رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 19 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May

«صمد علیزاده» فیلم کوتاه «ناهید» به تهیه‌کنندگی رضا نصرتی حبیبی را به سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر ارائه داده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، صمد علیزاده فارغ‌التحصیل رشته سینما از هنرستان هنرهای زیبای اقبال آذر است و سابقه یک دهه فعالیت در حوزه فیلم کوتاه، سینما و تلویزیون […]

«صمد علیزاده» فیلم کوتاه «ناهید» به تهیه‌کنندگی رضا نصرتی حبیبی را به سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر ارائه داده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، صمد علیزاده فارغ‌التحصیل رشته سینما از هنرستان هنرهای زیبای اقبال آذر است و سابقه یک دهه فعالیت در حوزه فیلم کوتاه، سینما و تلویزیون را در کارنامه خود دارد. او فیلم «ناهید» را به سی‌ونهمین دوره از جشنواره فیلم فجر ارائه داده است.


لعیا میرنصیری، فیروز عاقلی، شهرزاد شکوریان، مهدی حیدری، پریسا سهرابی، بهناز فتاحزاده، سئودا آجرپز، محمدحسین ملایی، نسرین خرم، رقیه زاد مهدوی و مهدی عبداللهی فهرست بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند.
عوامل سازنده این فیلم عبارتند از:
نویسنده و کارگردان: صمد علیزاده، تهیه‌کننده: رضا نصرتی حبیبی، مدیرفیلمبرداری: امیر پورحکمت، دستیاران تصویر: حامد اصغری راد، فرشاد عیدی و فرهاد عبدی، صدابردار: حسن سلمانی، صداگذار: حسین قورچیان، تدوین: صمدعلیزاده، طراح صحنه و لباس: هاله ذرخورد، دستیار صحنه: تیمور رمضانزاده، گریم: بهناز نوری، دستیار گریم: اشکان زینالی، عکاس: عرفان عبدالله پور، مدیرتولید: میلاد بصیر معادن، پخش بین‌الملل: میدیا کیاست و گرافیست: محمد پوریان.


علیزاده درباره داستان «ناهید» و چگونگی تولید این اثر گفت: بخش اصلی داستان ما در یک خانه قدیمی است. پس مجبور بودیم خانه ای پیدا کنیم که با فیلمنامه همخوانی داشته باشد. بعد از بازدید چندین لوکیشن، بالاخره لوکیشن مورد نظر را پیدا کردیم و چون خانه سال‌ها خالی از سکنه بود، مجبور به بازسازی بخشی از خانه شدیم که حدود یک هفته زمان برد.
او ادامه داد: روایت فیلمنامه به نوعی بود که کاراکتر اصلی (ناهید) مخاطب را از خود جدا نمی‌کرد و این امر باعث شد تا ما این فیلم را به صورت پلان سکانس کار کنیم که برای من که فیلم اولم محسوب می‌شد، انتخاب دشواری بود. به هرحال وفادار به روایت ماندیم و فیلم را به صورت پلان سکانس ضبط کردیم؛ فیلمبرداری ناهید چهار شب به طول انجامید.

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار