رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

حسین ریگی با فیلم سینمایی «لیپار» به تهیه‌کنندگی سعید خانی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، حسین ریگی از فیلمسازان استان سیستان و بلوچستان است که به عنوان نخستین فیلمساز این منطقه مجوز کارگردانی دریافت کرده و نخستین فیلم سینمایی‌اش […]

حسین ریگی با فیلم سینمایی «لیپار» به تهیه‌کنندگی سعید خانی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، حسین ریگی از فیلمسازان استان سیستان و بلوچستان است که به عنوان نخستین فیلمساز این منطقه مجوز کارگردانی دریافت کرده و نخستین فیلم سینمایی‌اش را روانه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کرده است. او در طی این سال‌ها فیلم‌های کوتاه و مستند بسیاری کارگردانی کرده و معتقد  است، آنچه تاکنون از سیستان و بلوچستان در سینما تصویر شده چهره‌‌ای روشن از این منطقه ترسیم نمی‌کند. برهمین اساس او امسال فیلم سینمایی «لیپار» را کارگردانی کرد که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و حمایت استانداری سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد چابهار تولید شده است.
فیلمنامه این فیلم به طور مشترک توسط حسین ریگی و حسام فرهمندجو نوشته شده است و محمدمهدی عسگرپور در مقام مشاور کارگردان با پروژه همکاری می‌کند.


در خلاصه داستان «لیپار» آمده است: برکت نوجوان بلوچ برای پیدا کردن رازی مبهم در زندگیش تلاش می‌کند تا بتواند به جواب سوالاتی که در ذهنش نقش بسته است برسد ….
مهران احمدی، بهناز جعفری، هومن برق‌نورد، امین میری، آرزو تاج نیا، یگانه سروری ، فرشته انصاری، نصیر برهانزهی و با معرفی: محمد دستواره نارویی، مهدی دین‌ محمدپور، مهران داروزائی، عرشیا سروری مقدم، فاطمه سالاری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.


عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان: حسین ریگی، تهیه کننده: سعید خانی، فیلمنامه: حسین ریگی – حسام فرهمند‌جو، مجری طرح: حسام فرهمندجو، مشاور پروژه: امیرحسین علم‌الهدی، مشاور کارگردان: محمدمهدی عسگرپور، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی، مدیر صدابرداری: سید وحید رضویان، تدوین: مهدی سعدی، طراح صحنه: سیامک احصایی، طراح لباس: آوا صیادی، طراح گریم: مرتضی کهزادی، موسیقی : مسعود سخاوت دوست ، صداگذار : امین شریفی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: منصور میرشکاری، منشی صحنه: الناز کوتی، مدیر تولید: حسین فرضی‌زاد،جلوه‌های ویژه میدانی: امیر بدری، جلوه‌های ویژه بصری: محسن خیر آبادی، مدیر تدارکات: نادر اژدری، عکاس: مریم تخت‌کشیان، فیلمبردار پشت صحنه: علی شهریاری، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: دنیا چهرازی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار