رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March
در صورت مهیا شدن شرایط و اجازه ستاد کرونا

نمایش تنها ۲۰ فیلم در جشنواره فیلم فجر

مسعود نجفی مدیر روابط ‌عمومی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگوی برخط با برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر با موضوع «بود و نبود جشنواره» درخصوص فرایند اعلام فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره و نحوه داوری آثار توضیحاتی را ارائه داد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، مسعود نجفی در بخشی […]

مسعود نجفی مدیر روابط ‌عمومی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگوی برخط با برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر با موضوع «بود و نبود جشنواره» درخصوص فرایند اعلام فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره و نحوه داوری آثار توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، مسعود نجفی در بخشی از این برنامه به صورت برخط روی خط آمد و گفت: ۱۱۰ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند که در زمان مقرر ثبت‌نام کردند و در نهایت ۶۲ فیلم توسط دبیرخانه اعلام شد.

او متذکر شد: فیلم‌ها با آیین‌نامه جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و داشتن پروانه ساخت سینمایی نکته مهمی در ارزیابی بود. بیشتر فیلم‌ها به دلیل نداشتن پروانه ساخت سینمایی حذف شدند. سال تولید و اینکه هیات انتخاب سال گذشته فیلم را دیده باشند یا نه از موارد ارزیابی بود.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر ادامه داد: داوران از ۲۲ دی مشغول دیدن فیلم‌هایی هستند که دی‌سی‌پی آن‌ها به جشنواره رسیده است. پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ فیلم اگر شرایط مهیا شود و ستاد کرونا اجازه دهد، برای اصحاب رسانه و صاحبان آثار به نمایش درآید.
او در پایان گفت: اگر همان‌طور که دبیر جشنواره هم عنوان کرد امکان سومی مهیا شود، اکران محدود برای مردم هم خواهیم داشت.

در این برنامه که با موضوع «بود و نبود جشنواره فیلم فجر» برگزار شد، مصطفی جلالی‌فخر؛ منتقد سینما درخصوص برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر مهم‌ترین رویداد سینمایی بوده و همه ساله توانسته نشاط سینمایی ایجاد کند. درواقع جشنواره تلاش اندکی برای اعلام موجودیت سینمایی است که نفس می‌کشد و ورشکست نشده است. ما تولیدات بیشتری نسبت به کشورهای منطقه داشتیم.

او اظهار داشت: معتقدم جشنواره از لحاظ روحی و روانی به سینما کمک می‌کند. ایده‌آل این است که همه چیز تعطیل شود اما ما باید بهترین تصمیم را بر اساس شرایط بگیریم.
این منتقد افزود: جهان به سمت مجازی شدن پیش می‌رود و اطمینانی نیست که اگر کرونا تمام شود و مردم به سینما بازگردند. ما باید امنیت و جذابیت برای اکران آنلاین ایجاد کنیم‌.‌
«سعید الهی» کارشناس سینما هم در این برنامه اظهار داشت: جشنواره یا هر رویداد مشابه بخشی از چرخه فرهنگی کشور است و نمی‌شود پاسخ مطلق داد و باید تابع سیاست‌های ستاد مبارزه با کرونا باشیم. جشنواره فرصتی برای افزایش تعاملات مردم و سینما است تا سینمای ایران نمود واضح‌تری داشته باشد. حتی اگر صف‌های طولانی را نداشته باشیم به لحاظ تبلیغاتی باید جشنواره حفظ شود.

الهی گفت: جشنواره رویداد است و سیاست‌گذار نیست و نمادی از سینمای ایران است و می‌تواند برگزار شود یا نشود. برلین ونیز و کن شاید الگو‌ساز باشند اما سیاست‌های سینمای کشور را تعیین نمی‌کنند. در کشور ما هم اینطور است. جشنواره بستری برای نشاط‌بخشی است. فیلمی که خوب و متناسب با اهداف جشنواره ساخته شود خوب است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار