رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

به گزارش سینماخانه؛ فیلم «بیست و سه نفر» در چهارمین روز از اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در پردیس سینمایی ساحل اصفهان نمایش داده شد که با تحسین تماشگران رو به رو شد. می توان گفت از معدود دفعاتی است که شاهد حضور فیلمی از سینمای دفاع مقدس درجشنواره […]

به گزارش سینماخانه؛ فیلم «بیست و سه نفر» در چهارمین روز از اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در پردیس سینمایی ساحل اصفهان نمایش داده شد که با تحسین تماشگران رو به رو شد.

می توان گفت از معدود دفعاتی است که شاهد حضور فیلمی از سینمای دفاع مقدس درجشنواره کودک و نوجوان هستیم که منحصراً بر مبنای یکی از وقایع روی داده درخصوص نوجوانان حاضر در جریان هشت سال پایداری ملت ایران به تصویر کشیده شده است و نمایانگر این واقعیت که سینمای ایران تا چه میزان به خلق چنین آثاری نیازمند است و می تواند حال و هوای جشنواره های موضوعی این چنین را تا حد زیادی به رسالت اصلی شان نزدیک سازد.
بیست و سه نفر فیلمی قابل تامل درباره اسرای نوجوان جنگ تحمیلی است که با نگاهی به شدت انسانی و واقع گرا در لحظاتی تاثیری فراتر از حد انتظار بر مخاطب باقی می گذارد. یک کارگردانی درست و در واقع انتخاب مسیری دشوار که در آن فیلمساز خود را تا حد امکان حذف می کند و به دور از هر نوع خودنمایی فرمی و ساختاری صرفاً به روایت این بیست و نفر می پردازد. دوربینی که در یک فاصله سنجی مناسب در جایی می ایستد که فقط نظاره گر آدم ها باشد و یک دیالکتیک منطقی بین سوژه و تماشاگر بیافریند. با بازی هایی دقیق و از جنس زندگی و به نوعی عدم بازی که تا حد اعلایی ما را با حس و حال و آمال و دردهای این نوجوانان همراه می کند و در برخی موقعیت ها حتی به همدلی منجر می گردد. بیست و سه نفر با پرهیز از اغراق و کلیشه سازی که شاید تا پیش از این به مولفه آثاری از این دست تبدیل شده بود، حضور فیلمسازی خوش ذوق و نوجو را نوید می دهد که یکی از بهترین فیلم های سینمای جنگ را تا به امروز ساخته است کاری که در شرایط فعلی سینمای ایران بسیار ارزشمند و شایسته ی تمجید و ستایش است تا شاید بتواند افق های تازه ای را از حیث پرداختن به سوژه های بیشمار جذابی که تاکنون امکان عرضه دراین حوزه را نیافته است هموار کند و روح و جانی دوباره به عرصه سینمای کشور بدمد.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار