رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ارائه شده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، نرگس آبیار در پنجمین فیلم خود با نام «ابلق» به سراغ یک سوژه اجتماعی رفته و فیلمی با محوریت زنان جلوی دوربین […]

فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ارائه شده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، نرگس آبیار در پنجمین فیلم خود با نام «ابلق» به سراغ یک سوژه اجتماعی رفته و فیلمی با محوریت زنان جلوی دوربین برده است. فیلمی که با توجه به اظهارات برخی از بازیگران آن متفاوت‌ترین اثر نرگس آبیار خواهد بود. «ابلق» تجربه‌ایی تازه در کارنامه نرگس آبیار است و بخش عمده آن در یک لوکیشن در شمال تهران جلوی دوربین رفته است.
این فیلم سرگذشت زنی را در حاشیه شهر روایت می‌کند که با همسر و فرزندش زندگی می‌کند اما ماجرایی زندگی آن‌ها را دستخوش تغییر و تحول می‌کند.
آبیار طی سالیان گذشته توانسته با ارائه آثار متفاوت مخاطبان فراوانی را برای خود به دست بیاورد، تنوع آثار آبیار به نحوی بوده که او را به عنوان یکی از موفق‌ترین کارگردانان زن سینمای ایران طی دهه گذشته شناسانده است.
او تاکنون هفت فیلم داستانی و مستند و چهار فیلم سینمایی را کارگردانی کرده‌است. آخرین اثر سینمایی وی به نام «شبی که ماه کامل شد» توانست در جشنواره فیلم فجر افتخارات فراوانی را به دست آورد.
این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۳ رشته این جشنواره، توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد و همچنین این فیلم به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین آثار چرخه اکران شناخته شد.
بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی، شادی کرم رودی، امین میری، سیاوش حکمت شعار، علی نفیسی، الهه اذکاری، شیماء ملکیان، علی روزبهانی، سارا اردلان، سحر اسدی، الهام حسامی، محبوبه نریمی‌سا، مهتا محدث، هادی آقابزرگی، روح الله آبیار، سعید بیگی، عفت رسولی، منصور نوری، فاطمه کریمیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
به گفته عوامل سازنده «ابلق»، این فیلم سوژه بسیار بکری دارد، اثر در شرایط بسیار سختی ساخته شده و بازیگران هم نسبت به کارهای قبلی خود نقش‌های بسیار متفاوتی را بازی کرده اند، به عنوان مثال بهرام رادان تاکنون چنین حضوری در سینما نداشته است.
عوامل فیلم سینمایی «ابلق» عبارتند از:
کارگردان: نرگس آبیار، تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی، نویسندگان: نرگس آبیار و پریسا کرزیان، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، طراح صحنه و لباس: محمد رضا شجاعی، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، طراح اجرایی و گریم سه بعدی: محمد کلاهدوز، صدابردار: طاهر پیشوایی، طراحی و ترکیب صدا: سیدعلیرضا علویان، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، تدوین: حمید نجفی‌راد، طراح جلوه‌های بصری: فرید ناظرفصیحی، پست پروداکشن: ناصر سوقیان، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان و برنا جمشیدی، عکاس: طاها آبیار، مدیر تولید: مسعود زمانی، مدیر تدارکات: حمید رضا سرپیران، سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه‌ریزی: روزبه سجادی‌حسینی، دستیار اول کارگردان: علیرضا هاشمی، دستیار اول فیلمبردار: هومن خلیلی، منشی صحنه: فاطمه رزاقی، دستیار طراح لباس: نیاز حمیدی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، طراح بدلکاری: امیر بدری، مشاوررسانه‌ای: مهسا همتی.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار