رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • الثلاثاء ۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 19 March

کرگردان فیلم سینمایی «ورود و خروج ممنوع» درباره ورود روحانون به سینما و اتفاقا خوب آن می‌گوید. امید آقایی جلیانی کارگردان فیلم «ورود و خروج ممنوع» که از فیلم‌های واجد شرایط در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر است درباره داستان این فیلم با بازی محمدرضا شریفی نیا و یاسر جعفری در نقش‌های اصلی و همچنین واکنش‌ها به […]

کرگردان فیلم سینمایی «ورود و خروج ممنوع» درباره ورود روحانون به سینما و اتفاقا خوب آن می‌گوید.

امید آقایی جلیانی کارگردان فیلم «ورود و خروج ممنوع» که از فیلم‌های واجد شرایط در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر است درباره داستان این فیلم با بازی محمدرضا شریفی نیا و یاسر جعفری در نقش‌های اصلی و همچنین واکنش‌ها به ورود یک کارگردان روحانی به سینما گفت: فیلمنامه این کار چندین سال بود که نوشته و آماده ساخت شده بود اما هر بار که برای پروانه ساخت اقدام می‌کردیم با مشکلاتی مواجه می‌شدیم. در حقیقت دریافت مجوز ساخت این فیلم ۲ سال به طول انجامید و سری آخر با تایید فیلمنامه از سوی حوزه علمیه قم توانستیم مجوز و پروانه ساخت فیلم را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: ما در این کار ۲ نقش روحانی داریم که روحانی بد را محمدرضا شریفی‌نیا و روحانی خوب را هم یاسر جعفری بازی می‌کند. داستان درباره یک روحانی است که مسئول فرهنگی یک زندان است و در این بین اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد که باعث می‌شود درس عبرتی برای دیگران باشد.

این نویسنده و کارگردان اعلام کرد: در حقیقت فیلم «ورود و خروج ممنوع» یک کمدی اجتماعی مبتنی بر طنز موقعیت است و اتفاق‌هایی که در آن رقم می‌خورد دارای لحظات شیرینی است که با توجه به قصه می‌تواند خیلی خوب با مخاطب ارتباط بگیرد. نیوشا ضیغمی، اکبر عبدی، محمدرضا هدایتی، هادی کاظمی، نیما شاهرخ شاهی و نعیمه نظام از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

آقایی درباره فروش گیشه فیلم اظهار کرد: من اطمینان دارم که فیلم «ورود و خروج ممنوع» در گیشه سینما اتفاقات خیلی خوبی را رقم خواهد زد. این فیلم نوعی از کمدی را در ساختار خود دارد که با قصه و اتفاقات شکل گرفته میان شخصیت‌ها می‌تواند در جذب مخاطب بسیار موفق عمل کند.

این روحانی درباره بازخوردها از حضورش برای ساخت یک فیلم سینمایی عنوان کرد: من خیلی بازخورد عجیبی دریافت نکردم و اتفاقا فضای خوبی هم میان عوامل و همچنین اهالی سینما در برخورد با خودم احساس کردم. البته در این کار دوستان پیشنهاد داشتند که بنده ملبس در صحنه فیلمبرداری حاضر نشوم که شاید برخی بازیگران و عوامل معذب شوند، من هم حقیقتا خیلی اصراری ندارم که حتما بخواهم ملبس در صحنه باشم.

آقایی با اشاره به حضور روحانیون در سینمای مستند و کوتاه خاطرنشان کرد: اگر روحانیون به این حوزه ورود کنند هم نگاه آن‌ها به مقوله سینما متفاوت شده و متوجه می‌شوند که اهالی نجیب و شریفی هم در این حرفه مشغول فعالیت هستند و هم اینکه اهالی سینما نگاه بهتر و واقع بینانه‌تری به طیف روحانیون پیدا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: من اعتقاد دارم که سینما منافاتی با تبلیغ که اساس کار ما روحانیون است، ندارد. به همین دلیل مهم این است که هدف و کار انجام شود و خیلی درگیر ظواهر نشویم. در این پروژه هم بنده گاهی با لباس روحانیت و گاهی هم بدون این لباس مقدس در صحنه حاضر می‌شدم.

کارگردان فیلم «ورود و خروج ممنوع» همچنین درباره برگزاری سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: به هر حال جشنواره فجر یکی از رویدادهای مهم در سینمای ایران است و برگزاری آن قطعا اتفاق خوبی در شرایط امروز کرونایی در سینما است. البته من اعتقاد دارم فیلم ما جشنواره‌ای ساخته نشده است اما قطعا برنامه‌های مهمی برای سال‌های آتی در این حوزه دارم.

امید آقایی در پایان درباره هزینه تولید این فیلم توضیح داد: من از روز اولی که وارد این حوزه شدم یک ریال از هزینه دولتی و حمایتی نهادها استفاده نکردم و معتقد بودم اگر من این کار را انجام دهم قطعا برداشت درستی از آن نخواهد شد. درباره فیلم «ورود و خروج ممنوع» یک سرمایه‌گذار شخصی به همراه شایسته تهیه‌کننده کار همه هزینه‌های تولید را بر عهده داشتند. دلیل آن هم این بود که اعتقاد داشتند فیلمنامه قابلیت موفقیت در گیشه را خواهد داشت.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار