رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

مستند «داستان های کربلا: ابوحسین» (Stories of Karbala: Abu Hussein) به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر بختیاری محصول سال ۲۰۱۵ سازمان سینمایی اوج است […]

مستند «داستان های کربلا: ابوحسین» (Stories of Karbala: Abu Hussein) به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر بختیاری محصول سال ۲۰۱۵ سازمان سینمایی اوج است و داستان مردی به نام ابوحسین را در سفر به کربلا و پیاده روی اربعین حسینی به تصویر می کشد.

در این مستند با ابوحسین که صاحب رستورانی در میانه راه کربلا است و در ایام پیاده روی اربعین رستورانش را به پناهگاهی برای زنان و کودکان در راه مانده تبدیل می کند، همراه می شویم.

این مستند همچنین به بیان سرگذشت فردی به نام  «علی کریم عیدان» که به همراه همسر و فرزندانش در رستوران ابوحسین زندگی و کسب درآمد می کند، می پردازد. وی در زمان جنگ ایران و عراق طبق فرمایش امام خمینی (ره) از جنگ با ایران و شیعیان سر باز زده و همین اقدام باعث شده تا خانه خود را از دست داده و سرباز فراری شود.

علی کریم عیدان به شرح خاطرات پیاده روی به کربلا در دورانی که پنهانی زندگی می کرده و از دست نیروهای بعثی فراری بوده است، می پردازد و از روزهایی می گوید که مردم و شیعیان عراق بعد از رفتن صدام، توانستند رنگ آزادی و زندگی واقعی را ببینند.

مستند «داستان های کربلا: ابوحسین» در ادامه با علی کریم همراه شده و تلاش های او را برای پذیرایی از زائران حسینی به تصویر می کشد. او درآمد خود را صرف پذیرایی از زائران می کند و معتقد است که نام حسین برای او و خانواده اش برکت می آورد.

«داستان های کربلا: ابوحسین» سه شنبه ۸ آبان ماه همزمان با اربعین حسینی ساعت ۰۴:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن نیز در ساعات ۰۹:۰۰ ، ۱۵:۰۰ ، ۲۱:۰۰ و ۰۱:۰۰ پخش خواهد شد.

سینماخانه/ حامد بهجتی

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار