رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

شیوه برپایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سوی دبیر جشنواره تشریح شد. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «علیرضا تابش» دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام کرد: همانطور که پیش‌تر اعلام شده و در فراخوان این دوره جشنواره مورد […]

شیوه برپایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سوی دبیر جشنواره تشریح شد.

به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «علیرضا تابش» دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام کرد: همانطور که پیش‌تر اعلام شده و در فراخوان این دوره جشنواره مورد تأکید قرار گرفته بود، برپایی این رویداد در پی شرایط پیش‌آمده در جامعه و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رویارویی با افت‌وخیزهای شیوع بیماری کرونا با تغییراتی در اجرا همراه خواهد بود.

او عمده‌ترین این تغییرات را عدم برپایی جشنواره به شکل فیزیکی هر ساله در اصفهان عنوان کرد و متذکر شد: بخش‌های مختلف جشنواره امسال از جمله نمایش آثار پویانمایی، کوتاه ملی و بخشی از آثار بین‌المللی، وب‌سری‌ها، بخش کرونا و نیز چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به شکل برخط برگزار خواهد شد و برای اولین بار این شیوه برپایی در تاریخ برپایی جشنواره‌های سینمایی تجربه خواهد شد.

تابش همچنین افزود: عزم و میل دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره مطابق با برنامه‌ریزی‌های چند ماه گذشته، برپایی پرشور این دوره است؛ مگر آن که دلایلی فراتر از عزم ما، برگزاری آن را با موانعی روبرو کند.

او ادامه داد: در این دوره، بنا بر مقتضیات و پروتکل‌های بهداشتی داوری آثار بخش بین‌الملل نیز به شیوه برخط، صورت خواهد گرفت. هم‌چنین هنرمندان و اهالی رسانه، تحت تاثیر شرایط ویژه کرونا، به اصفهان سفر نخواهند داشت.

تابش با اشاره به ضرورت ایجاد فضای امن برای صاحبان آثار سینمای بلند حرفه‌ای متذکر شد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته طی ماه‌های اخیر، بر اساس مطالبات مطرح شده از سوی تهیه‌کنندگان و نیز اهالی رسانه، مقرر شد تا نمایش فیلم‌های بلند به شکل فیزیکی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی سازمان‌ سینمایی و حضور حداقلی مدعوین در «خانه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان» در اصفهان و تهران صورت گیرد که به زودی مکان و برنامه‌های این شکل برپایی به اطلاع مدعوین خواهد رسید.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره تنوع و کیفیت آثار رسیده به جشنواره در بخش‌های مختلف، گفت: امسال شاهد حضور آثار خوبی در بخش سینمای ایران و بین‌الملل خواهیم بود ضمن آن که در بخش کروناروایت، برای اولین بار فیلم‌هایی که در آن به رویارویی کودکان و نوجوانان با این پدیده و تلاش‌ مدافعان سلامت، پرداخته شده، در این بخش جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.

او با اشاره به این که با توجه به شرایط موجود، پیش‌بینی نمی‌کردیم این حجم اثر در حوزه کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره برسد، اظهار داشت: امسال با وجود این که کرونا بر زندگی مردم و فعالیت‌های هنری سایه افکنده اما تلاش می‌کنیم تا اتفاقات متفاوتی در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رخ دهد.

علیرضا تابش با اشاره به انجام همفکری‌های چند ماهه برای درک درستی از تغییر در رویه‌های اجرایی و محتوایی این دوره از جشنواره، افزود: لازم می‌دانم از همفکری و نظرات راه‌گشای اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره، سازمان امور سینمایی، و همراهی فعالان سینمای کودک و نوجوان، فعالان رسانه، پلتفرم‌های عرضه و نمایش محتوا، انجمن سینمای جوانان ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری، شهرداری اصفهان، ادارات کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان نظام پزشکی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه و شهرداری تهران، در این مسیر جدید تشکر کنم، چرا که کرونا پارادایم ذهنی ما را در برگزاری جشنواره‌های سینمایی تغییر داد و این تغییر نیازمند هم‌افزایی فعالان فرهنگی هنری و دستگاه‌های مختلف است.

دبیر جشنواره در پایان گفت: در این دوره از جشنواره یکسری برنامه‌های جنبی هم با هدف معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های سینمای کودک و نوجوان، با مشارکت فعالان این حوزه، و تعامل و مشارکت مجازی کودکان و نوجوانان در گستره‌ای فراگیر در نظر گرفته شده که با شیوه‌ای متفاوت در اجرا و برگزاری در بستر پلتفرم‌ها نمایش داده خواهد شد.

سینماخانه/ حامد بهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار