رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
دراولین نشست خبری مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره با اصحاب رسانه عنوان شد

اولویت اول موسسه هنرهای تصویری سوره، فیلم‌هایی با محتوای دینی و ارزشی است

به گزارش سینما خانه،  اولین نشست خبری سعید خندق آبادی مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره به همراه مراسم رونمایی از بسته فیلم سینمایی “به وقت شام” صبح امروز دوشنبه دوم مهرماه ۱۳۹۷ در محل سازمان سینمایی حوزه هنری برگزار شد. خندق آبادی در ابتدای این نشست گفت: سازمان هنرهای تصویری سوره از اولین موسساتی […]

به گزارش سینما خانه،  اولین نشست خبری سعید خندق آبادی مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره به همراه مراسم رونمایی از بسته فیلم سینمایی “به وقت شام” صبح امروز دوشنبه دوم مهرماه ۱۳۹۷ در محل سازمان سینمایی حوزه هنری برگزار شد.

خندق آبادی در ابتدای این نشست گفت: سازمان هنرهای تصویری سوره از اولین موسساتی است که پیرامون نمایش خانگی تاسیس شده است؛ چرا که لزوم دیده شدن فیلم ها علاوه بر سینماها در نمایش خانگی وجود داشت و از سال ۸۹ که در این موسسه حضور دارم بر آن شدیم تا موسسه هنرهای تصویری سوره را پویا تر کنیم.

وی بیان کرد: اولویت مهم موسسه در نمایش فیلم ها، محتوای آثاری است که با مضامین انقلاب اسلامی و مفاهیم دینی همراه باشد و همچنین علاوه بر فیلم های انقلابی تلاش می کنیم تا فیلم های پرفروش و کم حاشیه را نیز وارد شبکه نمایش خانگی کنیم.

خندق آبادی در رابطه با بودجه این موسسه گفت: این موسسه کاملا خودکفا و خصوصی است و حاشیه های ایجاد شده مبنی بر دریافت بودجه دولتی کذب محض است و هیچ ردیف بودجه ای به این موسسه تعلق نمی گیرد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت دلار و درنتیجه گران شدن دی وی دی و بالابردن قیمت رایت توسط تهیه کنندگان مجبور به افزایش قیمت شده ایم که البته نهایت تلاشمان را کرده ایم که کمترین افزایش را در این رابطه داشته باشیم چراکه با افزایش قیمت، تیراژ تولید پایین خواهد آمد. در حال حاضر قیمت هر دی وی دی کمتر از یک دلار است که با توجه به خارج از کشور قیمت بسیار کمی است.

وی همچنین ضمن گله مندی از عدم همکاری موسسات پخش VOD و فروش اینترنتی مبنی بر افزایش قیمت عنوان کرد که همین مسأله نیز باعث کاهش تعداد فروش نسبت به گذشته شده است.

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره در پاسخ به  این سوال که چرا این موسسه شبکه توزیع مستقیم راه اندازی نمی کند گفت: در حال حاضر این موسسه در حوزه فروش اینترنتی هم مشغول است و هدفمان افزایش همکاری و گستردگی این نوع فروش است.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ۲۸ موسسه ثبت شده در حوزه نمایش خانگی داریم که از این بین فقط ۶ مورد از آن ها مشغول فعالیت هستند و باقی به سرمایه گذاری های دیگر روی آورده اند.

خندق آبادی در رابطه با حق رایت سال جاری نسبت به سال گذشته  اظهار کرد: حق رایت هر فیلم با توجه به فروش در سینما متفاوت است چنان که این قیمت در گذشته حدود ۸ تا ۱۰ درصد از فروش سینما بود اما امروزه با توجه به شرایط اقتصادی بسیار متفاوت است.

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره در رابطه با حامیان این موسسه گفت: برخی از شرکت های توزیع با ما همکاری و حمایت دارند و همچنین ما برای افزایش سود و جبران هزینه ها به تبلیغات در نمایش ها روی آورده ایم و تلاش می کنیم تا توجه و حمایت  وزارت ارشاد را جلب کنیم تا بسیاری از انیمیشن ها که از روی پرده با دوبله ضعیف و به دور از ملاحضات نمایشی وارد خانه ها می شوند را جذب حوزه هنری کنیم تا در این راستا بتوانیم بسیاری از موسسات دوبله که بی کار شده اند را سرپا نگهداریم.

وی افزود: از بدو ورود این موسسه به پخش نمایش خانگی حدود ۷۶ فیلم در حوزه دفاع مقدس توزیع و پخش شده است و از این بین می توان؛ خداحافظ رفیق، شیار۱۴۳، مزارشریف، ایستاده در غبار، به وقت شام، یتیم خانه ایران و … را نام برد. که با توجه به استقبال مخاطبان درحال حاضر نیز در چرخه تولید قرار دارند.

خندق آبادی ادامه داد: با توجه به محدودیت و تفاوت ساز و کار سینما با نمایش خانگی و با توجه به مشکلات اقتصادی و پخش از جمله پخش در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی و غیره … برآن هستیم که نمایش خانگی همیشه درسبد خانوارها قرار گیرد.

همچنین یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در این نشست عنوان کرد: صدور مجوزهای سلیقه ای مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده است و خوشبختانه با توجه به سختگیری های بیشتر وزارت ارشاد در یکی دو سال اخیر به مراتب طیف آثار مخرب کمتر شده است. چرا که از مهمترین دغدغه های این موسسه توجه به مسایل فرهنگی جامعه است.

سینماخانه / خبرنگار: لیلا محمودزاده _ عکاس: سارا ضرابی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار