رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر؛ افسانه سالاری فیلمسازی است که تحصیلات خود را در کشور فرانسه گذرانده است. او کارشناسی ارشد کارگردانی خلاق از دانشگاه پاریس هشت و کارشناسی ارشد کارگردانی مستند از مدرسه‌ی فیلمسازی داکنومدز را دارد. او در دوره‌ی دو ساله مستندسازی داکنومدز، در کشورهای […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر؛ افسانه سالاری فیلمسازی است که تحصیلات خود را در کشور فرانسه گذرانده است. او کارشناسی ارشد کارگردانی خلاق از دانشگاه پاریس هشت و کارشناسی ارشد کارگردانی مستند از مدرسه‌ی فیلمسازی داکنومدز را دارد.
او در دوره‌ی دو ساله مستندسازی داکنومدز، در کشورهای فرانسه، پرتغال، مجارستان و بلژیک فیلم‌های مستند و تجربی «روسری‌های رنگی» و «کنیزخانم» را کارگردانی کرد.
سالاری با انتخاب زبانی متفاوت در ساخت فیلم مستند در سال ۹۳ دو فیلم «اتاق» و«قرار ملاقات» را در خارج از ایران ساخت.
مستند «دگردیسی:‌ راهنمای درمان حساسیت پوستی» یکی از آثار متفاوت او بود که در سال ۹۴ مورد استقبال قرار گرفت. این فیلم که ساختی تجربی داشت اضطراب و احساس گناه افرادی را به تصویر می‌کشد که در دوران سخت جنگ و خشونت خاورمیانه؛ دور از خانه‌هایشان و در اروپا زندگی می‌کنند. فیلم به‌صورت روایتی کاملاً شخصی از زبان خود فیلمساز است و به تاثیر رسانه و اخبار جنگ در زندگی روزمره توجه دارد.
سالاری یکسال بعد با فیلم «هیچکسستان» در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت شرکت کرد. ماجرای این فیلم در یکی از مرکزهای خدمات کفن و دفن در شهر لیسبون  پرتغال می گذرد. جایی که مفهوم انتزاعی مرگ ماتریالیزه(مادی)، به واسطه مراسمی که برای فرد فوت‌شده برگزار می کنند تجملی می شود. این فیلم هم در جشنواره یازدهم با استقبال مخاطبان مواجه شد.
سالاری امسال هم فیلم «خانه» را ساخته است. این فیلم در جشنواره چهاردهم سینماحقیقت به نمایش درآمد.
سه نسل از خانواده‌‌ای افغانستانی در سه طبقه‌‌‌ خانه‌ای آجری در جنوب تهران با هم زندگی می‌کنند و روابط عمیق و صمیمانه‌ای بین‌شان برقرار است. «محمدتقی» پسر جوان خانواده صفری که در ایران به دنیا آمده، به زودی از دانشگاه تهران با مدرک کارشناسی‌ارشد فارغ‌التحصیل می‌شود. او تصمیم گرفته است برای همیشه ایران را ترک کند، به افغانستان برگردد و آنجا کار و زندگی کند. سرزمین مادری که هرگز آن را ندیده است. خانواده‌ای که سال‌ها با زندگی در غربت کنار آمده با سفر محمدتقی در مسیر تازه‌ای می‌افتد.
دیگر عوامل این فیلم عبارت‌انداز:
پژوهشگر: افسانه سالاری/تصویربردار: افسانه سالاری/صدابردار: حسن نوری/صداگذار: انسیه ملکی/تدوینگر: جایلز گاردنر/عکاس: طاها آماده/نویسنده گفتار متن: افسانه سالاری، محمدتقی صفری و جایلز گاردنر/گوینده متن: محمدتقی صفری/آهنگساز: شیدا شهابی/تهیه کننده: جویل مرنان و افسانه سالاری  /تهیه شده در کالکتیو داکمانیاکس، سینما ایز اینکامپلیت.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار