رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، آثار جدید ویژه این ایام روی آنتن رادیو نمایش می رود. به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «مرد»، «یاقوت های سرخ»، «فقط غلام حسین باش» و «پناهگاه» عناوین سریال‌هایی هستند که در هفته دفاع مقدس از رادیو نمایش پخش خواهد شد. محسن بناساز مدیر گروه […]

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، آثار جدید ویژه این ایام روی آنتن رادیو نمایش می رود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «مرد»، «یاقوت های سرخ»، «فقط غلام حسین باش» و «پناهگاه» عناوین سریال‌هایی هستند که در هفته دفاع مقدس از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

محسن بناساز مدیر گروه دانش و هنر رادیو نمایش درباره آثار جدید رادیو نمایش بیان کرد: اواسط سال ۹۶ در کارگروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بحث سفارش نمایش های ویژه هفته دفاع مقدس مطرح و چارچوب هایی برای سفارش طرح از جمله ضرورت صیانت و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، عمق بخشی و اثرگذار بودن محتوا، بیان دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، انعکاس فداکاری ها، روحیه جهادی و خودباوری جوانان در این مقطع تاریخی برای نسل حاضر تعیین شد.

وی در پایان اظهار کرد: طرح های دریافتی بار دیگر در کارگروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بررسی و تعدادی از آن متناسب با اهداف تعیین شده در جلسه طرح و برنامه شبکه، مطرح و از میان طرح ها سریال «مرد»، «یاقوت های سرخ»، «پناهگاه» و «فقط غلام حسین باش»، تصویب و نگارش آن آغاز شد.

خلاصه داستان و زمان پخش این آثار به شرح زیر است:

مرد

بازنویسی و تنظیم رادیویی: جواد پیشگر، کارگردان: جواد پیشگر، ۵ قسمت.

خلاصه داستان: شرح بخش هایی از زندگی سردار حاج احمد متوسلیان.

یاقوت های سرخ

نویسنده: سهیلا خدادادی، کارگردان: حمید منوچهری، ۷ قسمت

خلاصه داستان: هفت روایت کمتر بازگو شده در جبهه های جنگ از مقاومت و روحیه شهادت طلبی رزمندگان کشورمان در مقابل ارتش بعث.

فقط غلام حسین باش

بازنویسی و تنظیم رادیویی: مجید حیدری، کارگردان: مجید حمزه، ۷ قسمت.

خلاصه داستان: داستان زندگی جانباز حسین رفیعی که در روستای حصار همدان به دنیا آمده و او را از بچگی غلامحسین صدا می زنند …

پناهگاه

نویسنده: ویدا دانشمند، کارگردان: مینو جبارزاده ۷ قسمت.

خلاصه داستان: روایتی از همبستگی مردم در برهه زمانی زمستان ۶۶ تا اردیبهشت ۶۷.

تمامی این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه کنندگان، صدابرداران و افکتورهای اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به تازگی تهیه و تولید شده است که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از رادیو نمایش پخش می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار