رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

«مهرداد کوروش‌نیا» با فیلم «بی آبان» به تهیه‌کنندگی علی‌محمد قاسمی برای نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، «مهرداد کوروش‌نیا» که نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر است و  اجرای آثاری چون «آخرین نامه»،«قرار»،«مونس»،«کابوس یک رویا» و… را در کارنامه […]

«مهرداد کوروش‌نیا» با فیلم «بی آبان» به تهیه‌کنندگی علی‌محمد قاسمی برای نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، «مهرداد کوروش‌نیا» که نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر است و  اجرای آثاری چون «آخرین نامه»،«قرار»،«مونس»،«کابوس یک رویا» و… را در کارنامه خود دارد، امسال برای نخستین بار  با همراهی علی اصغری فیلمنامه «بی آبان» را نوشته و کارگردانی کرده است.


«بی آبان» داستان مردی به نام آبان است که کارمند جنگلبانی و مامور پلاک کوبی روی درخت‌هاست. او با مردی به نام صفاری این کار را می‌کند. آبان درگیر مراسم ازدواجش با دختری به نام سحر است. در همین حین شاهد تصادفی وسط جاده می‌شود که در این تصادف دختر کوچکی با اینکه آبان او را به بیمارستان رسانده می‌میرد. آبان درگیر عذاب وجدان شدید می‌شود و اعتراف می‌کند که پانزده سال پیش در تصادفی باعث مرگ دختری شده و او را جایی دفن کرده و هیچ شاهدی جز یک مرد شوریده و دیوانه ندارد. در این میان همکار او صفاری با اجاره دادن مهر جنگلبانی در حال خیانت به محیط زیست و همکاری با قاچاقچیان چوب است.
رضا اخلاقی‌راد، علیرضا استادی، نسیم ادبی، صحرا اسدالهی، بابک نوری، رضا حیدری، رضا رباط‌جزی، الهام شعبانی، سمیه برجی، حسین کشفی اصل، ندا حسینی، رحمان محمدی، آرمان اسماعیلی، منصور صوفی، سعید امین‌دوست، رسول دژاگه، محبت قاسمی، نرگس موسوی‌زاده و بازیگر خردسال: آراسا آقایی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: مهرداد کورش‌نیا، تهیه‌کننده: علی‌محمد قاسمی، نویسندگان: مهرداد کورش‌نیا و علی اصغری، مشاور کارگردان: بهتاش صناعی‌ها، مدیر فیلمبرداری: علی‌محمد قاسمی، جانشین تهیه‌کننده: مهرشاد کورش‌نیا، مدیر تولید: مجتبی نورمحمدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سید رحمان محمدی، دستیار دوم کارگردان: آرمان اسماعیلی، تدوین: عماد خدابخش، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو، طراح چهره‌پردازی: جلال امیری مرند، طراح صحنه و لباس: رضا رزم، اصلاح رنگ و نور: سامان وفایی، جلوه‌های بصری: مجید عیوضی، منشی صحنه: مریم ویس‌مرادی، روابط عمومی: شبنم طاهرخانی، مدیر تدارکات: فربد کیانی، طرح گرافیک و عکاس: محمدصادق زرجویان.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار