رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 14:17
  • کد خبر : 20994
  • هنر
  • چاپ خبر : گزارش یک جشن و بازی سخنرانان
صبح خلاق تهران
رویداد صبح خلاق تهران

گزارش یک جشن و بازی سخنرانان

جشن یک سالگی رویداد صبح خلاق تهران جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷ در سالن همایش پژوهشکده فرهنگ و هنر با حضور قریب به ۷۰۰ شرکت کننده برگزار شد. صبح جمعه پیاده روهای خیابان انقلاب تنها روز خلوت هفته را تجربه می کند، در میان خلوتی خیابان انقلاب افرادی که قدم زنان به سمت خیابان برادران مظفر […]

جشن یک سالگی رویداد صبح خلاق تهران جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷ در سالن همایش پژوهشکده فرهنگ و هنر با حضور قریب به ۷۰۰ شرکت کننده برگزار شد.

صبح جمعه پیاده روهای خیابان انقلاب تنها روز خلوت هفته را تجربه می کند، در میان خلوتی خیابان انقلاب افرادی که قدم زنان به سمت خیابان برادران مظفر می روند می تواند نشان دهنده مکان رویداد باشد، رویدادی که با خلاقیت همراه است و در جشن یکسالگی در مکانی در قلب تهران برگزار می شود. ساعت حدود ۸:۳۰ صبح به محض ورود به خیابان برادران مظفر انقلاب صف انتظار مشخص است و البته صف با نظم مشخص به جلو می رود و افراد وارد حیاط شده و به میزهای پذیرایی صبحانه می روند.

پذیرش کامل افراد و صرف صبحانه تمام شرکت کنندگان تا ساعت ۱۰ ادامه می یابد و پس از آن درهای سالن باز می شود. با توجه به تعداد بالای ثبت نام کنندگان رویداد که به گفته مسئولین برگزاری تعداد ۵۰۰ بلیت در کمتر از ۶۰  ثانیه در سایت رویداد رزرو شده است تعدادی بلیت نیز برای سایر متقاضیان به عنوان لیست انتظار صادر شده است که این افراد کارت لیست انتظار را دریافت کرده اند.اولویت با افرادی است که کارت شرکت کننده  دارند و به سالن اصلی وارد می شوند و پس از آنها افراد لیست انتظار به بالکن و سالن جانبی که رویداد را از طریق نمایشگر پخش می کند،‌ وارد می شوند.

ساعت ۱۰:۳۰ بعد از پخش آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، با پخش فیلم کوتاهی از رویدادهای قبلی صبح خلاق تهران مراسم آغاز می شود.

مدیر برگزاری رویداد صبح خلاق تهران در ابتدای مراسم توضیحاتی در مورد رویداد صبح خلاق تهران ارائه نموده و حامیان اصلی رویداد را معرفی نمود. عباد غفوری پیش از معرفی حامیان مالی ضمن انتقاد از روال اسپانسرینگ عنوان نمود که اغلب شرکتهای ایرانی درک نادرستی از مسئولیت اجتماعی سازمانی دارند و تمایلی به حمایت از رویدادهای اینچنینی ندارند. ایشان ضمن اعلام استقبال از رویداد صبح خلاق اشاره کرد که تمام بلیت ها کمتر از ۶۰ ثانیه رزرو گردید. چای احمد،‌ اپلیکیشن پیاده و لایکو به عنوان حامیان اصلی رویداد معرفی شدند.

ترجمه موسیقی به زبان اشاره علاقه اش بوده است 

فرزانه بدری به عنوان اولین سخنران و با تشویق ممتد حضار به روی صحنه آمد. از علاقه اش به زبان اشاره گفت و ضمن اشاره به برخی مشکلات اجتماعی ناشنوایان در کشور به مقایسه وضعیت ناشنوایان در ایران و سایر کشورها اشاره نمود. مواردی مانند سامانه درخواست مترجم که در سایر کشورها فعال بوده و ناشنوایان می توانند در موارد مورد نیاز مترجم مسلط به زبان اشاره را درخواست نمایند. البته ایشان عنوان نمود که در مشهد نیز این سامانه فعال شده است که تعداد کمی مترجم دارد. در سایر کشورها آتش نشانی، اورژانس و پلیس مجهز به سیستم تماس تصویری جهت استفاده ناشنوایان هستند و به مواردی از این دست اشاره نمود.بدری در ادامه از شروع فعالیتش با ترجمه موسیقی به زبان اشاره گفت و اینکه سعی می نماید احساس آهنگ را به تمامی منتقل نماید.ایشان ضمن اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی زبان اشاره ابراز امیدواری کرد که آموزش این زبان به شکل مشخص تر و گسترده تری ادامه یابد .

از استادیوم ۱۲ هزارنفری آزادی تا راه اندازی نشریه رویداد صبح خلاق تهران

در ادامه فیلمی از همکاران صبح خلاق تهران پخش شد که دراین یکسال به صورت افتخاری با صبح خلاق تهران همکاری داشته اند. در این فیلم از همکاران در مورد جشن دو سالگی صبح خلاق سوال می شد که نظرشان را در این باره بیان کردند که اکثرا امیدوار بودند سال دوم رویداد در فضای بزرگتری برگزار شود و حتی شرکت کنندگانی از سایر شهرها هم بتوانند در رویداد شرکت نمایند. نظر یکی از همکاران برگزاری رویداد در استودیوم ۱۲هزار نفری آزادی بود و مدیر برگزاری رویداد ابراز امیدواری کرد نشریه رویداد صبح خلاق راه اندازی شود.

پس از آن هریک از  همکاران رویداد بر روی صحنه آمده و ۳۰ثانیه سخنرانی کردند.الهام همایون مدیر هماهنگی، آرین افشار مدیر برگزاری، آرا غفوری مسئول دکور و طراحی و عبدی معین پور از همکارانی بودند که در این بخش سخنرانی کردند.

اولین سخنران مراسم دکتر حسن عشایری بود که عنوان شد به دلیل مشکل خودروی شخصی دیرتر به مراسم می رسند که البته تا انتهای مراسم دکتر عشایری در رویداد حاضر نشد.  کوروش قاضی مراد به عنوان سخنران به روی صحنه آمد.

بازی اجازه می دهد خلاقیت زنده بماند

قاضی مراد در ابتدای سخنانش گفت که از بچگی عادت داشتم کلمات را برعکس بنویسم و این نوعی بازی برایم بود و بعدها بازی من این بود که کلمات را بدون نقطه بنویسم. بازی اجازه می دهد خلاقیت زنده بماند. پیکاسو جایی گفته بود: “چهار سال طول کشید مانند رافائل نقاشی بکشم، اما یک عمر صرف کردم تا مانند یک کودک نقاشی بکشم.” قاضی مراد در ادامه گفت: در بازی به چیزهایی توجه می کنیم که برایمان بسیار کم هزینه است.

سخنران بعدی مراسم محمدرضا عبدالملکیان شاعر پیشکسوت بود که به علت عمل جراحی نتوانست در مراسم حضور پیدا کند و علی دهباشی سردبیر نشریه بخارا به روی صحنه دعوت شد .

از مداد شکسته نیمایوشیج تا خودنویس صادق چوبک

علی دهباشی با عنوان اینکه هر نسل بازی های خاص خودش را دارد به بازی دوران کودکی و نوجوانی اش اشاره کرد که عکسهای هنرپیشگان یا نویسندگان و افراد مشهور را بریده و روی کاغذ می چسباندند و همین بازی باعث علاقه به مجموعه داری (کلکسیون) شده و سالهاست که علاقه به جمع آوری قلم و ادوات نوشتن افراد مشهور دارد از مداد شکسته نیما یوشیج تا خودنویس صادق هدایت و خودنویس ایرج پزشک زاد که تا الان حدود ۴۰۰ قلم جمع آوری کرده است. سردبیر بخارا در ادامه خاطره ای از تلاشش برای به دست آوردن قلمی که صادق چوبک “تنگسیر” را با آن نگاشته است، نقل کرد.

بازی کردن یادمان رقته است و مردم بیشتر با آبروی هم بازی می کنند

پرواز همای سخنران بعدی مراسم بود که با خواندن ترانه “بازباران” و یادآوری خاطرات کودکی سخنرانی اش را آغاز نمود. همای با یادآوری فضای بازی های دوران کودکی اش گفت وقتی به روستای خودمان برمی گردم و رودخانه ای که از کنار خانه مان می گذشت و می بینم آن رودخانه خالی از ماهیگیر است و از بچه های که کنار رودخانه بازی می کردند خبری نیست و آنجا علف هرز روییده است می پرسم جای بازی های کودکی را چه چیزهایی گرفته است. دلم می خواست سنتور بنوازم، در نزدیکی خانه تعمیرگاه موتور وجود داشت و آنجا می رفتم و سیم کلاچ ها بر می داشتم و باچوب و تخته این سیم ها را به هم وصل کرده و سنتور درست می کردم و همین بازی ها باعث شد به سمت موسیقی و علاقه ام حرکت کنم. مردم این روزها کمتر بازی می کنند و بیشتر با آبروی هم بازی می کنند و بهتر است در بزرگسالی هم بیشتر بازی کنیم، مهمترین نقش را در زندگی آدم ها بازی های سالم دارند.  همای  با اجرای موسیقی در مورد دوران کودکی سخنرانی اش را خاتمه داد که با تشویق های ایستاده حضار همراه بود.

در ادامه بخش دیگر همکاران رویداد به سخنرانی ۳۰ثانیه ای پرداختند. سولماز هداوند، بنفشه صالحی، محمد علی شرکت و الهام ناصری از سخنرانان این بخش مراسم بودند.

نقش تئوری بازی ها در زندگی

رضا غیابی سخنران بعدی مراسم بود که عنوان کرد از بازی های بزرگسالان صحبت می کنم و با اشاره به مبحث تئوری بازی ها در مباحث استراتژی سخنرانی اش را ادامه داد. در تئوری بازی ها دو نوع بازی تعریف می شود بازی هایی که پایان دارند و دارای قواعد و بازیکنان مشخص هستند و بازی هایی که پایان ندارند و داری قواعد و بازیکنان متغیر می باشند. مشکل زمانی پیش می آید که بازیکنی وارد بازی ناپایان شده است و فکر می کند بازی تمام شدنی است. در واقع در  بازی دنبال برنده می گردد در حالیکه آن بازی اصلا پایانی ندارد. زندگی، عشق، کسب و کار بازی هایی هستند که از سالها قبل بوده و تا سالها بعد هم خواهد بود اینها بازی های بی پایان هستند که ذات آنها برنده و بازنده نیست. در بازی بی پایان زندگی بهتر است هر روز خودمان را با روز قبل مقایسه کنیم و هر روز ببینیم که چقدر امروز بهتر شده ایم. اگر نسبت به خودمان پیشرفت و رشد داشته باشیم حس لذت به ما خواهد داد.

کاری را انجام دهیم که لذت می بریم

امیرهوتن هاشمی سخنران بعدی مراسم بود که بعد از پخش فیلمی از فعالیتهای ورزشی و تفریحی اش که عموما فعالیتهای پرخطر و هیجانی می باشد به روی صحنه آمد و از بازی دوران کودکی اش گفت و علاقه اش به کارهایی که در حال حاضر با عشق و علاقه انجام می دهد. اینکه به دنبال کاری برویم که هر روز از انجام دادن آن لذت ببریم.

نقش بازی خسروشکیبایی در انتخاب شغل وکالت

شیما قوشه به عنوان آخرین سخنران اصلی مراسم بر روی صحنه حاضر شد و با معرفی شغلش به عنوان وکیل دادگستری از بازی سخن گفت که باعث علاقه مندی اش به شغل وکالت شده است. قوشه با یادآوری سریال خانه سبز از بازی تاثیرگذار مرحوم خسروشکیبایی و مهرانه مهین ترابی که نقش وکیل را بازی کردند گفت بازی این دو نفر به خصوص خسرو شکیبایی آنقدر خوب و تاثیرگذار بود که وکیل شدنم را مرهون بازی تاثیرگذار این دو بازیگر هستم.شیما قوشه در ادامه در مورد نقش بازی در فعالیت شغلی اش گفت در کار وکالت هم بازی خیلی زیاد است و مانند بازی شطرنج است که باید حدس بزنی با مهره ها چگونه بازی می شود و تصمیم بگیری چگونه بازی کنی.

تولدت مبارک

در انتها سایر همکاران رویداد به سخنرانی ۳۰ ثانیه ای پرداختند که سینا جعفری، اردلان میرهادی، مجید صدر، علی میرشفیع و عباد غفوری سخنرانان این بخش مراسم بودند. عباد غفوری مدیر رویداد صبح خلاق تهران به عنوان آخرین سخنران بخش ۳۰ ثانیه ای  از تمامی همکاران رویداد دعوت کرد که بر روی صحنه بیایند و ضمن عکس یادگاری،  کیک تولد یکسالگی صبح خلاق تهران بریده شد و حضار سالن با خواندن “تولدت مبارک” همکاران رویداد را همراهی کردند.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار