رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

مستند «پرسپولیس – شیکاگو» امروز دوشنبه ۲۳ دی، از شبکه یک سیما روی آنتن می‎رود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «پرسپولیس- شیکاگو» ساخته ارد عطارپور با موضوع الواح هخامنشی خارج شده از ایران است که توانسته برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مستند از جشن مستقل مستندسازان سینمای ایران […]

مستند «پرسپولیس – شیکاگو» امروز دوشنبه ۲۳ دی، از شبکه یک سیما روی آنتن می‎رود.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «پرسپولیس- شیکاگو» ساخته ارد عطارپور با موضوع الواح هخامنشی خارج شده از ایران است که توانسته برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مستند از جشن مستقل مستندسازان سینمای ایران و جشن خانه سینما شود.
مستند «پرسپولیس- شیکاگو» درباره ماجراهای الواح هخامنشی در حدود نود سال پیش است که طی آن برخی محققان آمریکایی از دانشگاه شیکاگو به منظور مرمت و مطالعه نوشتارهای حک شده بر روی بخش از این الواح تخت ‌جمشید به ایران می‌آیند و آن‎ها را به آمریکا می‌برند، اما باز نمی‌گردانند.

پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده این اثر مستند، اُرد عطارپور، فیلم‎بردار و اصلاح رنگ رضا تیموری، صدابردار احمدرضا طایی، عکاس، تدوینگر و صداگذار سعید خدا رضایی، گوینده متن شهرام درخشان، نقاش دیجیتال آرین یزدان‌پناه، مدیر تولید حسن فرهادی، تصاویر هوایی آن برعهده امید کشاورز است.
مستند «پرسپولیس- شیکاگو»دوشنبه ۲۳ دی، ساعت ۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‎شود.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار