رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

«دوازده سال بردگی»، «بینوایان»، «بهشت بر فراز برلین»، «خون به پا می‌شود»، «قتل در قطار سریع السیر»، «روانی» و «نابخشوده» عناوین فیلم‎هایی است که از ۲ تا ۸ شهریور در «فیلم خانه» شبکه چهار سیما به نمایش در می‎آید. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «فیلم خانه» شبکه چهار هر روز […]

«دوازده سال بردگی»، «بینوایان»، «بهشت بر فراز برلین»، «خون به پا می‌شود»، «قتل در قطار سریع السیر»، «روانی» و «نابخشوده» عناوین فیلم‎هایی است که از ۲ تا ۸ شهریور در «فیلم خانه» شبکه چهار سیما به نمایش در می‎آید.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «فیلم خانه» شبکه چهار هر روز ساعت ۱۰:۳۰روی آنتن می‌رود و روزانه یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته‎اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می‌کند. سید علی روحانی، رامتین شهبازی، جواد طوسی، امیررضا نوری پرتو و خسرو نقیبی منتقدان این هفته «فیلم خانه» هستند که قرار است به نقد و تحلیل فیلم‎های ذکر شده بپردازند. در ادامه اطلاعات فیلم‎های سینمایی عنوان شده به همراه خلاصه داستان که قرار است از ۲ تا ۸ شهریور در «فیلم خانه» به نمایش درآید آمده است:
«۱۲ سال بردگی» یک فیلم درام تاریخی بر اساس خودزندگی‌نامه ۱۴۲ سال بردگی اثر سالومون نورثاپ است که یک سیاه آزاد بود، ولی ربوده شد و به‌عنوان برده فروخته شد. کارگردان فیلم، استیو مک‌کوئین و نویسنده آن جان ریدلی است. چیویتل اجیوفور نقش «سالومون نورثاپ» را ایفا می‌کند. علاقه مندان به هنر هفتم این فیلم را می‎توانند ۲ شهریور از شبکه چهار تماشا کنند.
«بینوایان» فیلمی در ژانر درام، رمانتیک، و جنایی به کارگردانی بیله آگوست است که در سال ۱۹۹۸منتشر شد.این فیلم اقتباسی است از رمانی به همین نام (۱۸۶۲) نوشته ویکتور هوگو است.از بازیگران آن می‌توان به لیام نیسون در نقش ژان والژان، جفری راش در نقش ژاور، اوما تورمن در نقش فانتین، کلیر دینز در نقش کوزت و هانس ماتسون در نقش ماریوس پونتمرسی اشاره کرد. این فیلم روز یکشنبه ۳ شهریور پخش می‌شود.
فیلم «بهشت بر فراز برلین» به کارگردانی ویم وندرس در سال ۱۹۸۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آلمان و در ژانر عاشقانه و خانوادگی است. در «فیلم بهشت بر فراز برلین» برونو گانتس، پیتر فالک و سولوی دومارتان به هنرمندی پرداخته‌اند. این فیلم درباره فرشته‌هایی نامرئی و فناناپذیر است که به شهر برلین آمده‎اند و افکار انسان‌ها را می‌شنوند و آن‎هایی که دچار استرس شده‎اند را آرام می‌کنند.یکی از این فرشته‌ها عاشق زن زیبایی می‌شود و تبدیل به یک انسان می‌شود تا احساسات و عواطف انسانی را تجربه کند… این فیلم روز دوشنبه ۴ شهریور از شبکه چهار پخش می‌شود.
«خون به پا می‌شود» فیلمی آمریکایی در ژانر درام به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی پل توماس اندرسن، محصول سال ۲۰۰۷ است. این فیلم اقتباسی از رمان نفت! به قلم آپتون سینکلر، است که در سال ۱۹۲۷ چاپ شده‌است. از بازیگران آن می‌توان به دانیل دی-لوئیس، پل دانو، کوین جی اکونر و کیران‌هایندز اشاره کرد. این فیلم روز سه‎شنبه به نمایش در می‎آید. خلاصه فیلم: دنیل پلین ویو که مردی طمع کار و حریص و جاه‎طلب است درپی یافتن زمین‎هایی است که مستعد استخراج نفت هستند. او به همراه پسرش در جست‎وجوی نفت به شهر کوچکی در غرب می‎روند. در این میان جوانی به نام ایلای با گرفتن مبلغی پول ادرس زمین کشاورزی آدم فقیری را به وی می‎دهد…
«قتل در قطار سریع‌السیر» فیلمی‌به کارگردانی سیدنی لومت است که در سال ۱۹۷۴ منتشر شد. داستان از کتاب «قتل در قطار سریع‌السیر» شرق از آگاتا کریستی و موضوع قتل یک شخص در قطاری سریع‌السیر است که پوآرو در آن حضور دارد و سعی در حل معمای قتل می‌کند.این فیلم را چهارشنبه ۶ شهریور را شبکه ۴ تماشا کنید.
«روانی» فیلمی دلهره‌آور به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۶۰ کشور آمریکا است. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های ژانر وحشت تاریخ سینما شناخته شده است. «روانی» روز پنجشنبه در «فیلم خانه» نمایش داده می‌شود. مارین کرین پولهای کارفرمایش را می دزدد و از شهر محل سکونتش خارج می‌شود و بین راه در هتل بیتس، که جوانی به نام نورمن اداره اش می‌کند، به استراحت می‌پردازد. نورمن به او می‌گوید که همراه مادرش که از لحاظ روانی نامتعادل است در خانه کنار هتل زندگی می‌کند… «نابخشوده» نام فیلمی وسترن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود محصول سال ۱۹۹۲ شرکت آمریکایی برادران وارنر است. این فیلم ۸ شهریور از شبکه چهار پخش می‌شود. در سال ۱۸۸۰ در ایالت وایومینگ، زنی به دست دو گاوچران مجروح می‎شود و کلانتر شهر تنها به جریمه کردنشان اکتفا می‌کند. اما دوستان زن برای کسی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می‌گذارند…
«فیلم خانه» هر روز ساعت ۱۰:۳۰ پخش و ساعت ۲:۱۵ بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقه‎مندان هنر هفتم می‌شود.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار