رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

پویان کاظمی  امسال با مستند بلند سینمایی «آیینه‌دار» در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم‌فجر شرکت کرده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر؛ پویان کاظمی از جمله فارغ‌اتحصیلان مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی در حوزه هنری است که زیر نظر ناصر تقوایی برگزار می‌شد. او پس از این وارد انجمن سینمای جوانان […]

پویان کاظمی  امسال با مستند بلند سینمایی «آیینه‌دار» در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم‌فجر شرکت کرده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر؛ پویان کاظمی از جمله فارغ‌اتحصیلان مدرسه کارگاهی فیلمنامه‌نویسی در حوزه هنری است که زیر نظر ناصر تقوایی برگزار می‌شد. او پس از این وارد انجمن سینمای جوانان ایران شد و کار فیلم‌سازی خود را از همان مسیر آغاز کرد.

او از سال ۱۳۸۰چند فیلم کوتاه مستند و تجربی ساخت که فیلم «قهوه‌ات را بخور» در سال ۱۳۸۲ مورد توجه قرار گرفت. او بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ چند مستند صنعتی ساخت و همزمان به ساخت چند مجموعه تلویزیونی و مستند بلند برای صدا و سیمای استان فارس دست زد. او با ویدئو آرت «پرده‌خوانی عاشورا» در سال ۱۳۸۹ تجربه‌ای متفاوت را در حوزه کار تصویری دنبال کرد.

در سال ۹۲ مستند بلند او با نام «باد بر باغ نظر» مورد توجه قرار گرفت. او به واسطه ساخت این فیلم کاندیدای سیمرغ بهترین دستاورد هنری در سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین فیلم مستند را از چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد، دریافت کرد.

کاظمی با فیلم مستند بلند «آیینه‌دار» در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور پیدا کرد. در مستند «آیینه دار» حال و هوای شیراز در سالهای پیش از انقلاب مشروطه در خاطرات یک عکاس پیر دوباره زنده می‌شود که بازنمایی خرده فرهنگ‌ها و رسوم از یاد رفته سهم عمده‌ای در داستان آن دارند.
در این مستند هنرمندانی هم‌چون مهدی احمدی ، بابک کریمی، افشین هاشمی و حسین محجوب حضور دارند. علی عمرانی و شبنم مقدمی گفتار متن این فیلم را خوانده‌اند. حمید امجد و محمدرضا اصلانی در کنار کاظمی فیلم‌نامه این مستند را نوشته‌اند و ابراهیم حقیقی، گرافیست سرشناس کشور تیتراژ این فیلم را ساخته است.
کاظمی بین سال‌های ۱۳۹۴تا ۱۳۹۶ مدرس انجمن سینمای جوانان ایران بوده است.


دیگر عوامل این مستند عبارت‌انداز:
طراح چهره پردازی:سید جلال موسوی/طراحی صدا:شاهین خاکپور/ترکیب صدا:على نکو لعل تک/موسیقی:على رادمان/مدیر هنری:ملک جهان خزایی/تدوین:مصطفی خرقه پوش/مدیر فیلمبرداری:مرتضی پورصمدی/نوشته :محمدرضا اصلانی ،پویان کاظمی و حمید امجد /عنوان بندی :ابراهیم حقیقی/تهیه کننده: پویان کاظمی.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار