رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
  • شنبه 27 دی 1399 - 20:58
  • کد خبر : 59155
  • تئاتر
  • چاپ خبر : تله تئاتر از عالی‌ترین انواع تولید تلویزیونی است

روزبه معصومی عضو هیات انتخاب و داوری بخش تله تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ضمن ارزیابی آثار رسیده به جشنواره تئاتر فجر، عنوان کرد که این آثار هرچند مهم هستند اما روند تولیدشان در تلویزیون متوقف شده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سی و نهمین […]

روزبه معصومی عضو هیات انتخاب و داوری بخش تله تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ضمن ارزیابی آثار رسیده به جشنواره تئاتر فجر، عنوان کرد که این آثار هرچند مهم هستند اما روند تولیدشان در تلویزیون متوقف شده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزبه معصومی عضو هیات انتخاب و داوری بخش تله تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر درباره آثار این بخش گفت: من بخشی از کارهایی را که تحت عنوان تله تئاتر و گزارش صحنه‌ای به دست ما رسیده است، دیده‌ام. واقعیت این است آثاری که به عنوان گزارش صحنه‌ای آمده با هر هدفی که شکل گرفته به صورت درست انجام نشده است.
معصومی افزود: بعضی از این تله تئاترها به استانداردهای تلویزیونی نزدیک تر و برخی دورتر هستند. بنابراین نیاز است به دوستانی که فعالیت صحنه‌ای دارند، گفته شود که اگر قرار است آثارشان به تله تئاتر تبدیل شود باید مواردی را رعایت کنند.
این عضو هیات انتخاب و داوری جشنواره درباره اضافه شدن بخش تله تئاتر به جشنواره تئاتر فجر بعد از ۱۰ سال گفت: این قدم مثبتی است. بارها به دوستان گفته‌ام این خیلی خوب است که بتوانیم در این دوران بحرانی، چنین فعالیت‌هایی داشته باشیم و دوستانی که فعالیت تئاتری دارند بتوانند از طریق فضای مجازی ارتباط شان را با مخاطب حفظ کنند. نکته این است که باید بدانیم فعالیتی مثل تله تئاتر هرچند نام تئاتر دارد اما با تئاتر صحنه‌ای دارای تفاوت است. نباید تلقی کنیم که هر کار صحنه‌ای با ضبط سه دوربینه می‌تواند به عنوان تله تئاتر از تلویزیون یا فضای مجازی پخش شود. بنابراین نیاز به همفکری و جلسات کارشناسی است تا درباره این موارد صحبت شود و به عنوان یک دستورالعمل برای دوستان تئاتری جا بیافتد.
معصومی با اشاره به نقش تلویزیون در ارتقای کمی و کیفی تله تئاتر گفت: متاسفانه از سال ۹۱ روند تولید تله تئاتر در تلویزیون متوقف شده است، با توجه به اینکه تله تئاتر یکی از عالی‌ترین انواع تولید تلویزیونی است، این امر و خلا جای تأسف دارد. امیدواریم هر مشکلی در این زمینه بوده است، مرتفع شود اما واقعیت این است که هنوز دورنمایی برای این قضیه نمی‌بینم. هرچند گفتگوهایی می‌شود اما هنوز اقدام عملی مبنی بر اینکه این تولیدات دوباره صورت بگیرد، به چشم نمی‌خورد.
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه ۱۱ تا۲۰ بهمن ۹۹ برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار