رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April
  • شنبه 29 تیر 1398 - 13:46
  • کد خبر : 38003
  • تئاتر
  • چاپ خبر : نشست بررسی نقش رسانه در تئاتر کودک و نوجوان

ویژه‌برنامه‌ی «شنبه‌های تئاتر» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این هفته با همکاری مجله شفاهی توکا برگزار می‌شود به نقل از روابط عمومی کانون، «شنبه‌های تئاتر» عنوان برنامه‌ای است که از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون طراحی شده و قرار است از این پس روز‌های شنبه هر هفته یکی از مباحث فرهنگی‌هنری […]

ویژه‌برنامه‌ی «شنبه‌های تئاتر» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این هفته با همکاری مجله شفاهی توکا برگزار می‌شود

به نقل از روابط عمومی کانون، «شنبه‌های تئاتر» عنوان برنامه‌ای است که از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون طراحی شده و قرار است از این پس روز‌های شنبه هر هفته یکی از مباحث فرهنگی‌هنری حوزه کودک و نوجوان مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
بر اساس این خبر در این برنامه که ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز ۲۹ تیر ۱۳۹۸ برگزار می‌شود، شهرام گیل‌آبادی عضو هیأت علمی دانشگاه، نویسنده و کارگردان و بهزاد کریمی نویسنده و مدرس دانشگاه در زمینه نقش رسانه در تئاتر کودک و نوجوان سخنرانی خواهند کرد.
هم‌چنین قرار است در برنامه‌های بعدی «شنبه‌های تئاتر» نیز هر هفته با موضوع‌های نمایش‌نامه‌خوانی، نشست‌های پژوهشی به همراه نقد، معرفی و نقد کتاب ادامه یابد.
هم‌چنین اجرای نمایش‌های کوتاه از سوی کودکان و نوجوانان در حضور خانواده‌ها یا مربیان، نمایش فیلم تئاتر‌های مطرح حوزه کودک و نوجوان در ایران و جهان و اجرای نمایش برای خانواده‌ی کارکنان کانون از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شنبه‌های تئاتر است.
برنامه‌ی این هفته با همکاری چهل و یکمین مجله شفاهی توکا و کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله تهران برگزار می‌شود.

انتشار فراخوان انگلیسی و عربی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی
بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون با شعار «آینده ساختنی است» در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای آذر ۱۳۹۸ (دسامبر ۲۰۱۹) برگزار می‌شود.
بخش صحنه‌ای شامل مسابقه ملی و بین‌الملل است. در بخش مسابقه بین‌الملل، داوطلبان سایر کشور‌ها به همراه برگزیدگان ۲۱ دوره گذشته جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای، ملی و بین‌الملل و قصه‌گویان و مجریان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور می‌توانند شرکت کنند.
بر اساس این فراخوان، بخشی از شیوه‌های قصه‌گویی صحنه‌ای کلاسیک (سنتی) و بخش دیگر به قصه‌گویی مدرن (نوآورانه) اختصاص یافته است.
قصه‌گویی به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه‌گویی در نمای باز (lg-sh لانگ‌شات) از جمله شرایط شرکت در بخش صحنه‌ای است.
قصه‌گویان علاقه‌مند به شرکت در بخش بین‌الملل این جشنواره تا ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ (۸ سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی) فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری فیلم قصه‌های خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار