رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May

فیلمی اکشن _ جاسوسی درباره یکی از مهم ترین پرونده های امنیتی سال های اخیر که به عنوان نخستین اثر یک فیلمساز که انبوهی از تجربه های متفاوت اعم از تهیه کنندگی، چهره پردازی و …. را درکارنامه دارد؛ یک ریسک بالا را می طلبد که ملکان در مجموع موفق می شود اثری قابل تأمل […]

فیلمی اکشن _ جاسوسی درباره یکی از مهم ترین پرونده های امنیتی سال های اخیر که به عنوان نخستین اثر یک فیلمساز که انبوهی از تجربه های متفاوت اعم از تهیه کنندگی، چهره پردازی و …. را درکارنامه دارد؛ یک ریسک بالا را می طلبد که ملکان در مجموع موفق می شود اثری قابل تأمل را دست کم از حیث سینمایی خلق کند.
فیلم با تکیه بر سنت قهرمان سازی در اقدامی کم سابقه این بار به سراغ یک مامور امنیتی زبده می رود و با نگاهی رویین تنانه شمایی از یک فرد بی پروا را در دست یابی به هدف تصویر می کند. این اقدام مخاطراتی به همراه دارد که میزان اثرپذیری را به دایره تفکرات مخاطبین منوط می کند اما در کلیت انتخاب چنین روشی به عنوان آزمودن عرصه های تجربه نشده آن هم در نخستین فیلم یک کارگردان با سوابق مشخص در رشته های مختلف این حرفه می تواند میل به نوآوری را به عنوان یکی از بارزترین مشخصه های امور هنری خاصه فیلمسازی اثبات کند.
ملکان می کوشد با تلفیق و به کارگیری موثر عناصر سینمایی و جذابیت های بصری که بخشی از آن در حوزه فیلمبرداری و کار صدا به عینه مشهود است؛ اثری با ریتم و تمپوی بالا بیافریند و به قواعد ژانر اکشن پایبند باشد؛ ژانری جذاب که متاسفانه در دهه های اخیر، سینمای ایران با فقر و کمبود فراوانی دراین حوزه رو به رو بوده است و روز صفر می تواند (باوجود برخی کمبودها به ویژه درزمینه شخصیت پردازی) آغازگر راهی پرثمر جهت اضافه شدن گروهی دیگر از دوستداران این قبیل فیلم ها به جرگه سینماروها باشد.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار