رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • سه شنبه 15 آبان 1397 - 20:21
  • کد خبر : 29378
  • تئاتر
  • چاپ خبر : “مادر مانده” تلفیق جهان فانی و دنیای باقی!

حسین تفرشی کارگردان نمایش “مادر مانده” در گفتگوی اختصاصی سینما خانه با عنوان کرد: داستان نمایش “مادر مانده” حول محور تلفیق جهان فانی و دنیای باقی می چرخد. نمایش داستان یک خانواده جنوب شهری را روایت می کند که درگیر برگزاری مراسم ختم مادر درگذشته خود هستند. غافل از اینکه در واقع این آنها هستند که گرفتار […]

حسین تفرشی کارگردان نمایش “مادر مانده” در گفتگوی اختصاصی سینما خانه با عنوان کرد: داستان نمایش “مادر مانده” حول محور تلفیق جهان فانی و دنیای باقی می چرخد. نمایش داستان یک خانواده جنوب شهری را روایت می کند که درگیر برگزاری مراسم ختم مادر درگذشته خود هستند. غافل از اینکه در واقع این آنها هستند که گرفتار این اتفاق شدند.
وی افزود: ‌مجموعه ای از عوامل دست به دست هم دادن تا این کار به اجرا برسد. در نگاه اول برای انتخاب این متن با یه متن کاملا رئال طرف هستیم و در اواسط آن وارد دنیای شگفت انگیزی می شویم که به هیچ وجه توقع نداشته ایم و آنجا است که تشخیص مرز واقعیت و فراواقع‌گرایی سخت می شود. تفکر و نوع دیدی که نویسنده به سه جهان موازی داشته به تفکر من و گروه به شدت نزدیک بود و تمام اینها برای شروع یک همکاری کافی بود. در ادامه تحلیل های مختلفی و شکافت زیر لایه های متنی آن را برای ما جذاب تر کرد.
تفرشی افزود: از زمان به دست گرفتن نمایشنامه تا اجرا ۵ ماه طول کشید. قبل از آن هم دو ماه فقط تمرکز روی تمرینات بدن، بیان، حس، تخیل کرده بودیم.
وی بزرگترین مشکل در اجرای این نمایش را عدم حمایت مالی از اهالی تئاتر خصوصاً افرادی که چهره و برند نشده اند اعلام کرد و افزود:این اجرا با سرمایه ی شخصی گروه بر روی صحنه رفت و عملاً حامی ما فقط مخاطبینی بودند که به تماشای این اجرا آمدند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده: حمید رضا آذرنگ؛ کارگردان: محمد حسین تفریشی؛ بازیگران:(به ترتیب ورود) عارفه نظامی، فهیمه اسماعیلی پور، نیلا قبادی، محمد علی وزیری، مجید حداد، نگین خسروآبادی، امیر محمد عیسی زاده؛ دستیار کارگردان: ژاله گشتاسبی؛ برنامه ریز و منشی صحنه: مائده قوچاقی؛ مشاور صحنه: علی ساسانی نژاد؛ گریم: لیلی پریشان؛ موسیقی: رضا امانلو؛ گرافیک: آرمان فلاح زاده؛ عکاس: ندا سیالی؛ ساخت تیزر: محمد سعادت؛ مدیر روابط عمومی: ندا کاوندی

سینماخانه / خبرنگار و عکاس: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار