رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

«داگ لیمان» کارگردان فیلم‌های مطرحی چون «آقا و خانم اسمیت» و «هویت بورن»، در شرایط قرنطینه کرونایی فیلمی در این باره ساخت. به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، داگ لیمان فیلمساز معروف آمریکایی در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ (خرداد- تیر ۹۹) حین یک تماس تصویری با استیون نایت فیلمنامه‌نویس و پی‌جی ون سندویک تهیه‌کننده، به فکر ساخت فیلمی درباره موضوع داغ قرنطینه و […]

«داگ لیمان» کارگردان فیلم‌های مطرحی چون «آقا و خانم اسمیت» و «هویت بورن»، در شرایط قرنطینه کرونایی فیلمی در این باره ساخت.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، داگ لیمان فیلمساز معروف آمریکایی در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ (خرداد- تیر ۹۹) حین یک تماس تصویری با استیون نایت فیلمنامه‌نویس و پی‌جی ون سندویک تهیه‌کننده، به فکر ساخت فیلمی درباره موضوع داغ قرنطینه و قوانین منع رفت‌وآمد ناشی از همه‌گیری کرونا افتاد.

لیمان معمولا درباره شخصیت‌هایی فیلم می‌سازد که در موقعیت‌های غیرعادی گرفتار شده‌اند: آدمکشی حرفه‌ای که دچار فراموشی شده (هویت بورن)،یک افسر ارتش گرفتار در یک حلقه زمانی (لبه فردا) و زوجی نه چندان خوشبخت که دو قاتل حرفه‌ای هستند (آقا و خانم اسمیت). قوانین منع آمدوشد، بحرانهای اقتصادی و انزوای ناشی از قرنطینه کرونایی زمینه عالی برای ساخت فیلم بعدی این کارگردان شد.

لیمان و تیمش در دل همه‌گیری کرونا و تعطیلی‌های گسترده در جهان، در مدت چهار ماه یک فیلم مرتبط با بازی آن هاتاوی بازیگر مطرح آمریکایی و چیوِیتِل اِجیوفور هنرپیشه رنگین پوست انگلیسی فیلمبرداری و تدوین کردند. نتیجه این همکاری فیلم Locked Down بود که روز پنجشنبه (۲۵ دی ۹۹) روی سرویس پخش اینترنتی اچ بی او مکس اکران شد.

به گفته لیمان، در ۵۰ سال آینده درباره آنچه امروز به ما می‌گذرد، فیلمهای زیادی ساخته خواهد شد. وی می‌خواست اولین کسی باشد که دست به ساخت چنین فیلمی می‌زند و از هرج و مرج موجود برای ثبت حقیقت لحظات کنونی استفاده کند. لیمان از آن دست فیلمسازانی است که پیشرفت را در شرایط به ظاهر غیرممکن می‌یابد، وی در پروژه سینمایی آینده خود با تام کروز به فضا خواهد رفت.

در ساخت فیلم Locked Down، امکاناتی وجود داشت که قبلا هیچگاه در دسترس نبودند. عوامل ساخت این فیلم با تکمیل تنها یک چهارم فیلمنامه توانستند سرمایه و ستاره های بزرگ سینمایی را برای پروژه خود جذب کنند. فروشگاه مجلل هارودز در لندن که معمولا اجازه فیلمبرداری به تیم‌های ساخت فیلم و سریال را نمی‌دهد، به لیمان و تیمش اجازه ضبط داد. بنابراین می‌توان گفت ساخت این فیلم تنها در دوران همه‌گیری ممکن بود.

در مورد تیم بازیگران نیز همه چیز به بهترین نحو ممکن پیش رفت؛ مدیربرنامه‌های آن هاتاوی به لیمان گفته بود چون امکان خواندن تمام فیلمنامه وجود ندارد، بهتر است شخصا با این بازیگری هالیوودی صحبت کرده و چشم‌انداز پروژه را ترسیم کند اما چند دقیقه بعد هاتاوی به لیمان گفت فیلمنامه نصفه و نیمه را خوانده و درخواست او را با کمال میل قبول می‌کند. به این ترتیب فیلمبرداری ظرف تنها چند هفته آغاز شد.

لیمان تصمیم داشت فیلمنامه ۱۸۰ صفحه‌ای فیلم Locked Down را در ۱۸ روز فیلمبرداری کند. این کارگردان اولین فیلم خود، Swingers، را هم تنها در ۱۸ روز فیلمبرداری کرده بود.

Locked Down یکی از اولین فیلمهای مستقل در انگلیس بود که پس از تعطیلی و تعلیق‌ها به دلیل شیوع کرونا، فیلمبرداری و ساخت را کلید زد و همه از برگشتن سرکار خوشحال و پرانرژی بودند. این تیم از شیوه‌نامه‌ای که تام کروز برای قسمت جدید فیلم ماموریت غیرممکن تدوین کرده بود به عنوان راهنما استفاده کردند و به گفته لیمان، شیوه‌نامه‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک موثر واقع شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار