داوران، پرستو کرمی؛ کارگردان مراسم جشن شب بازیگر و همچنین، اصحاب رسانه برگزار شد.

همانند نشست خبری “پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر” به دبیری سهراب سلیمی، اینبار نیز مدیریت نشست خبری را بهزاد مرتضوی؛ مدیر وابط عمومی خانه تئاتر بر عهده داشت. وی در ابتدا از بهزاد فراهانی، دبیر پانزدهمین دوره جشن شب بازیگر درخواست کرد تا پشت تریبون قرار بگیرد و به تشریح برنامه های جشن شب بازیگر بپردازد. بهزاد فراهانی، رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر در ابتدای سخنانش اظهار داشت که امسال بر خلاف سال های پیشین، جشن شب بازیگر حامی مالی نخواهد داشت. او در ادامه از برگزاری مراسم تقدیر از چهار بازیگر پیشکسوت به نام های کبری ملکی از شهر سنندج، سیدمحمد رئیس‌زاده زیاوری هنرمند اهل گیلان، محمد مطیع و فهیمه رحیم نیا در جشن شب بازیگر خبر داد که برمبنای رای گیری مستقیم از اعضای هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر انتخاب شده اند و بر طبق رسم سالیان اخیر، دو نفر از آنها از پیشکسوتان بازیگری شهرستان های کشور و دو نفر دیگر از آنها ساکن تهران هستند. همچنین، بهزاد فراهانی، اعلام کرد به همت خانه تئاتر و موسسه هنرمندان پیشکسوت از ۵ هنرمند دیگر به صورت جداگانه در جشن شب بازیگر تقدیر به عمل خواهد آمد که محمدعلی کشاورز، نصرت الله وحدت، شهلا ریاحی، پری امیر حمزه و بهزاد فراهانی از جمله تقدیرشوندگان هستند.

با پایان سخنان بهزاد فراهانی، پرستو کرمی، کارگردان مراسم جشن شب بازیگر، در ابتدای عرایض خودش به مشکلات و عدم وجود حامی مالی اشاره کرد و گفت که جشن شب بازیگر در بین هنرمندان آنقدر جایگاه پیدا کرده است که برگزیدگان، بیشتر از ارزش مادی به ارزش معنوی جوایز اهمیت می دهند. وی در ادامه خاطر نشان کرد که امسال نیز از سه بازیگر برتر مرد، سه بازیگر برتر زن و یک بازیگر به صورت ویژه تجلیل خواهد شد. پرستو کرمی درباره بخش های مختلف مراسم اظهار داشت که گروه سرمستان و گروه آسو به اجرای موسیقی خواهند پرداخت و اجرای یک نمایش کوتاه از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای جشن شب بازیگر است. در نهایت، پرستو کرمی از حمایت های شهرام کرمی، مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی کشور قدردانی کرد.

مسعود رحیم پور، دبیر اجرایی جشن شب بازیگر، سومین نفری بود که پشت تریبون رفت و اظهار کرد که برگزاری جشن از سوی انجمن های مختلف خانه تئاتر با برگزاری جشن ها و جشنواره های رشته های هنری گوناگون یک تفاوت عمده دارد که به بودجه ناچیز اختصاص یافته بر می گردد و به طور عمده، اشخاصی همچون فرهاد تجویدی و دیگر دوستان از اعتبار خودشان برای برگزاری جشن های خانه تئاتر خرج می کنند بدون اینکه نامی از آنها برده شود. او در نهایت از چند موسسه نام برد که هزینه چاپ بولتن، پذیرایی و گل آرایی مراسم جشن شب بازیگر را تقبل کردند.

سروش طاهری، نماینده هیئت داوران پانزدهمین دوره جشن شب بازیگر در صحبت های اولیه، پیمان شیخی را به عنوان مجری مراسم معرفی کرد و در ادامه گفت که ۱۶۵ اثر حرفه ای در مرحله اول به وسیله ۱۲ داور به نام های علی یعقوب زاده، صادق ملک، سیروس همتی، بیژن افشار، خسرو احمدی، مجید قربانی، اصغر نوری، رضا آشفته، علی طاهری، مانلی حسین پور، مهدی نصیری و سروش طاهری مورد بازبینی قرار گرفت. در مرحله نهایی، بهزاد فراهانی، اصغر همت، شهرام کرمی، فریبا متخصص و فریدون محرابی به داوری ۳۷ اثر راه یافته نشستند و ۱۰ بازیگر زن و ۱۵ بازیگر مرد را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه پانزدهمین دوره جشن بازیگر برگزیدند.

اسامی نامزدها به شرح زیر است :

نامزدهای بازیگر زن عبارتند از :

گلاب آدینه از نمایش شیرهای خان بابا سلطنه

نسیم ادبی از نمایش آبی مایل به صورتی

مانلی حسین پور از نمایش بلافیگورا

گلچهره سجادیه از نمایش سونات پاییزی

آوا شریفی از نمایش در انتظار آدولف

الهام شعبانی از نمایش قند خون

گیتی قاسمی از نمایش آبی مایل به صورتی

آزیتا نوری وفا از نمایش زندانی خیابان نواب

ندا مقصودی از نمایش طپانچه خانم

سوسن مقصودلو از نمایش بلافیگورا

 

نامزدهای بازیگر مرد نیز عبارتند از :

فرهاد آییش از نمایش شوایک

وحید آقاپور از نمایش نوای اسرار آمیز

مرتضی اسماعیل کاشی از نمایش مفیستو

رضا بهبودی از نمایش ماجرای مترانپاژ

اشکان خطیبی از نمایش در انتظار آدولف

هوتن شکیبا از نمایش اولیور توئیست

خسرو شهراز از نمایش یک زندگی بهتر

بهنام شرفی از نمایش آبی مایل به صورتی

هومن کیانی از نمایش نوای اسرارآمیز

حسین محب اهری از نمایش خسیس

فرزین محدث از نمایش شب دشنه های بلند

مجید نوروزی از نمایش یک زندگی بهتر

مهدی وثوق از نمایش زندانی خیابان نواب

سیروس همتی از نمایش کلنل

وحید دهشکار از نمایش مطرب

همچنین، محمد شاکری نیز از نمایش اولیور توئیست به عنوان نامزد بخش استعدادهای جوان معرفی شد.

عدم انتخاب سالن اصلی تئاتر شهر به سان دوره چهاردهم از دیگر موضوعاتی بود که در طول نشست خبری جشن شب بازیگر مطرح شد و بهزاد فراهانی، دبیر جشن شب بازیگر اظهار داشت که به دلیل وجود یک دکور عظیم روی صحنه تئاتر شهر، برگزاری جشن شب بازیگر در آنجا امکان پذیر نیست. پیشتر در نشست خبری ” پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر”، سهراب سلیمی دبیر جشن خانه تئاتر به سنگینی سازه روی صحنه تئاتر شهر اشاره کرده بود و خاطر نشان ساخت که تا آخرین روز اجرای نمایش، امکان جا به جایی دکورها وجود ندارد.

با رونمایی از پوستر پانزدهمین دوره جشن شب بازیگر با طراحی مجید اکبری، نشست خبری پانزدهمین دوره جشن شب بازیگر خاتمه یافت.

پانزدهمین دوره جشن شب بازیگر در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۷ در تالار وحدت برگزار می شود و از مدعوین خواسته شده است تا از ساعت ۱۶ در محل برگزاری مراسم حضور یابند.

سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار