رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

مراسم اختتامیه هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو با اعطای جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم بلند به «ویتالی وارلا» ساخته «پدرو کاستا» برگزار شد. فیلم «ویتالی وارلا» به کارگردانی «پدرو کاستا» کارگران مولف سینمای پرتغال علاوه بر کسب جایزه اصلی بهترین فیلم، جایزه بهترین بازیگر زن این رویداد سینمایی را نیز برای «ویتالی وارلا» […]

مراسم اختتامیه هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو با اعطای جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم بلند به «ویتالی وارلا» ساخته «پدرو کاستا» برگزار شد.

فیلم «ویتالی وارلا» به کارگردانی «پدرو کاستا» کارگران مولف سینمای پرتغال علاوه بر کسب جایزه اصلی بهترین فیلم، جایزه بهترین بازیگر زن این رویداد سینمایی را نیز برای «ویتالی وارلا» بازیگر فیلم به همراه داشت که عنوان فیلم برگرفته از نام اوست.

داستان این فیلم درباره زنی میانسال به نام «ویتالی» اهل جزیره «کیپ ورده» است که برای دفن همسرش به شهر لیسبون پرتغال سفر می‌کند. همسفر وی ۲۵ سال پیش برای یافتن کار به اروپا سفر کرده بود.

اما جایزه ویژه هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم لوکارنو به فیلم کره‌ای «ارتفاع موج» به کارگردانی «پارک جونگ-بوم» اعطاء شد و «دمین مانویل» نیز برای فیلم «فرزندان ایسادورا» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی این رویداد سینمایی شد.

در شاخه بهترین بازیگر مرد نیز جایزه به «رجیس میروپو» برای بازی در فیلم «تَب» رسید و جایزه یوزپلنگ طلایی بخش سینماگران کنونی نیز به «مامودو دیا» کارگردان سنگالی برای اولین فیلم بلندش با عنوان «پدر نافی» رسید و جایزه بهترین کارگردانی نوظهور جشنواره نیز به «حسن فرهانی» کارگردانی الجزایری برای فیلم «شماره ۱۴۳ خیابان ساهارا» اعطاء شد.

امسال مستند «نت‌های مسی یک رویا» در اولین حضور بین المللی خود به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره لوکارنو، به نمایش در می آید.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ اوت (۱۶ تا ۲۶ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار