رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May

اردیبهشت ۱۳۹۷ ۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “اتاق ورونیکا”

نمایش «اتاق ورونیکا» به کارگردانی کوروش ولیدی روز گذشته در خانه نمایش وِیژه عکاسان و خبرنگاران به روی صحنه رفت. این نمایش تا سوم خرداد ماه هر روز بجز شنبه ها و ایام تعطیل در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه خواهد رفت. سینماخانه / عکاس: آلاله رستمی


گزارش تصویری نمایش “در نیومده”

نمایش «در نیومده» کاری از سعید زارعی روز گذشته در اولین روز از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در تالار مولوی روی صحنه رفت. سینماخانه / عکاس: لیلا محرم پور


گزارش تصویری نمایش “دلقک های غمگین”

نمایش «دلقک های غمگین» کاری از مانلی حسین پور روز گذشته در اولین روز از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در سالن سمندریان دانشگاه تهران روی صحنه رفت. سینماخانه / عکاس: آناهیتا پورعسگری



گزارش تصویری نمایش “تابوت عهد”

نمایش “تابوت عهد” نوشته نیل لیبوت با ترجمه فهمیه زاهدی و به کارگردانی عماد قلی پور از ۹ اردیبهشت ماه لغایت۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷، ساعت ۲۱:۱۵ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “بمب گذاری دیسکو، قاهره”

نمایش “بمب گذاری دیسکو، قاهره” نوشته الکس برون، ژان میشل ریب با ترجمه پوپک رحیمی، محسن میرطاهری، با دراماتورژی پوپک رحیمی و به کارگردانی مسعود میرطاهری از ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۹ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: فرزاد جمشیددانایی


روایت ورود یک مهمان به شهری بدون مرد!

«هگزا شهر دوشیزگان» به روی صحنه می رود

محمدحاتمی، بازیگر و کارگردان نام آشنای تئاتر، نمایش جدید خودرا با نام «هگزا شهر دوشیزگان» در تماشاخانه دیوارچهارم به روی صحنه می برد؛ این نمایش روایت داستان ورود یک مرد به شهری است که در آن همه ی افراد خانم می باشند و فردی با جنسیت مذکر در آن زندگی نمی کند. به گزارش سینماخانه […]


گزارش تصویری مراسم “جشن شب بازیگر”

گزارش تصویری مراسم “جشن شب بازیگر” به دبیری بهزاد فراهانی، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۷ در تالار وحدت با حضور هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی  


انعکاس دو راهی محرومیت و واردات در«باج»

رونمایى از”باج” در دانشگاه تهران مستند «باج» با حضور چهره های مختلف فرهنگى روز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران رونمایی می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر، مستند «باج» به کارگردانی و نویسندگی محمد پایدار مدتی پیش با محوریت بررسی لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد در شرایط فعلی […]


تیزر “دلم می‌خواد” رونمایی شد + ویدیو

اولین تیزر فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا رونمایی شد. این فیلم بعد از سه سال به زودی در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. در فیلم دلم می‌خواد بازیگرانی همچون رضا کیانیان، صابر ابر، محمدرضا گلزار، مهناز افشار حضور دارند.  


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی