رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

فیلم «مادران حقیقی» ساخته نائومی کاواسه به عنوان نماینده ژاپن برای حضور در بخش بهترین فیلم بین‌المللی به آکادمی اسکار معرفی شد. به نقل از ورایتی، ژاپن فیلم «مادران حقیقی» ساخته نائومی کاواسه را برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم برگزید. این فیلم که با اقتباس از رمان تسوجی‌مورا میوکی […]

فیلم «مادران حقیقی» ساخته نائومی کاواسه به عنوان نماینده ژاپن برای حضور در بخش بهترین فیلم بین‌المللی به آکادمی اسکار معرفی شد.

به نقل از ورایتی، ژاپن فیلم «مادران حقیقی» ساخته نائومی کاواسه را برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم برگزید.

این فیلم که با اقتباس از رمان تسوجی‌مورا میوکی ساخته شده با تمرکز بر زوجی با بازی ناگاساکو هیومی و اویا آزاتا شکل گرفته که یک بچه را به فرزندی می‌پذیرند و سال‌ها بعد، با درخواست مادر بچه روبرو می‌شوند که می‌خواهد فرزندش را پس بگیرد.

این فیلم که امسال با لیبل فستیوال کن از آن استقبال شد در جشنواره تورنتو برای نخستین بار به نمایش درآمد و از ۲۳ اکتبر در ژاپن روی پرده سینماها رفت.

آخرین بار که فیلمی از ژاپن به عنوان فینالیست در بخش فیلم بین‌المللی اسکار انتخاب شد «دله‌دزدها» ساخته کورئیدا هیروکازو در سال ۲۰۱۹ بود. تاکنون تنها فیلم «عزیمت‌ها» ساخته تاکیتا یوجیرو در سال ۲۰۰۹ برنده اسکار شده است.

گرچه کاواسه به طور مرتب در جشنواره کن حضور دارد و کارش را سال ۱۹۹۷ با دریافت دوربین طلا برای «سوزاکو» شروع کرده اما معمولاً خیلی مورد علاقه منتقدان و تماشاگران ژاپنی نیست. با این حال فیلم‌های نادری از وی در ژاپن نیز پرفروش شده‌اند که «لوبیای شیرین» در سال ۲۰۱۵ درامی با بازی کیکی کرین از جمله آنها بوده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار