رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

جشنواره «بیف‌ اند سن» از انیو موریکونه استاد موسیقی فیلم تجلیل می‌کند. به نقل از آسوشیتدپرس، در دهمین سالگرد برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم باری – «بیف اند سن» در باری ایتالیا و در نودمین سالگرد تولد انیو موریکونه، از این استاد موسیقی فیلم تجلیل می‌شود. در برنامه مفصلی که برای این بزرگداشت در نظر گرفته […]

جشنواره «بیف‌ اند سن» از انیو موریکونه استاد موسیقی فیلم تجلیل می‌کند.

به نقل از آسوشیتدپرس، در دهمین سالگرد برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم باری – «بیف اند سن» در باری ایتالیا و در نودمین سالگرد تولد انیو موریکونه، از این استاد موسیقی فیلم تجلیل می‌شود.

در برنامه مفصلی که برای این بزرگداشت در نظر گرفته شده منتخبی از فیلم‌هایی که موسیقی وی را دارند، دو نمایشگاه عکس و مجموعه‌ای از شاهکارهای موسیقایی وی ارائه می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم باری که از ۲۷ آوریل تا ۴ می برگزار می‌شود، به عنوان یکی از رویدادهای سینمایی تأثیرگذار ایتالیا شناخته می‌شود.

اِنیو موریکونه آهنگساز، تنظیم‌کننده و رهبر ارکستر ایتالیایی برای بیش از ۴۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی موسیقی نوشته‌است و علاوه بر این افزون بر ۱۰۰ اثر مستقل در زمینه‌های دیگری چون موسیقی برای ارکسترهای بزرگ یا مجلسی، کنسرتوهایی برای پیانو و دیگر سازها، آثار کرال، و قطعاتی برای باله از دیگر ساخته‌های اوست.

وی با کارگردانان بسیاری چون سرجیو لئونه، برناردو برتولوچی، رومن پولانسکی، فرانکو زفیرلی، الیور استون، کوئنتین تارانتینو، جوزپه تورناتوره و پیر پائولو پازولینی همکاری داشته‌است.

موریکونه کار سینما را با ارکستراسیون برای چند اثر سینمایی چون «مرگ یک دوست» در سال ۱۹۵۹ و «باراباس» در سال ۱۹۶۱ آغاز کرد. «فاشیست» در سال ۱۹۶۱ نخستین اثر او در مقام آهنگساز فیلم است.

«یک مشت دلار» در سال ۱۹۶۴، «به خاطر چند دلار بیشتر» در سال ۱۹۶۵، «خوب بد زشت» در سال ۱۹۶۶ و «روزی روزگاری در غرب» در سال ۱۹۶۸، «روزی روزگاری در آمریکا» در سال ۱۹۸۴، «سینما پارادیزو» در سال ۱۹۸۸، «افسانه ۱۹۰۰» در سال ۱۹۹۸، «مالنا» در سال ۲۰۰۰، «هشت نفرت‌انگیز» در سال ۲۰۱۵ و «مکاتبه» در سال ۲۰۱۶ شماری از آثار اوست.

سال ۲۰۰۷ آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا برای یک عمر فعالیت هنری وی و مشارکتی درخشان و چند وجهی در هنر موسیقی فیلم، اسکار افتخاری آکادمی را به او اهدا کرد.

او که از ۱۹۷۹ تاکنون نامزد دریافت شش جایزه اسکار در بخش بهترین موسیقی فیلم بوده است در سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت این جایزه برای موسیقی «هشت نفرت‌انگیز» در بخش رقابتی نیز گردید.

وی نخستین آهنگساز سینما است که در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه پولار مشهور به «نوبل موسیقی» در استکهلم سوئد شد.

باری مرکز استان باری و ناحیه پولیا در کناره دریای آدریاتیک واقع است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار