رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 21 May
  • شنبه 11 اسفند 1397 - 11:22
  • کد خبر : 34676
  • تئاتر
  • چاپ خبر : رشد ۶۵ درصدی تماشاگران تئاتر در کشور
گیل‌آبادی در گفتگو با رادیو اقتصاد خبرداد:

رشد ۶۵ درصدی تماشاگران تئاتر در کشور

مدیرعامل خانه تئاتر از افزایش ۶۵ درصد تماشاگران تئاتر در قیاس با دو سال قبل در کشور خبر داد. شهرام گیل آبادی در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» رادیو اقتصاد افزود: نظر به اینکه هرچه افول رسانه های جاری در جذب مخاطب بیشتر خود را نشان می دهد مردم اقبال زیادتری به سمت تئاتر، سینما، موسیقی، […]

مدیرعامل خانه تئاتر از افزایش ۶۵ درصد تماشاگران تئاتر در قیاس با دو سال قبل در کشور خبر داد.

شهرام گیل آبادی در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» رادیو اقتصاد افزود: نظر به اینکه هرچه افول رسانه های جاری در جذب مخاطب بیشتر خود را نشان می دهد مردم اقبال زیادتری به سمت تئاتر، سینما، موسیقی، کنسرت های مختلف، کتاب و محصولات فرهنگی پیدا می کنند.

وی همچنین اظهارداشت: تئاتر یک نظام فکری و معرفتی است که این نظام فکری و معرفتی اسلاف متفاوتی را در درون خود دارد.

مدیرعامل خانه تئاتر ضمن اشاره به وجود دانشکده های تئاتری فراوان در ایران گفت: سالانه نزدیک به یک هزار و ۴۰۰ نفر در این رشته فارغ التحصیل می شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خانواده بزرگ تئاتر در ایران ۱۵۰ هزار نفر است، افزود: جدا از این ۱۸ هزار نفر تئاتری حرفه ای در کشور وجود دارد.

گیل آبادی اظهارداشت: بطور کلی ارتزاق، حرفه، خانواده و تمام وجوه متفاوت تئاتری های حرفه ای کشور از مسیر تئاتر عبور می کند.

وی گفت: سالانه هفت هزار اثر تئاتری با توجه به شرایط موجود در کشور روی صحنه نمایش می رود.

مدیرعامل خانه تئاتر افزود: درآمد تئاتر کشور از نظر اقتصادی امروز ۸۰ میلیارد تومان است که نسبت به ظرفیت و توانمندی ها بالای تئاتر در جامعه رقم بسیار ناچیزی است.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: تئاتر کشور با یک برنامه ریزی و چشم انداز استراتژیک می تواند به سمت یک اقتصاد بسیار کلان هدایت شود.

برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی فرزانه صادقیان از شنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت ۲۲ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف حمایت از کارآفرینی در عرصه فرهنگ و هنر به منظور تحقق بخشی در سیاست های اقتصاد مقاومتی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار