رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

پر مخاطب‌ترین سینماهای کشور در سال ۹۷ دیگر تنها مختص به سینماهای تهران نبود و سینماها در شهرستانها نیز به چرخه پرمخاطب‌ها پیوستند. سیاست دسترسی همگانی به امکان اکران سینمایی چندسالی است در بالای فهرست شعارهای مسئولان سینمایی قرار گرفته اما هنوز تا تحقق آن راه زیادی باقی است و همچنان گاهی اکرانهای سیار در […]

پر مخاطب‌ترین سینماهای کشور در سال ۹۷ دیگر تنها مختص به سینماهای تهران نبود و سینماها در شهرستانها نیز به چرخه پرمخاطب‌ها پیوستند.

سیاست دسترسی همگانی به امکان اکران سینمایی چندسالی است در بالای فهرست شعارهای مسئولان سینمایی قرار گرفته اما هنوز تا تحقق آن راه زیادی باقی است و همچنان گاهی اکرانهای سیار در روستاهای دورافتاده است که می‌تواند لذت دیدن فیلم روی پرده سینما را برای مردم محروم را فراهم کند.

اما در این بین پردیسهای سینمایی به عنوان پدیده تازه وارد جریان اکران سینمایی شدند و توانستند تا حدودی معادلات سینما را تغییر دهند. وجود این پردیسهای سینمایی در شهرستانها هم بر تغییر جریانات اکران بی تأثیر نبود تا جایی که در آمار فروش سینماهای سال ۹۷ چهار پردیس سینمایی از شهرهای اصفهان، مشهد، و شیراز توانستند در دسته ۱۰ سینمای پر مخاطب کشور قرار بگیرند.

البته امسال سینماهای تازه‌ای هم به جمع پردیسهای سینمایی کشور اضافه شدند که بدیهی است به دلیل فعالیت کمتر در باطه زمانی مشابه نتوانستند در دسته پردیسهای سینمایی پر مخاطب قرار بگیرند که از این دست می‌توان پردیس سینمایی ایران مال را مثال زد.

اما آمار ۱۰ پردیس سینمایی پرمخاطب و آمار فروش آنها در سال ۹۷ به‌این شرح است:

جدول فروش در پردیسهای سینمایی:

میزان مخاطب در پردیسهای سینمایی:

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار