رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April

به گزارش سینماخانه؛ فیلم سینمایی «یه وا» به کارگردانی آناهید آباد و تهیه کنندگی تقی علیقلی زاده؛ محصول مشترک ایران و ارمنستان در بخش «نمایش‌های ویژه: بهترینِ کشورها» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آیند. «یه وا» اولین فیلم بلند آناهید آباد، فیلمساز ایرانی ارمنستانی­ است که به همت مرکز ملی فیلم […]

به گزارش سینماخانه؛ فیلم سینمایی «یه وا» به کارگردانی آناهید آباد و تهیه کنندگی تقی علیقلی زاده؛ محصول مشترک ایران و ارمنستان در بخش «نمایش‌های ویژه: بهترینِ کشورها» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آیند.

«یه وا» اولین فیلم بلند آناهید آباد، فیلمساز ایرانی ارمنستانی­ است که به همت مرکز ملی فیلم ارمنستان و بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است. بازیگران و همه عوامل این فیلم ارمنستانی هستند و این فیلم در ارمنستان فیلمبرداری شده است. 

 آناهید آباد در بسیاری از پروژه‌های سینمای حرفه‌ای ایران به عنوان برنامه‌ ریز و دستیار اول کارگردان فعالیت کرده است و با کارگردانان مطرحی چون علیرضا داوودنژاد، ابوالفضل جلیلی، رسول صدرعاملی، احمدرضا درویش، واروژ کریم مسیحی و بهرام بیضایی همکاری داشته است.

یه‌وا روایت داستانی است که به مسائل اجتماعی انسان معاصر می‌پردازد. فیلم یه‌ وا دربارهٔ مادری است که سعی می‌کند گذشته پر فراز و نشیب خود را به فراموشی بسپارد. یه‌ وا یک پزشک ۳۴ ساله است که به اتهام قتل شوهرش تحت پیگرد قانونی قرار دارد. او برای حفاظت از دختر خردسالش از ایروان فرار کرده و به نقطه دوردستی پناه می‌برد و به ناچار در محل جدید مجبور به مقابله با مسائل و دشواری‌ها، رودروی آئینه‌ای به نام زندگی می‌شود.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

سینماخانه / ا.ش شهابی

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار