رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

۳۸۰۸۶ تیر ۱۳۹۸ ۸ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش «چند سی سی حادثه»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «چند سی سی حادثه» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی رضا زنده‌ جاه و با بازی ساناز تفکری، افسانه بخشی فرد، مریم احمدیان، صفورا کاظم پور از ۸ تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می رود. عکاس: پیام احمدی کاشانی


گزارش تصویری نمایش «مردان بیوه»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «مردان بیوه» به نویسندگی داریو فو، کارگردانی مجید علم بیگی و با بازی مریم عسگری، امیر حسین انصافی، شیما لطیفی، آزاده حسینی، فرشته صفری، محمد حسین آذرگون، مهدی اسدی و مجید علم بیگی از ۸ تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می رود. عکاس: پیام احمدی کاشانی  


گزارش تصویری نمایش «آپرکات»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «آپرکات» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلی پور و با بازی بهروز بقایی، فرشته فرشاد، عماد عابدی، سوده ازقندی از ۱۹ خرداد تا ۳ تیر ۱۳۹۸ در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می رود. عکاس: سمیه روحی


اختتامیه پانزدهمین جشنواره تولیدات هنرجویان هنرستان صداوسیما برگزار می‌شود

دوشنبه ۳ تیر مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تولیدات هنرجویان هنرستان صداوسیما برگزار می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره؛ اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره تولیدات هنرجویان صداوسیما ، از ساعت ۱۶ دوشنبه ۳ تیر ماه در سالن آمفی تئاتردانشگاه صداوسیما   با حضور مسئولان دانشگاه صداوسیما ، داوران ، چهره های مطرح حوزه […]


بزرگ‌داشت صدرالدین شجره در خانه تئاتر برگزار شد

شنبه یکم تیرماه خانه تئاتر میزبان اهالی رادیو و دوستداران صدرالدین شجره بود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر؛ شب گذشته بزرگ‌داشت صدرالدین شجره با حضور جمعی از اهالی برجسته رادیو و تئاتر برگزار شد که از آن میان می توان به ایرج راد، بهزاد فراهانی، مهین نثری، بهروز رضوی، محمد […]


بزرگداشت عباس کیارستمی در خانه سینما

به گزارش سینماخانه؛ شامگاه شنبه یکم تیرماه مراسم گرامیداشت عباس کیارستمی به همت کانون کارگردانان سینمای ایران با حضور سینماگران و هنرمندان و اهالی رسانه در خانه سینما برگزار شد. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور


سِرگشایی عقده ورونیکا

به گزارش سینماخانه؛ نمایش “اتاق ورونیکا” نوشته آیرا لوین، ترجمه شهرام زرگر به کارگردانی منا رمضانی در تالار حافظ به روی صحنه رفته است. نمایش‌نامه “اتاق ورونیکا” نوشته “آیرا لوین” نویسنده و نمایش‌نامه نویس آمریکایی است که شهرت خود را مدیون خلق آثاری جذاب در ژانر وحشت است. او خالق کتاب‌هایی چون “فرزند رزماری”، “دام […]


به مناسبت زادروز عباس کیارستمی

دو راه حل برای یک مسئله !

عباس کیارستمی شباهتی به فیلمسازان هم دوره اش نداشت؛ نه آن راه مطمئن و کم خطری را انتخاب کرد که راه محبوب فیلمسازان هم دوره اش بود و می شد سال ها ادامه اش داد و نه به رفتن از ایران و زندگی در گوشه ی دیگری از این جهان فکر کرد. ماند و فیلم […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی