رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه 5 آذر 1397 - 13:19
  • کد خبر : 30349
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نمایش قبس کاملا یک نقد اجتماعی است

مسعود ترابی کارگردان نمایش قبس در مصاحبه اختصاصی با سینما خانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: قبس داستان شش جوان است که در یک روز و یک ساعت از دنیا رفته اند و اکنون هرکدام در عالم برزخ قصه زندگی خود را از آغاز تا پایان روایت می کنند. ژانر کاری و […]

مسعود ترابی کارگردان نمایش قبس در مصاحبه اختصاصی با سینما خانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: قبس داستان شش جوان است که در یک روز و یک ساعت از دنیا رفته اند و اکنون هرکدام در عالم برزخ قصه زندگی خود را از آغاز تا پایان روایت می کنند.
ژانر کاری و علاقه من پرداختن به مسائل روز اجتماع است و نمایش قبس کاملاً یک نقد اجتماعی است و نقدی بر عدم حمایت خانواده از فرزندان و عدم حمایت جامعه از جوانان است. در واقع دغدغه ی من در این نمایش مسئولیت پذیری پدران، مادران و حتی جامعه در قبال فرزندان است.
وی در ادامه افزود: تولید نمایش قبس دو ماه و نیم طول کشید. نوشته روان و جذاب شیما اسدی و همکاری وی در طول تمرینات و حمایت تهیه کننده مهدی کمال پور کاملاً دست بنده را برای ساخت و انتخاب بازیگران باز گذاشته بود که به لطف خدا بازخورد مثبت مخاطب نسبت به کار نشان دهنده انتخاب درست بازیگران است. تیم ما و تمامی بازیگران از حرفه ای ترین های تئاتر هستند. بازیگرانی که تماماً خودشان را به کارگردان سپردند و به لطف خدا نتیجه خوبی هم گرفته شد.
کارهایی نظیر نمایش های هجده، الکلاسیکو، هیله، زنجیرشدگان، تاریخ انقضا ذهن دیوانه، رزمایش عاشقانه، یک دقیقه سکوت، خودکشی با دندان، مهمان ناخوانده و در نهایت قبس نتیجه کارگردانی من بوده است.
ما در این نمایش دچار مشکلات زیادی نبودیم وتنها دغدغه من و گروه تهیه و شخص کمال پور سالن نمایش بود، ما کار را برای سالن انتطامی آماده کرده بودیم اما متاسفانه به دلیل اینکه کمتر از یکسال از اجرای نمایش هجده میگذرد امکان اجرا به بنده در آن سالن داده نشد و به این ترتیب تصمیم به اجرا در سالن خصوصی گرفتیم و بدلیل دوستی و سابقه همکاری با مدیریت خانه نمایش مهرگان در این سالن به اجرا رسیدیم و همینجا دارد از تمامی عوامل فهیم و حرفه ای این مجموعه تشکر کنم.
به یاری خدا بعداز قبس به سراغ یک متن اقتباسی خواهیم رفت که بعداز استارت کار خبرهای تکمیلی اعلام خواهد شد.
عوامل نمایش به شرح زیر می باشد: نویسنده: شیما اسدی؛ کارگردان: مسعود ترابی؛ تهیه کننده : مهدی کمال پور؛ مجری طرح : محمدرضا کمال پور؛ بازیگران به ترتیب حضور: شیما اسدی، مهدی کاسه ساز، رضا زنده جاه، شبنم گودرزی، حسین میلانی، مریم بابایی،سامی رهبر، علی فرزانه پور، پریا مهدی پور، آذین فهیمی، نرجس تاجیک، فریبا موسوی، صادق اطمینان، عرفان اکبرزاده، حامد مقدم، سید امیرحسین سید اسماعیل، سمیه قدیمی، شهرزاد شوشتری، سالار قدیمی، ارمیا خندان؛ طراح حرکت: علی فرزانه پور؛ دستیار کارگردان : محمد حسین آقائی، شهاب درفش دار؛ منشی صحنه : نسرین درویشی؛ مدیر صحنه : مژگان هژیر رفعت؛ طراح گریم : بهار برازمند؛ مجری گریم : سولماز نجفی، پریسا خسروی؛ آهنگساز: امید سلیمانی؛ خواننده: هرمان

سینماخانه / خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار