رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لاله» درباره دلیل نبودن این فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد. تورج منصوری که پیش‌تر گفته بود این فیلم متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر است بیان کرد: بخش دوم پروژه «لاله» یعنی آنچه من مسئول انجام آن شدم، از اواخر سال گذشته شروع شد و حدود نیمه‌های شهریور ماه امسال ادامه […]

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لاله» درباره دلیل نبودن این فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد.

تورج منصوری که پیش‌تر گفته بود این فیلم متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر است بیان کرد: بخش دوم پروژه «لاله» یعنی آنچه من مسئول انجام آن شدم، از اواخر سال گذشته شروع شد و حدود نیمه‌های شهریور ماه امسال ادامه کار را کلید زدیم که پس از حدود یک ماه فیلم‌برداری به پایان رسید. البته این فیلم پلان‌های زیادی داشت و نتیجه این شد که بعد از پایان کار به یک نسخه سه ساعته راف‌کات رسیدیم.

او افزود: تلاش کردیم نسخه نهایی فیلم برای ارائه به جشنواره برسد ولی آنچه برای هیأت انتخاب توانستیم آماده کنیم در اندازه دلخواه نبود و یک کپی سه ساعته به هیأت انتخاب ارائه کردیم. در واقع آن‌ها در شرایطی فیلم را دیدند که صدا گذاری و موسیقی نداشت و تدوین هم کامل نشده بود و برهمین اساس پذیرفته نشد، البته یک شِمای کلی از فیلم را می‌توانستند ببینند، اما «لاله» با فیلم‌های مرسوم در سینمای ایران متفاوت است و ریزه‌کاری‌های زیادی دارد که در ارزیابی و تماشای مخاطب تعیین‌کننده است.

وی ادامه داد: ما به نظر و رأی هیأت انتخاب احترام کامل می‌گذاریم، اما چون فرصت رویارویی با مخاطب، اهالی رسانه و منتقدان را در جشنواره فجر از دست داده‌ایم تلاش می‌کنیم تا حدود دو هفته آینده فیلم را به نسخه نهایی برسانیم و بعد بلافاصله پس از جشنواره فجر نسخه نهایی را در یک سالن سینمایی با دعوت از اهالی رسانه و همه کسانی که در این حدود هشت سال گذشته با همه بالا و پایین‌های این پروژه منتظر تماشای «لاله» بودند اکران کنیم.

منصوری تاکید کرد: علاوه بر این اکران ویژه، در تلاش هستیم فیلم را برای نوروز اکران کنیم و ایمان دارم که «لاله» فروش خیلی خوبی خواهد داشت، تماشاچی با آن ارتباط بسیار گرم و خوبی برقرار خواهد کرد و قطعا اگر غیر از این بود قبول نمی‌کردم بخش دوم این پروژه را با همه مسائل و مشکلاتش بپذیرم.

از سال ۹۲ که فیلمبرداری «لاله» به تعلیق درآمد، کارگردانش اسدالله نیک‌نژاد در صدد ادامه ساخت آن بود که در نهایت مرحله دوم فیلمبرداری با تهیه‌کنندگی تورج منصوری که مدیریت فیلمبرداری را هم از ابتدا برعهده داشت شروع شد و روز جمعه ۱۹ مهرماه به پایان رسید.

ساخت این فیلم در مرحله اول به تهیه‌کنندگی پروانه پرتو بود و فیلمبرداری ۴۰ درصد باقی‌مانده به تهیه‌کنندگی تورج منصوری انجام شد. «لاله» چند سال قبل بر سر مالکیت دچار حاشیه‌هایی شد که با برطرف شدن این موضوع  کار از سرگرفته شد.

فیلم «لاله» درباره‌ی «لاله صدیق» یکی از قهرمان‌های اتومبیل‌رانی ایران است. در این فیلم سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری، سینان تازچو، نیکی کریمی، سام قریبیان، همایون ارشادی، پیام اینالویی، محمود اردلان، امیرعلی دانایی و محمد صادقی از جمله بازیگران هستند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار