رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

مستند «مستشرق» به کارگردانی مسعود طاهری روز دوشنبه ۷ بهمن ساعت ۱۶ در سالن ایوان شمس رونمایی می‌شود. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «مستشرق» از تولیدات مشترک چهرداد فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روایتی از زندگی و اندیشه «هانری کُربَن» فیلسوف فرانسوی است […]

مستند «مستشرق» به کارگردانی مسعود طاهری روز دوشنبه ۷ بهمن ساعت ۱۶ در سالن ایوان شمس رونمایی می‌شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «مستشرق» از تولیدات مشترک چهرداد فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روایتی از زندگی و اندیشه «هانری کُربَن» فیلسوف فرانسوی است که مسیر خود را از فلسفه غرب جدا کرد و به فلسفه ایرانی و اسلامی روی ‌آورد. این فیلسوف سال ۱۹۷۸ در سن ۷۵ سالگی در پاریس درگذشت.

مسعود طاهری کارگردان این مستند پیرامون اندیشه های «هانری کُربَن» گفت: در مستند «مستشرق» به دنبال پاسخ این پرسش هستیم که چرا کُربَن به تفکر شیعه و جغرافیای انسانی و فکری ایرانی‌ها علاقه داشته است؟ در واقع هدف فیلم معرفی یک فیلسوف اسلام‌شناس، پدیدارشناس و البته شیفته‌ی استشراق و سنت و معنویت از دل مدرن‌ترین شهر جهان یعنی پاریس به مخاطب معاصر است .

وی با اشاره به دعوت از حدود ۲۰۰ محقق، پژوهشگر و علاقمند به اندیشه‌های هانری کربن برای حضور در مراسم رونمایی «مستشرق» خاطرنشان کرد: مخاطب اصلی این فیلم دانشگاهیان، پژوهشگران و افرادی هستند که به اندیشه های کربن علاقمندند چرا که این مستند فرمت دانشگاهی دارد.

مراسم رونمایی از مستند «مستشرق» روز دوشنبه ۷ بهمن ماه ساعت ۱۶ در سالن تالار ایوان شمس برگزار می‌شود و روز هشتم بهمن ساعت ۱۵ با حضور انشاالله رحمتی، احسان شریعتی و رضا کوهکن در سالن حکمت مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی این فیلم نقد و بررسی خواهد شد.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: مسعود طاهری، دستیار کارگردان: محمد علی امیری، پژوهشگر: سمیه خرم نژاد، عاطفه بیگدلی، ریحانه علیرضایی، تصویربردار: امیر مهرورزان، صدابردار و صداگذار: حسن مهدوی، تدوینگر: کامران جاهدی، گوینده متن: روح الله قاسمی، آهنگساز: محمد حقگو، مدیرتولید: موسی طاهری، عکاس: مونا طاهری، تهیه کننده: مسعود طاهری، تهیه شده در: چهرداد فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار