رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • جمعه 30 فروردین 1398 - 13:34
  • کد خبر : 35852
  • تئاتر
  • چاپ خبر : بازگشت تئاتر به روال عادی اجراها

تئاتر با آغاز اردیبهشت‎ماه اجراهای به روال عادی باز می‌گردد و بسیاری از نمایش‌ها بر صحنه تماشاخانه‌ها پایتخت اجرا می‌شوند. این هفته از ۳۱ فروردین‌ماه تا ۶ اردیبهشت ماه اجراهای بسیاری به صحنه خواهند رفت و تعداد محدود تا پایان هفته صحنه را ترک می‌کنند اما درکل تعداد اجراهای شهر تهران قابل توجه است. ** […]

تئاتر با آغاز اردیبهشت‎ماه اجراهای به روال عادی باز می‌گردد و بسیاری از نمایش‌ها بر صحنه تماشاخانه‌ها پایتخت اجرا می‌شوند.

این هفته از ۳۱ فروردین‌ماه تا ۶ اردیبهشت ماه اجراهای بسیاری به صحنه خواهند رفت و تعداد محدود تا پایان هفته صحنه را ترک می‌کنند اما درکل تعداد اجراهای شهر تهران قابل توجه است.

** نمایش‌هایی که این هفته به صحنه می‌روند
– نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» به کارگردانی علی رضائی و نویسندگی افشین هاشمی اجرای خود را از اول اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پانزدهم همین ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه در موسسه فرهنگی هنری گندم ادامه خواهد داد.
– نمایش «قاسم آباد» به نویسندگی و کارگردانی پوریا گلستانی از اول تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه سپند اجرا خواهد داشت.
– نمایش «مصاحبه» نوشته جویس کرول اوتس به کارگردانی سید محمدرضا فهمیزی ۲ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۴۵ دقیقه در فرهنگسرای ارسباران به خواهد رفت.
– نمایش «شکاف کوچک در استخوان» به نویسندگی مهلا مازندرانی و همایون ظفرپور و کارگردانی همایون ظفرپور از ۳۱ فروردین‌ماه آغاز و تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم ادامه خواهد داشت.
– نمایش «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی از ۱ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد داشت.

** نمایش‌هایی که اجرای خود ادامه می‌دهند
– نمایش «دد» به نویسندگی و کارگردانی حمید خرّم تا ۸ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.
– نمایش «هفت دقیقه» نوشته استفانو ماسینی به کارگردانی آرش عباسی تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹ در تالار حافظ اجرا می‌شود.
– نمایش «رویای کودکانه» به نویسندگی و کارگردانی سیروس سپهری تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه در پردیس تئاتر تهران به نمایش در می‌آید.
– نمایش «کد» به کارگردانی سعید هوشیارپی تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۷ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می‌رود.
– نمایش «ملاقات» نوشته فریدریش دورنمات به طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر تا ۱۳ اردیبهشت‌‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود.
– نمایش «دزد واقعی کیه؟» به کارگردانی «محمد محب الهی» و نویسندگی علی شیری (برداشتی آزاد از نمایشنامه همه دزدها که دزد نیستند) تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه شانو به نمایش در می‌آید.
– نمایش «سیمین و فرزان» به نویسندگی و کارگردانی فهیمه عابدینی تا ۱۳ اردیبهشت‌‌ماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۴۰ دقیقه در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می‌رود.
– نمایش «جنوب از شمال غربی» به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی فرهاد باقری تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۸۰ دقیقه در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود.
– نمایش «سیزده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱:۴۵ به مدت ۱۲۰ دقیقه در تئاتر مستقل تهران به نمایش در می‌آید.
– نمایش «آی راک» به نویسندگی سهند خیرآبادی و کارگردانی محمد نیازی تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در تماشاخانه ملک به صحنه می‌رود.
– نمایش «بی صدایی» به کارگردانی آزاده شاهمیری و نویسندگی سهیل امیرشریفی و آزاده شاهمیری تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه در سالن سایه تئاترشهر اجرا می‌شود.
– نمایش «سیاست سوختن شربت خانه» به کارگردانی آماندا آزاد و نویسندگی حامد اسلامی تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم به نمایش در می‌آید.
– نمایش «تهران بزرگ» به نویسندگی و کارگردانی علی جعفری تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۵ دقیقه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می‌رود.
– نمایش «زن هستم» به نویسندگی و کارگردانی صنم سرمد تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.
– نمایش «غلامرضا لبخندی» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۱۵ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن استاد سمندریان ایرانشهر به نمایش در می‌آید.
– نمایش «اکوان دیو» به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله زاده تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ دقیقه در ایرانشهر به صحنه می‌رود.
– نمایش «یک ساعت آرامش» نوشته فلوریان زلر به کارگردانی سید جواد روشن تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه‎ هر شب ساعت ۱۹:۴۵ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.
– نمایش «پروانه و یوغ» نوشته محمد چرمشیر و طراحی و کارگردانی جواد محمدپور تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۸۵ دقیقه در تالار حافظ به نمایش در می‌آید.
– نمایش «برای خرید که نباید پول داد» نوشته داریو فو و به کارگردانی مهدی ارجمند تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۰:۴۵ به مدت ۶۵ دقیقه در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.
– نمایش «داستان‌های پزشک محبوب من» نوشته آنتوان چخوف به کارگردانی میکاییل شهرستانی تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.
– نمایش «دوست واقعی من تیرکس» به نویسندگی و کارگردانی نیما بیگلریان تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۴۵ دقیقه در فرهنگسرای ملل به نمایش در می‌آید.
– نمایش «اکتورز استودیو» به نویسندگی و کارگردانی افشین واعظی تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه در تماشاخانه ملک به صحنه می‌رود.
– نمایش «خونمون تماشاخونست» به کارگردانی ریحانه باغبادی و نویسندگی امیرحسین انصافی تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه در تالار محراب اجرا می‌شود.
– نمایش «صد در صد» نوشته مارکس لید و طراحی و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۹۰ دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد به نمایش در می‌آید.
– نمایش «سرزمین تهی سران» به نویسندگی و کارگردانی روزبه اختری تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۲:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه در مجموعه تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود.

** نمایش‌هایی که صحنه را ترک می‌کنند
– نمایش «مرده خور» به کارگردانی یاشار رازپوش و نویسندگی عباس نوری زاده تا ۳۱ فروردین‌ماه ۱۹:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.
– نمایش «سوکاریس» به نویسندگی عباس عبدالله زاده به کارگردانی امیر رئیسیان تا ۳۱ فروردین‌ماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۵ دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم به نمایش در می‌آید.
– نمایش «شبی بیرون از خانه» نوشته هارولد پینتر به کارگردانی محمد حسینی تا ۳۱ فروردین‌ماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.
– نمایش «شهرت» نوشته آنتوان چخوف و نیل سایمون و کارگردانی شهروز دل افکار تا ۱ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.
– نمایش «زایش» به نویسندگی و کارگردانی امیرمهدی غرشی تا ۲ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۵۰ دقیقه در سالن کوچک تالار مولوی به نمایش در می‌آید.
– نمایش «مکبث» به نویسندگی و کارگردانی امیر دژاکام تا ۲ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.
– نمایش «لک‌لک‌های حقیقی» به کارگردانی نوشین مسعودیان و محمدرضا رادمند و نویسندگی محمدرضا رادمند تا ۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۱۱۰ دقیقه در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود.
– نمایش «در انتظار گودو» نوشته ساموئل بکت به کارگردانی امیر حسین جوانی تا ۳ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به نمایش در می‌آید.
– نمایش «حافظ خلوت نشین تو را می‌خواند» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صفار تا ۴ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۷۵ دقیقه درر تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می‌رود.
– نمایش «کمدی سیاه» نوشته پیتر شفر به کارگردانی دانیال شهریاری تا ۶ اردیبهشت‌‌ماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.
– اپرای «عروسکی عشق» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور تا ۶ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۱۱۰ دقیقه در تالار فردوسی به نمایش در می‌آید.
– نمایش «ورود اضطراری» به کارگردانی آرمین یاری و نویسندگی زهرا موسوی تا ۶ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.
– نمایش «هفت نفرت انگیز» به کارگردانی علی رویگری و نویسندگی سینا جوهریان تا ۶ اردیبهشت‌ماه هر شب در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰ به مدت ۴۰ دقیقه در مجموعه پدرخوانده اجرا می‌شود.
– نمایش «به فرمان من» به کارگردانی حسن اسدی و نویسندگی مجید امامی تا ۶ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.
– نمایش «مثل خاراندن یک زخم پس از خوب شدن» به نویسندگی و کارگردانی فرانک فروتن تا ۶ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۷۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.
– نمایش «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی تا ۶ اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت در تالار وحدت اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار