رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • یکشنبه 8 تیر 1399 - 20:01
  • کد خبر : 49652
  • تئاتر
  • چاپ خبر : آغاز اجراهای تماشاخانه هامون از اول مرداد ماه

کاظمی، مدیر اجرایی تماشاخانه هامون گفت: به دلیل ریسک بالای شروع اجراها از ابتدای تیر ماه ما تصمیم گرفتیم قدری شرایط را بسنجیم و با احتیاط کامل کارها را از ابتدای مرداد ماه در تماشاخانه آغاز کنیم. «امیر کاظمی» مدیر اجرایی تماشاخانه هامون ضمن بیان این مطلب گفت: ریسک اجرای نمایش ها پس از تعطیلات […]

کاظمی، مدیر اجرایی تماشاخانه هامون گفت: به دلیل ریسک بالای شروع اجراها از ابتدای تیر ماه ما تصمیم گرفتیم قدری شرایط را بسنجیم و با احتیاط کامل کارها را از ابتدای مرداد ماه در تماشاخانه آغاز کنیم.

«امیر کاظمی» مدیر اجرایی تماشاخانه هامون ضمن بیان این مطلب گفت: ریسک اجرای نمایش ها پس از تعطیلات کرونایی برای همه تماشاخانه ها به ویژه خصوصی ها خیلی بالا بود، ما هم ترجیح دادیم که ابتدا یک برآوردی کنیم، شرایط دستمان بیاید و بعد با مذاکراتی که با گروه ها داریم در فرصت مناسب سالن را بازگشایی کنیم، یعنی به نوعی ما خودمان هم به خودمان یک فرجه دادیم.

کاظمی در ادامه افزود: امیدواریم اتفاقات به سمت بهتر شدن پیش برود و همه سالن ها شرایط خوبی را پیدا کنند. بهرحال یک خوش بینی نصفه و نیمه ای وجود داشت که بعد از چهار ماه مردم و حداقل تئاتربین های حرفه ای سالن ها را پُر کنند. اما آنچه روی صحنه می بینیم هم خیلی مهم و تأثیرگذار است یعنی کارهایی که عطش دیدن را برانگیزند که متأسفانه چند سالنی که بازگشایی شدند، کارهایشان این شرایط را نداشتند.

مدیر اجرایی هامون با اشاره به خیلی کارهایی که برنامه ریزی برای تئاتر شهر یا دیگر سالن ها داشتند، خیلی با کیفیت بود که البته همان ها هم الان ترس از اجرا دارند، گفت: بهرحال خصوصی ها هم هراس از روی صحنه رفتن دارند. ما خودمان سال گذشته کاری داشتیم که قبل از تعطیلی اسفند ماه سه ـ چهار شب روی صحنه رفت اما الان ریسک روی صحنه رفتن را نمی پذیرد و حق هم دارد.

وی همچنین افزود: خلاصه ما از ابتدای مرداد ماه سعی داریم با دو کار سالن را باز کنیم که اگر دوباره به تعطیلی یا مشکلات دیگر نخوریم، اجرا خواهیم داشت.

کاظمی درباره پروتکل های بهداشتی نیز گفت: ما همان چیزی که مرکز هنرهای نمایشی ابلاغ کرد را در دستور کار داریم علاوه بر آن به همت انجمن تماشاخانه های خصوصی سالن ها با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ ناحیه یک همه سالن های خصوصی پهنه رودکی ضدعفونی شدند، گرچه سالن ها خالی هم بودند اما بهرحال این اتفاق افتاد و در آینده هم با همکاری شهرداری باز این اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین گفت: پروتکل های دیگر ماسک و فاصله گذاری صندلی ها و بین اجراها را هم قرار است رعایت کنیم برای همین هم دو اجرا بیشتربرای شروع تماشاخانه در نظر نگرفتیم.

کاظمی درباره این دو کار نیز گفت: اولین کار دوستان «کُمُدی» برگزیده جشنواره هامون به کارگردانی امیرمحمد ابراهیمی و دومین کار نیز «بیست متری جوادیه» رضا بهرامی است که او این کار را چند سال پیش در همین تماشاخانه باران سابق اجرا برد منتها آن ایام هم مشکلات دیگری رخ داده بود که با وجود استقبال خیلی زود مجبور به خاتمه آن شدند که حال قرار است با تمهیداتی این کار به صحنه بیاید و این کار هم کنجکاوی برانگیز خواهد بود.

مدیر اجرایی هامون اظهار داشت: حال این دو کار را تا محرم پیش خواهیم برد تا بعد برنامه ریزی های لازم را برای بعد از آن انجام دهیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار