رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 23 May

در گفتگویی با مسعود انعامی کارگردان و تهیه کننده فیلم مستند «داوج پارادیزو» به خلاصه این فیلم پرداخت و گفت: مستند «داوج پارادیزو» نگاهی است به زندگی شخصی و حرفه ای جواد علیزاده کاریکاتوریست و ژورنالیست ایرانی که بیش از شش دهه در دنیای مطبوعات و کاریکاتور به صورت بین‌المللی حضور مستمر داشته است. وی […]

در گفتگویی با مسعود انعامی کارگردان و تهیه کننده فیلم مستند «داوج پارادیزو» به خلاصه این فیلم پرداخت و گفت: مستند «داوج پارادیزو» نگاهی است به زندگی شخصی و حرفه ای جواد علیزاده کاریکاتوریست و ژورنالیست ایرانی که بیش از شش دهه در دنیای مطبوعات و کاریکاتور به صورت بین‌المللی حضور مستمر داشته است.

وی هدف از ساخت این فیلم را علاقه شخصی و اهمیت کاریکاتور برایش دانست و افزود: این دو دلیل عمده باعث تشویق بیشتر من برای ساخت این فیلم شد که دلیل اولش بر می گردد به دوران تحصیل من در سال ۱۳۷۵ که در مقابل دکه روزنامه فروشی علاوه بر مجله دنیای ورزش که هفتگی می خریدم یک مجله دیگر هم روی کیوسک چشم من را دزدید و همان باعث ورود من به دنیای عجیب و غریب و البته دوست داشتنی کاریکاتور شد و این حس تا اوایل دهه نود یعنی روزهای آخر چاپ مجله طنز و کاریکاتور ادامه داشت و بخش عظیمی از شناخت من نسبت به موسیقی، ادبیات، سینما، سیاست و ورزش از برکت وجود همین مجله بود.

مجله طنز و کاریکاتور که متعلق به جواد علیزاده بود، مرا حسابی مجذوب خود کرده بود. همیشه دلم می خواست که بتوانم زندگی حرفه ای وی را به تصویر بکشم که به لطف خدا این امر میسر شد.

انعامی دومین هدف خود را اینگونه بیان نمود: دومین دلیل و انگیزه من برای ساختن فیلم با موضوع کاریکاتور، مسائل مختلف اجتماعی است که با با آن روبه رو هستیم و همیشه برایم این سوال بود که در این دنیا چگونه می شود که بعضی از هنرمندان، کاریکاتور را به عنوان شغل و حرفه خود انتخاب می کنند.

حرفه ایی که پذیرفتن آن حتی در جوامع پیشرفته نیز همراه با چالش است. این دو دلیل به من انگیزه بیشتری داد تا بتوانم این کار را بسازم.

وی در خصوص مشکلات تولید این فیلم سخن به میان آورد و افزود: از اولین و مهمترین این مشکلات عدم حمایت از فیلمسازان است  و دومین آن پروسه تولید است که همیشه و در هر صنفی مشکلات خودش را دارد، مخصوصاً زمانی که شما برای تولید فیلم اقدام می کنید و این امر زمانی سخت تر می شود که شما می‌خواهید به صورت مستقل عمل کنید.

وی در ادامه افزود: در هر صورت من هم مثل خیلی از کار اولی ها مشکلات تولیدی خود را داشتم ولی هر کدامش تبدیل به یک تجربه بزرگ و ارزنده شد و تنها راه حلش فقط و فقط اعتماد، صبوری و گذر زمان بود و همین مشکلات تولید باعث شد که تصویربرداری از این فیلم در تیرماه ۱۴۰۰ به اتمام برسد و پایان آن در بهمن ۱۴۰۲ به دست من برسد اما خوشبختانه توانستم از این کویر وحشت به سلامتی عبور کنم.

ناگفته نماند که همه این ها را مدیون کسایی هستم که با لطف، اعتماد و صبرشان مرا همراهی کردند.

انعامی در ادامه به برنامه های آتی خود اشاره کرد و گفت: خانه اول و آخر من در هنر تئاتر است و هر چیزی که دارم را مدیون حس خرد جمعی و کار گروهی می دانم که تئاتر به من ارمغان آورده است.

وی افزود: در حال پیش تولید یک کار تئاتر هستم و در کنارش در حال مذاکره برای پخش چند پادکست صوتی می‌باشم و اگر مشکلات تولید اجازه بدهد، خیلی دوست دارم که این بار تجربه کارگردانی فیلم داستانی را داشته باشم.

عوامل این فیلم عبارتند از: سرمایه گذار: محمد رشید آئینی مهر، تهیه کننده و کارگردان: مسعود انعامی، مدیر تصویر برداری: سعید کشاورز، صدابردار: سید سجاد حسینی، تدوین: مریم جعفری، آهنگساز: آریا علیزاده، عکاس: فرانک شکری، طراح پوستر: مینا قانع، روابط بین الملل: فرشاد صدری و دبیر مطبوعات: پیام احمدی کاشانی

سینماخانه / پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار