رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 16 June

۱۳۹۸ | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون - Part 76

گزارش تصویری نمایش «فرانکنشتاین»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «فرانکنشتاین» به نویسندگی و کارگردانی ایمان افشاریان و با بازی پژمان جمشیدی، بانیپال شومون، آناهیتا افشار، محمد پویا، سوده شرحی، سیاوش میری، حامدابریشمی، امید رضایی، فرید کیامرثی، محمد حقیقی پور، مهدی روحانی، مجتبی نصرت، سعید زینلی، حسین آیرمی، مبین تقوی، توحید لواسانی، امین رجایی و پویا نجفی از ۶ آذر تا ۳ دی ماه […]


نشست «جایگاه سینما در تبیین اقتصاد مقاومتی» همراه با نمایش مستند جنجالی «مهار اژدها»

نشست «جایگاه سینما در تبیین اقتصاد مقاومتی» با حضور صاحب نظران و کارشناسان فرهنگی و اقتصادی روز چهارشنبه ۱۳ آذر  همراه با نمایش مستند جنجالی «مهار اژدها» ساخته محمد دیندار ساعت ۱۵ الی ۱۸ در تالار سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود. این برنامه توسط سازمان سینمایی حوزه هنری پیش بینی شده است. به گزارش […]


مدیران جدید «بهمن سبز» معرفی شدند

مدیران امور سینمایی چهار استان تهران، گلستان، خراسان رضوی و زنجان طی احکام جداگانه‌ای از سوی سیدمصطفی حسینی، مدیرعامل «بهمن سبز» منصوب شدند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، چهار استان تهران، گلستان، خراسان رضوی و زنجان در طرح تحول عمرانی و توسعه‌ای با تغییرات مدیریتی مواجه شدند […]


فیلمبرداری «موچین» بزودی آغاز می‌شود + رونمایی از لوگو

سریال «موچین» با انتخاب کامل بازیگران و عوامل بزودی مقابل دوربین خواهد رفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، سریال نمایش خانگی «موچین» به نویسندگی و کارگردانی حسین تبریزی و تهیه‌کنندگی میثم آهنگری در حال حاضر در مرحله پیش تولید قرار دارد و با انتخاب گروه بازیگران و اعضای پشت دوربین، […]


عدالت مالیاتی؛

چرا چشم “دولت روحانی” بر متمولان هنری بسته شده است؟

اگرچه معافیت مالیاتی برخی از گروه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر اقدامی قابل‌تقدیر است؛ اما این فرصت نباید سبب چشم‌پوشی از متمولان هنری و ثروت‌اندوزی آنان شود. در هفته‌های گذشته پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی منتشر شده است. بر‌اساس این پیش‌نویس و با تصویب احتمالی آن لغو معافیت مالیاتی کلیه فعالیت‌های فرهنگی ــ هنری […]


اعلام آثار رسیده به جشنواره تئاتر «ثمر»

۴۲۳ اثر نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر «ثمر»، رضا دادویی دبیر این دوره از جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر «ثمر» اعلام کرد: علیرغم درخواست های بسیار برای تمدید مجدد زمان ارسال آثار، با پایان یافتن فرصت […]


تأکید معاون رییس‌جمهور بر مخالفت با «حذف معافیت مالیاتی هنرمندان»

معاون رییس جمهورو رییس سازمان برنامه و بودجه از مخالفت دولت با طرح پیشنهاد حذف معافیت مالیاتی هنرمندان در پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی خبر داد. محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه درباره موضع دولت نسبت به پیشنهاد «حذف معافیت مالی اصحاب فرهنگ و هنر» در پیش‌نویس […]


تنها انتقاد به «ایرلندی» اسکورسیزی

رابرت دنیرو بازیگر سرشناس هالیوود از تصمیم اسکورسیزی برای این که بازیگر زن فیلم «ایرلندی» در همه فیلم، تنها ۶ کلمه حرف بزند، دفاع کرد. به نقل از ورایتی، رابرت دنیرو گفت تصمیم اسکورسیزی برای این که آنا پاکوین در فیلم «ایرلندی» دیالوگ بسیار محدودی داشته باشد، درست بود. در حالی که واکنش‌ها عمدتا در […]


معرفی هیات انتخاب فیلم های سینمایی جشنواره فیلم فجر ۳۸

با حکم ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، اعضای هیات انتخاب فیلم های سینمایی معرفی شدند. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سید محمود رضوی و حسین کرمی در این دوره از جشنواره انتخاب فیلم […]


«اسمش مسابقه است! خشنه، آدم دیگه معنا نداره!»

تیزرجدید فیلم سینمایی «معکوس» منتشر شد + ویدیو

به گزارش سینماخانه، تیزر جدی فیلم سینمایی «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی منتشر شد. ساخت این تیزر را آرش وزیری‌تبار عهده دار بوده است. «معکوس» داستانی عاشقانه و اکشن را در دل یک مسابقه غیرقانونی اتومبیل‌رانی! روایت می کند. در این فیلم بابک حمیدیان، شهرام حقیقت‌دوست، لیلا زارع، علیرضا کمالی، با حضور اکبر زنجان‌پور، پروانه معصومی و […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«در انتهای شب» به چه می‌رسیم؟

یکی از مسائلی که سریال‌های ساخته شده در مدیوم‌های مختلف طی چهل سال اخیر با آن دست به گریبان بوده و مخاطب عام نیز به آن اذعان دارد، شروع خوب و پایان‌های ضعیف است. موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که به حافظه تاریخی خود رجوع کرده و نمونه‌های مختلف را به یاد بیاوریم. تقریبا همگی آنها نیز به جز چند استثنا، این مساله را تایید می‌کنند. اما در یکی دو سال اخیر و با رشد تولید سریال در پلتفرم‌ها، این موضوع کمرنگ‌تر شده و کمتر شاهد این نمودار سینوسی در سریال‌ها هستیم که نمونه آن را به تازگی در سریال افعی تهران شاهد بوده‌ایم. سریال «در انتهای شب» ساخته آیدا پناهنده دیگر نمونه درخشان در این باب است که از قسمت اول تا چهارم، سیر صعودی کرده و اگر با همین شیب به سمت قسمت‌‌های بعدی برود، شاهد اتفاقی تقریبا نادر در بحث سریال خواهیم بود. پناهنده که فیلمنامه نخستین سریال خود را همراه با ارسلان امیری نوشته، ملودرامی کلاسیک خلق کرده که براساس خانواده‌ای کوچک از طبقه متوسط جامعه شکل گرفته است. از جنس آدم‌هایی که مخاطب در اطراف خود نمونه‌های مشابه آن را دیده و در گام نخست با آن همذات‌پنداری می‌کند. ماهی و بهنام به عنوان زوجی اهل هنر که وضعیت مالی چندان مناسبی هم ندارند، در قسمت نخست در زمانی کوتاه معرفی شده و طلاق این دو به عنوان نقطه عطف نخست هم بدون حاشیه‌روی های مرسوم شکل می‌گیرد. چیزی که نویسندگان فیلمنامه از قسمت دوم تا چهارم روی آن مانور می‌دهند، کنکاش در لایه‌های درونی آدم‌ها و نقب زدن به تنهایی عمیقشان است. حتی ورای آن نقاط عطف درخشانی که در پایان قسمت‌های سوم و چهارم گذاشته شده است. ماهی و بهنام هردو قهرمان‌های این سریال هستند اما نویسندگان آن با مهارت بسیار مابین این دو قرار گرفته و هر لحظه به سمتی می‌لغزند. با ورود آدم‌های جدید به زندگی این دو، داستانک‌های خوبی شکل گرفته که به تنه اصلی آن می‌چسبند. یک سو ثریا و دختر خردسالش و در طرف دیگر نقاش جوان و مشهوری که زمانی در دانشکده به ماهی علاقمند بوده است. ورود دوست نقاش آنها به داستان که به نقطه عطف قسمت سوم منجر می‌شود نیز علاوه بر تنشی که به قصه می‌بخشد، تکه دیگری از وجوه درونی قهرمان‌های سریال را آشکار می‌کند. همان طور که در همین قسمت پرده از رازی برداشته می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در جدایی این دو از یکدیگر داشته باشد. از طرف دیگر اتفاق‌های ساده و روزمره زندگی که به نظر پیش‌پا افتاده هم به نظر می‌رسند، وجوه دراماتیک پیدا کرده و قصه را به جلو هدایت می‌کنند. برای مثال می‌توان به قضیه آزمون رانندگی بهنام و پنج بار مردود شدنش اشاره کرد که در تضادی ظریف با پلان‌های نسبتا زیاد رانندگی ماهی قرار دارد. همین طور ماجرای غذا و آشپزی که رابطه بهنام و ثریا را استارت زده و ردپای آن را در حلیم پختن پدر ماهی در خانه خود می‌بینیم. یکی از ...