رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 8 خبر


  • شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷
  • السبت ۱۷ جماد ثاني ۱۴۴۰
  • 2019 Saturday 23 February

مهر ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

فیلم های راه یافته بخش «جلوه‌گاه نور» جشنواره مقاومت معرفی شدند

۱۳ فیلم به بخش جلوه‌گاه نور پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت راه پیدا کردند.۱ فیلم سینمایی، ۹ اثر مستند و ۳ عنوان فیلم کوتاه داستانی در این بخش به رقابت می‌پردازند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش «جلوه‌گاه نور» جشنواره بدین […]


بیستمین شماره ماهنامه «سوره سینما» منتشر شد

شماره بیستم ماهنامه «سوره سینما» زیر نظر سازمان سینمایی حوزه هنری ویژه مهرماه ۹۷ منتشر شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی حوزه هنری؛ بیستمین شماره ماهنامه «سوره سینما» به سردبیری یزدان عشیری با عکس روی جلد فیلم سینمایی «سرو زیر آب» که پخش آن با موسسه بهمن […]


معرفی مدیر بخش «اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب» جشنواره بین‌المللی مقاومت

طی حکمی از سوی محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سیدمحمد حسینی به عنوان مدیر «بخش اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب» پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منصوب شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ بخش«اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب» در […]


«اتاق تاریک» مسافر ویتنام شد

فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح‌الله حجازی در پنجمین جشنواره‌ی «هانوی» ویتنام و بعنوان تنها فیلم ایرانی در بخش مسابقه حضور دارد. به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم هانوی از ۲۷ تا ۳۱ اکتبر (۵ تا ۹ آبان) در شهر «هانوی» ویتنام برگزار می‌شود. حضور ایرانیان طی […]


سریال «ممنوعه» رفع توقیف می‌شود

توزیع مجموعه «ممنوعه» که مدتی پیش به دلیل بازنگری و انجام برخی اصلاحات در شبکه نمایش خانگی متوقف شده بود، قرار است بعد از ایام سوگواری ماه صفر بار دیگر از سر گرفته شود. صفحه رسمی مجموعه «ممنوعه» در اینستاگرام، با انتشار فیلمی کوتاه مدعی شد که بعد از اتمام ماه‌های سوگواری و پایان کارهای […]


گزارش تصویری نمایش “مرگ یزدگرد” (۲)

نمایش “مرگ یزدگرد” به نویسندگی بهرام بیضایى، کارگردانی سنا نعمتی و با بازی نغمه طوسى، لیلا میر حسینى، هامون خان محمدى، پویا پور همدانى، افشین کامیاب فرد، حمید رکنى، بردیا رعیت زاده از ۱۵ تا ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ در سالن شماره ۲ خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : پیام احمدی […]


گزارش تصویری نمایش “سنگ‌ها برای آنتیگون”

نمایش “سنگ‌ها برای آنتیگون” به نویسندگی ساسان فقیه، علی پازوکی، کارگردانی علی پازوکی و با بازی گیلدا حمیدی، میثاق زارع، سمانه اسماعیلی، محمد صدیقی مهر  از مهرماه ۱۳۹۷ در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : پیام احمدی کاشانی


«گودزیلا» بازمی‌گردد

سوم نوامبر برابر با ۱۲ آبان به مناسبت شصت و چهارمین سالگرد ظهور کاراکتر گودزیلا روی پرده سینماها، فستیوال یک روزه «گودزیلا» در ژاپن برگزار می‌شود. به نقل از آساهی شیمبون، کمتر از دو هفته دیگر طرفداران «گودزیلا» در محله هیبی‌یا در توکیوی ژاپن، گردهم جمع می‌شوند تا شصت و چهارمین سالگرد تولد این کاراکتر […]


“در ستایش جنگ” ‌تحت تاثیر هشتمین سفر سندباد

شادی جلیلیان کارگردان نمایش “در ستایش جنگ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سینماخانه از کلیشه های رایج و معمول درباره جنگ به سراغ جان باختگان می رود و فراتر از زمان و مکان اینبار اجساد کشته شدگان صحنه را می آرایند و از پس پرده خاطراتشان بیرون کشیده می شوند و با ما به گفتگو […]


در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت مطرح شد:

متبرک شدن پوستر جشنواره فیلم مقاومت به دست خانواده شهدا

پوستر پانزدهمین دوره بخش اصلی و ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در حوزه هنری اصفهان رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ آیین رونمایی از پوستر پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاوت عصر روز گذشته (یکشنبه ۲۹ مهر ماه) در عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان با […]


آخرین اخبار

logo-samandehi

یادداشت ویژه

یادداشت های کوتاه از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سال دوم دانشکده من /  (رسول صدر عاملی) بازگشت صدر عاملی به سینمای مورد علاقه اش. بازهم فیلمی در باره دختران و دغدغه هایشان اینبار در جایگاه دانشجو. با ساختاری ساده که خود جز ویژگی های فرمی اثر قرار می گیرد. بازی بازیگران خصوصا چهره های تازه جزء برگ های برنده فیلم است که تبحر صدر عاملی را در انتخاب و بازی گرفتن بار دیگر اثبات می کند . عدم تطابق شیوه و رویکرد صدر عاملی در کارگردانی اثر (که از علاقه وافرش به ملودرام نشات می گیرد) با فیلمنامه پرویز شهبازی که نگاهی به روز دارد؛ جزء تناقضات فیلم به شمار می رود که تاحدی از انسجام اثر کاسته است . سینماخانه / حمید عبدالحسینی غلامرضا تختی / (بهرام توکلی) فیلم سینمایی غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی یک فیلم بیوگرافیک از یک قهرمان، که برخی لحظات زندگی اش با ابهام هایی همراه بوده است. با کارگردانی قابل اعتنا و موفق در فضا سازی ادوار زندگی تختی و فیلمبرداری چشم نواز، علیرغم استفاده از شیوه سیاه و سفید که در برخی لحظات از جمله صحنه های مربوط به مسابقات کشتی درخشان است. طراحی صحنه، لباس و دکور نقشی بی بدیل در پرداخت درست حال و هوای فیلم برای تماشاگران برعهده دارد. احتیاط توکلی در نزدیک شدن به قهرمانی که سوژه فیلمش محسوب می شود و نگاهی از دور به او، مانعی است در ملموس شدن بیش از پیش شخصیت غلامرضا تختی در فیلم سینماخانه / حمید عبدالحسینی بنفشه آفریقایی / (مونا زندی حقیقی) مونا زندی حقیقی پس از ۱۳ سال، دومین فیلم خود را با عنوان «بنفشه آفریقایی» و به تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری روانه سی و هفتمی جشنواره ملی فیلم فجر کرده است. فیلمی ساده، تک خطی و بدون پیچیدگی که داستان زنی به نام شکوه را روایت می کند که به همراه همسر دومش (رضا) تصمیم می‌گیرد تا فریدون همسر سابقش را به خانه خود بیاورند. روایتی که برای مخاطب ایرانی قابل پذیرش نمی باشد. هرچقدر که از منظر روشنفکرانه به فیلم بنگریم؛ حضور هم زمان دو مرد به عنوان همسر سابق و فعلی و زندگی مسالمت آمیز سه نفره به هیچ عنوان، چه از لحاظ شرعی و چه عرف حاکم بر جامعه قابل هضم نمی باشد. زندی در مصاحبه ای عنوان کرده است که اینگونه روابط هیچگونه مشکل شرعی ندارد و داشتن حجاب بازیگر زن در فیلم را که در تمامی فیلم های ایرانی باید رعایت شود را دلیل بر این موضوع می داند. زندی، عصبانی شدن مخاطب از داستان را بی اهمیت می داند و به گفته او روابط انسانی بالاتر از هر گونه معادله دیگری می باشد! به نظر می رسد؛ برخی از آثار نازل سینمای ایران با تکیه بر مباحث حساسیت برانگیز در صدد جذب مخاطب و گیشه هستند. گاهی با ژانر کمدی و گاهی با پرداختن به موضوعات اجتماعی سینماخانه / ا.ش شهابی تیغ و ترمه / (کیومرث پور احمد) فیلمی پایین تر از حد انتظار از کارگردانی با تجربه. نگاهی تلخ به جامعه و آدم هایش که در محدوده شعار باقی می ماند ...

تبلیغات