رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May
  • یکشنبه 20 خرداد 1397 - 13:11
  • کد خبر : 22118
  • تئاتر
  • چاپ خبر : تنها در یک ثانیه اتفاق افتاد

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “لنگ ظهر” از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه باران به روی صحنه می‌رود. نمایش “لنگ ظهر” فضای آشپزخانه ای را نشان می‌دهد که چند تن از اعضای یک خانواده هر کدام در آن مشغول به انجام کاری هستند و به نوبت حادثه ای را در […]

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “لنگ ظهر” از ۳۰ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه باران به روی صحنه می‌رود.

نمایش “لنگ ظهر” فضای آشپزخانه ای را نشان می‌دهد که چند تن از اعضای یک خانواده هر کدام در آن مشغول به انجام کاری هستند و به نوبت حادثه ای را در فاصله بین ساعت سیزده چهل و سه دقیقه دقیقه و بیست و هفت ثانیه تا ساعت سیزده و چهل و سه دقیقه و بیست و هشت ثانیه برای آنها افتاده است را بازگو می کنند.

رسول کاهانی، نویسنده و کارگردان نمایش “لنگ ظهر” درباره این نمایش گفت: “این ایده مدت ها بود که همراه من بود و من همیشه دوست داشتم که این ایده را اجرا کنم. البته در طول تمرین ها خیلی اتفاقات متفاوتی افتاد و خیلی چیزها تغییر کرد ولی پایه اصلی داستان همان ایده ابتدایی است.”

وی درباره سبک روایتی جدیدی که در نمایش های اخیر خود استفاده می کند توضیح داد: “در حال حاضر اجرای این نوع کارها را می پسندم مانند شاعری که در هر برهه زمانی از زندگی خود به یک سبک علاقه پیدا می‌کند، من هم دوست دارم فعلا این نوع سبک از اجرا را انجام دهم و آن را تجربه بکنم ولی آینده را نمی شود پیشبینی کرد که آیا کارهای بعدی هم در همین حال و هوا می ماند یا خیر.

خاصیت این نوع اجراها به گونه ای است که تماشاگر یا کاملاً از نمایش راضی است یا اصلاً کار را نمی پسندد. البته که دوست دارم همه تماشاگران با کار ارتباط برقرار بکنند و به گفته عده ای از دوستان تئاتری این نمایش بهترین نمایش من بوده و در خیلی از موارد مانند طراحی دکور و لباس و… از کارهای پیشین من جلوتر است.”

از نکات جالب نمایش “لنگ ظهر” استفاده از بازیگران تازه کار و کم تجربه است که اکثر آنها حتی تجربه اول اجرای عموم خود را می گذرانند ولی در طول اجرا این بی تجربگی اصلاً مشاهده نمی‌شود.

کاهانی در این رابطه گفت: “کار کردن با بازیگران کم تجربه، بسیار سخت و در عین حال بسیار هیجان انگیز است و دوست دارم که این کار را انجام بدهم و به نوعی این بازیگران را معرفی کنم. خود من به شخصه اگر برای دیدن اجرایی می روم که افراد کم تجربه ای در آن بازی می‌کنند ممکن است از بازی بازیگری خوشم بیاید و او را در نظر بگیرم تا در کارهای بعدی خودم از او استفاده کنم و مطمئناً نمایش بعدی را هم با بازیگران کم تجربه به روی صحنه خواهم برد.”

رسول کاهانی در آخر گفت: “از همه می خواهم که بیایند و این اجرا را ببینند. قول نمی دهم که همه از کار لذت ببرند ولی بیایند و تجربه چند ماه تمرین یک گروه را از نزدیک ببینند.”

در نمایش “لنگ ظهر” سرور پیروانی، پونه رضویان، سمیرا زائری، نیلوفر شایگان فر، هلیا طباطبایی، امیرحسین محمدی و پریسا نوروزی هنرنمایی می‌کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کنندگان: رضا دوستی و باربد طولابی، طراح صحنه و لباس: صدف صالح ایزد خواست و شکیلا شرافتمند، طراح نور: رسول کاهانی، طراح حرکت: آرین مرزوقی اصل و محمد دارآفرین، طراح پوستر و بروشور: مهدی دوایی، موسیقی: پویان محمودی و مهران میرمیری، گریم: صدف صالح ایزد خواست و شکیلا شرافتمند، مدیر تولید: هادی شیخ الاسلامی، برنامه ریز: شکیلا شرافتمند، دستیار اول کارگردان: صدف صالح ایزد خواست، دستیار دوم ع: آرمان خوزستانی، منشی صحنه: پژمان فرمانی، مدیر صحنه: بهنام چاشی، دوخت لباس: مژگان فضلی، دستیاران طراح صحنه: رامونا رادی و پرژین علی محمدی، عکاس: مهدی سادیگی و سجاد پیروانی، ساخت تیزر: آرین مرزوقی اصل، محمد دارآفرین و علی معنوی، تبلیغات مجازی: تهران تماشا و باربد طولابی

سینماخانه / فرشید حاجیان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار